Automation. Bilintresserade kolla här!

Medlem
Automation. Bilintresserade kolla här!

Jag Skulle vilja dela med mig ett spel jag hittade för några dagar sedan. Det heter Automation, som går ut på att driva ett bilföretag. Låter simpelt, det är raka motsatsen. Spelet är under utveckling, men det finns ett spelbart demo. Låt mig först bara få berätta lite om det.

Detta spel har ett enormt djup. Man bygger sin egen bil! Från att välja vilket motorblock och dess material, ventiltider, kamaxelvinklar, bensintyp, kolvar till att välja vilka lampor man ska ha. (listan på möjligheter är SJUK)

Men här kommer vi till det absolut mest fantastiska med spelet. Allt är baserat på realistiska värden! Med enbart en felmarginal på ca 5%. Exempel på värden man får upp är: Nm och Hk graf, vikt, ljud, vibrationer, kostnad, förbrukning etc.

Allt renderas i 3d och självklart får man lyssna på sina skapelser

I demot av spelet finns bara 4-cylindriga motorer för tillfället, men mer kommer. Förhandsköper man spelet får man bygga v8:er om 2 dagar

Testa gratisdemot: http://automationgame.com/

Tralier på spelet: http://www.youtube.com/watch?v=bVYeCj8DNaA

Medlem

Då måste man med andra ord vara ordentligt insatt, eller ha en fet "Bygg en bil för Dummies" bredvid sig. Tror det minst sagt är lite overkill att bestämma vinkeln på bjälkarna i karossen, men att kunna sätta ihop olika delar är säkert kul för den bilintresserade.

Går det att tävla med bilarna efteråt också, eller är det bara bygg?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Då måste man med andra ord vara ordentligt insatt, eller ha en fet "Bygg en bil för Dummies" bredvid sig. Tror det minst sagt är lite overkill att bestämma vinkeln på bjälkarna i karossen, men att kunna sätta ihop olika delar är säkert kul för den bilintresserade.

Går det att tävla med bilarna efteråt också, eller är det bara bygg?

Nej då inte alls. Allt förklaras i spelet, så att personer med väldigt lite kunskap om motorer/ bilar kommer kunna både lära sig en hel del och klara av spelet.

För närvarande är det bara bygg, men utvecklarna har funderat på att kunna ge möjligheten att föra över de bilar man byggt till andra spel. Inom spelet är det inte planerat att kunna köra bilarna. Men spelet kommer att vara fyllt med massor med annat (så som driva sitt bilföretag) att man kommer vara sysselsatt ändå

Medlem

För alla som gillar v8:er, en liten trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Wu18K14RaNo

Antingen är det här reklam för spelet eller så är du det mest hängivna fan jag sett...

Medlem

Med tanke på användarnamnet och att det är de första inläggen som han skrivit här så... men jag vill inte dra några förhastade slutsatser...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Antingen är det här reklam för spelet eller så är du det mest hängivna fan jag sett...

Jag är ett stort fan av detta, har länge letat efter något liknande men inte hittat något med denna detaljrikedom. Tyvärr är det svårt för dessa typer av spel att klara sig eftersom de inriktar sig till väldigt specifika personer. Jag vill med denna tråden informera folk om att sådant spel finns och förhoppningsvis starta en intressant diskussion om detta spel

Medlem
Skrivet av conthox:

Med tanke på användarnamnet och att det är de första inläggen som han skrivit här så... men jag vill inte dra några förhastade slutsatser...

Jag skriver rätt sällan på forum, enbart då jag verkligen har något intressant att dela med mig. Jag är dock inte ny på Fz.se, enbart på ny på forumet.

Medlem

Intressant, ska testa det direkt!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Personligen längtar jag till att få bygga ihop dessa typer av motorer (bild nedan). Men jag hoppas att de verkligen lyckas med själva "företags" biten av spelet. Att det kommer innehålla samma djup som med motorerna.

1
Skriv svar