Att ingen lär sig av historien... (WAR)

Det här är nyss postat av Mark Jakobs själv på WarhammerAlliance forumet:

Folks,

As you might have expected, Mythic has been talking to GOA for the entire day about today's events. GOA is still our partner and no matter what the difficulties are right now, we must act as partners. I expect you'll be hearing more shortly.

Mark

P.S. The key Mythic personnel (including yours truly) have been involved in these discussions since way too early this morning. Hopefully that will give you some comfort on how seriously we are taking things.

______________

I know and I do understand and I've been on it since 8:30AM today. And those who know me know how much I hate being in work mode at that hour even under the best of conditions which today certainly is not.

Mark


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ingen har ju betalat för open beta, detta bjuder dom på.

Så du menar att alla som lockats att köpa Collector's edition för bland annat OPEN BETA ACCESS _INTE_ har betalat för det?

Det har inte något med att "bjuda på open beta" att göra. Vore du insatt i hur GOA har skött detta och hur dom besvarat fansen som hela tiden vetat att detta skulle hända om dom inte gjorde som i USA dvs. tillät registreringen långt innan Open Beta-starten, så borde du kolla upp det eller ge fan i att säga åt oss som slösat bort denna efterlängtade söndag att "tagga ner".

Medlem

^- Hur har dom betalat för det? Hur många har redan betalat sina varor? Inte fan är det många iallafall. Bara avbeställa om det inte passar.

Nej, jag är inte direkt insatt eftersom jag testat två gånger under dagen och sen har jag inte brytt mig så mycket mer om det och sen umgåtts med folk och knullat. Känns inte som jag har någon brådska att testa på ett MMORPG när det kommer vara uppe minst ett par år iallafall.

Detta är en beta release hur ni än vill se det, och dom stötte på ett problem. That's it, inget att whina om.

Medlem

Oh, har på något sett lyckats regga betakeyn till mitt konto, patchar nu!

Medlem
Skrivet av Einerud:

Oh, har på något sett lyckats regga betakeyn till mitt konto, patchar nu!

Meh, din gris! ;<

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

umgåtts med folk och knullat. Känns inte som jag har någon brådska att testa på ett MMORPG när det kommer vara uppe minst ett par år iallafall.

Fan va cool du é grabben. Något annat du gjort under dagen är att vara egotrippad och anse att vi (de flera tiotusentals människor som väntat på denna dag jävligt länge) inte ska whinea trots den behandling vi blivit utsatta för.

Medlem
Skrivet av smuts:

Nja, om dom dissade GOA helt vetefan hur det skulle bli på krigsfronten för oss europeér.

Tror det är flera som är sugna på det kontraktet dock, lär vara värt nån miljon iaf ^^

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

umgåtts med folk och knullat. Känns inte som jag har någon brådska att testa på ett MMORPG när det kommer vara uppe minst ett par år iallafall.

^^ Patetiskt, men ja, kör på det grabben!

Låter ju dock bra att mythic är besvikna, det sjuka är ju att dom inte vidtagit några åtgärder alls, arrogant är nog ordet jag vill använda ^^


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Nåja, det är ju bättre att dom klantar sig nu istället för att klanta till det när det är dags för release. Med lite tur har dom kanske lärt sig något av detta så att dom inte upprepar det hela när spelet väl öppnar portarna.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Nåja, det är ju bättre att dom klantar sig nu istället för att klanta till det när det är dags för release. Med lite tur har dom kanske lärt sig något av detta så att dom inte upprepar det hela när spelet väl öppnar portarna.

Jag hoppas verkligen du har rätt Gortie. :\

Medlem

Håller verkligen med ^^

Men ja, det är på ett sätt mysigt att sitta å vänta på att det ska funka, sitter och uppdaterar hela tiden ^^


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

GOA: ett anrikt företag med kvalitet, snabbhet, säkerhet och användarvänlighet. Det känns som ett bageri där man bakat den bästa tårtan någonsin men så tappar praoeleven tårtan i golvet

Medlem

Det mesta verkar faktiskt fungera fint i nuläget, sidan laddar snabbt och jag kan logga in (om jag känner dom rätt så lär det inte funka med jämna mellanrum). Kanske ordnar sig om vi har tur?

Lär ju krascha ihop igen när alla kommer hem från skolan/jobbet dock... f5-spammers is the shit! :<


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

f5-spammers is the shit! :<

Toknött på F5-knappen ett bra tag nu i ren protest riktad mot GOA. Jag vet att det är en beta.. en öppen sådan. Har förbokat CE där det stog att man blev garanterad en plats i betan. Vilken plats har jag? Jo.. På en stol framför datorskärmen.. Ilsken o maniskt hammrande på "Connect"-knappen. Errorcode 414.. Känns det igen? Passande men ganska ironiskt guildnamn indeed. GOA är kända för att inte kunna sköta sitt jobb ordentligt.. Att de ens fick chansen nu kan jag inte riktigt förstå.. Snälla GOA.. Sluta be om ursäkt. Sluta komma med andra ursäkter än de ni nyss bett om och gör något istället för att smaska på era grodlår. Do something!


signatur
Medlem

Dom hade faktiskt väntat sig liknande problem. Se det lite som en del av beta-testet att dom håller på såhär dock, det kan ju ses lite som ett stresstest. Var glad att det inte är den riktiga releasen. Dina karaktärer som du gör nu kommer ändå rensas så det gör ju nästan detsamma. Var som sagt bara glad att det krånglar nu och inte sedan, när det verkligen spelar roll.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Fom creaters of DaoC lauch failure

comes...

CODENAME 414
Because we fucking told you so!


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Vad tänkte GOA igentligen? Att folk kommer logga in en och en lite då och då under första dagen?

Det verkar nästan som om de trodde att bara en tiondel av spelarna med open beta skulle försöka logga in.

Inte ens efter att de stängt ner servrarna, optimerat dem igenom att använda en till att ta emot aktiveringar och en till att aktivera och stängt av all registrering av nya accounts så att bara de som redan har ett kan aktivera så pallar servrarna inte trycket.

Man kan ju bara undra hur det kommer att gå vid launch då flera gånger fler spelare skall in.

Det absolut mest patetiska är att allting fungerade hyfsat bra i USA där Mythic själva sköter servrarna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Einerud:

Tog mig förbi Code 414 och träffade en ny kompis: "You are already logged it"

Hade exakt samma problem, jag löste det genom att:

1. Registrera accountet på en annan dator
2. Jag använde mig tidigare av hotmail, men skapade en gmail denna gång, för att vara på säkra sidan.
3. Jag skrev all registrering med "A" istället för "Å", "Ä" etc.
4. När jag fick mailet om aktiveringen av accountet, valde jag den nedre "backup" länken. (Den som det står att man ska använda ifall man ej kan se den första länken för aktiveringen)

Fungerade för mig, hoppas det är någon nära sammanbrott som tar sig genom tunneln pga detta.

12
Skriv svar