Medlem
Assetto Corsa

Finns det någon som lirar Assetto Corsa här? Tänkte det kunde vara skoj att köra någon race weekend online med några stycken

Medlem

Jag lirar ProjectCars, inget du lirar?
Tänkte skaffe assetto men finner inte samma känsla som project cars.


signatur

Sim-Racing

Medlem

Fick intrycket av att Project Cars släpps den 2a april? Kommer i alla fall testa det också då det verkar fränt!

Hur är project cars då?

Edit: Såg något om sernior member..eller var det junior member på project cars. Typ som closed beta eller?

Medlem
Skrivet av Gurghammer:

Hur är project cars då?

Snabbare och mer casual.
Är du ute efter verklig racing är Assetto Corsa det självklara valet men om du vill ha något lite mer arkad så är Project Cars ett bra alternativ.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gurghammer:

Hur är project cars då?

Snabbare och mer casual.
Är du ute efter verklig racing är Assetto Corsa det självklara valet men om du vill ha något lite mer arkad så är Project Cars ett bra alternativ.

Ah ok! Kommer nog testa ändå. Alltid roligt med lite omväxling!

Det jag tycker om med AC är moddarna som finns på dedikerade sidor typ racedepartment.com och liknande!

Medlem

alla har sin upplevelse vad "verklig" racing innebär.

Men jag älskar spel där ögonen och öronen njuter, körkänslan anpassas snabbt därefter beroende på hur simulatorn är byggd. men jag kan inte annat än att ge ProjectCars alla rekomendationer att köpa då jag varit med och skinnat och supportat vilket kanske gjort att jag lärt mig uppskatta det mer (om de låter vettigt?). men assetto är ju helt klart trevligt också, har nog bara inte lagt ner lika mycke timmar i det som PCars

Kolla denna videon, tycker han har rätt vettiga åsikter som knyter påsen

https://www.youtube.com/watch?v=2dUVFy8KYEQ&feature=youtu.be&...


signatur

Sim-Racing

1
Skriv svar