FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
cute_ninja
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 687

har länge funderat på att lägga någon hundring på arma 2 men skulle vilja veta från folk som har spelet, hur pass mycket skiljer sig demot från det fulla spelet med patchar och så ? är det en massiv förändring i utseendet och allt eller märks knappt någon skillnad ?

viccepe
Titel Intresserad
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 81

cute_ninja skrev:
har länge funderat på att lägga någon hundring på arma 2 men skulle vilja veta från folk som har spelet, hur pass mycket skiljer sig demot från det fulla spelet med patchar och så ? är det en massiv förändring i utseendet och allt eller märks knappt någon skillnad ?

Jag har ingen aning om hur gammalt demot är (eller om det är begränsat i grafiken) - men spelet har utvecklats enormt sedan det släpptes. Sedan om det ser så mycket snyggare ut vet jag inte. Menar du att grafiken är dålig?

Thanatos84
Titel Intresserad
Registrerad 2007-08-21
Inlägg 62

Det flyter mycket bättre och är mycket mindre buggigt i alla fall. Demot är en riktigt gamal version, och representerar inte hela spelet. Sen kan du ju lägga till moddar som ACE och så, och Day Z förstås (där det sistnämnda även kräver expansionen). Väl värt en hundralapp med andra ord!

cute_ninja
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 687

Thanatos84 skrev:
Det flyter mycket bättre och är mycket mindre buggigt i alla fall. Demot är en riktigt gamal version, och representerar inte hela spelet. Sen kan du ju lägga till moddar som ACE och så, och Day Z förstås (där det sistnämnda även kräver expansionen). Väl värt en hundralapp med andra ord!

ok det låter ju bra det, kändes väldigt ryckigt i demot när man skulle finsikta å grafiken kändes även lite grötig, fast grötigheten kanske är en del av realismen ?

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916

Är det Day Z ni är ute efter så rekommenderar jag er att vänta på releasen istället.

cute_ninja
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 687

raefzm88 skrev:
Är det Day Z ni är ute efter så rekommenderar jag er att vänta på releasen istället.

nja ville mer testa på realismen å storskaligheten man hört så mycket om

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 506

"Arma II: Free is a totally free version of ARMA II, with lower resolution textures and a multiplayer focus." - WineHQ

Lägre upplösta texturer i gratisversionen med andra ord. Så ja, fullversionen av ARMA II är "snyggare".

ShavedEwok
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-05-30
Inlägg 237

cute_ninja skrev:
raefzm88 skrev:

Ok, men bara så du vet vad du ger dig in i:

Glöm allt vad "running & gunning" heter, glöm COD eller BF3. Om du är van vid den sedvanliga akrobatiken och odödligheten i "vanliga" FPS lir, så kommer du förmodligen tycka att ArmA är segt, svårt och frustrerande i början.

Men, du kanske redan känner till allt detta, så om du ger det en chans så kanske du gillar det. Bara du är införstådd med och kan acceptera att "realism" verkligen är nyckelordet i ArmA, att du inte kan hjula med full stridpackning och sannolikt kommmer att dö av en halvmiss så bör du ha ett bra utgångsläge.

SE

cute_ninja
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 687

har testat lite arma2 free nu och det verkar ju väldigt kul mp, dock lite lag issues och sådant

cute_ninja
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 687

ShavedEwok skrev:
cute_ninja skrev:
raefzm88 skrev:

Ok, men bara så du vet vad du ger dig in i:

Glöm allt vad "running & gunning" heter, glöm COD eller BF3. Om du är van vid den sedvanliga akrobatiken och odödligheten i "vanliga" FPS lir, så kommer du förmodligen tycka att ArmA är segt, svårt och frustrerande i början.

Men, du kanske redan känner till allt detta, så om du ger det en chans så kanske du gillar det. Bara du är införstådd med och kan acceptera att "realism" verkligen är nyckelordet i ArmA, att du inte kan hjula med full stridpackning och sannolikt kommmer att dö av en halvmiss så bör du ha ett bra utgångsläge.

SE

jodå spenderade ungefär 30 min att leta upp en fiendepatrull som hade anfallit oss i ryggen, jag å mina 7 npc's, vi hamnade såklart i ett mg bakhåll och blev slaktade på 1 min xD

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 558

HAha! :D Det är sådana upplevelser som är minnesvärda. Inte den 3001'a gången du respawnar i BF3 eller MW3.

IceMan
Titel Kändis
Registrerad 2001-11-29
Inlägg 6 408

Börjar bli riktigt sugen på A2 nu.. den där modden å allt osv,,, fasen, har ju inte tid igentligen :S

DiDDi
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-10-13
Inlägg 231

DayZ är i alpha, men det är fortfarande det bästa moddet till något PC spel på denna jord iallafall. (ifall man räknar bort buggarna)

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 506

DiDDi skrev:
DayZ är i alpha, men det är fortfarande det bästa moddet till något PC spel på denna jord iallafall. (ifall man räknar bort buggarna)

Mjo det är riktigt nice.. dock är det oerhört frustrerande med dåliga servrar och kraschar.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 529 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

FZ