Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-28
Inlägg 221
Hejsan!
Jag undrar vilket AV jag ska skaffa och jag har sökt på google, men antigen är alla recensioner för gamla eller så är dom på microsofts/avasts egna sida (och då kan ni ana vad svaret blir).
*Vad är deras starka sidor?
*Vad är deras svaga sidor?
(Ge ''fakta'' och inte era egna åsikter här.)
*Egna åsikter (Vad är era upplevelser med dessa AV?)
Tack på förhand!
Titel Frågvis
Registrerad 2011-03-16
Inlägg 48
http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/summary/summary2011.pdf
Personligen använder jag Avast (gratisversionen) och det fungerar utmärkt.
Använder det tillsammans med Spybot Search&Destroy samt NoScript och Adblock Plus till Firefox (se bara till att ha Adblock Plus avaktiverat på FZ då FZ lever på reklamintäkter).
Titel Stammis
Registrerad 2009-12-03
Inlägg 318
inifex skrev:
http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/summary/summary2011.pdf
Personligen använder jag Avast (gratisversionen) och det fungerar utmärkt.
Använder det tillsammans med Spybot Search&Destroy samt NoScript och Adblock Plus till Firefox (se bara till att ha Adblock Plus avaktiverat på FZ då FZ lever på reklamintäkter).
Jag har adblock på hela tiden men på nåt jävla härk ser jag endå all reklam på FZ. Kanske någon virushackare som extraknäcker hos FZ måntro ?
Titel Proffs
Registrerad 2011-04-14
Inlägg 1 213
Denna tråden skall nog flyttas till allmänt snack.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-28
Inlägg 221
Reize skrev:
Hur kan jag flytta tråden då?
Titel Proffs
Registrerad 2011-04-14
Inlägg 1 213
jimsam100234 skrev:
Reize skrev:
Hur kan jag flytta tråden då?
Vet inte om du kan göra det själveller om bara moderatorer kan fixa sånt.
Titel Proffs
Registrerad 2008-06-19
Inlägg 1 496
Avast.
Microsoft's skit har fuckat min Windows Brandvägg, jag har inte tillåtelse och aktivera den längre... jävla skräp
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-28
Inlägg 221
totte1015 skrev:
Avast.
Microsoft's skit har fuckat min Windows Brandvägg, jag har inte tillåtelse och aktivera den längre... jävla skräp
0_o Då tänker jag VERKLIGEN inte skaffa microsoft's AV... Jag har redan tillräckligt med problem med alla mina blåskärmar T.T
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 264
jimsam100234 skrev:
totte1015 skrev:
Avast.
0_o Då tänker jag VERKLIGEN inte skaffa microsoft's AV... Jag har redan tillräckligt med problem med alla mina blåskärmar T.T
STARKT tveksam på att det är security essentials som orsakat det.
Jag har då inget om helst problem med det.
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-02-11
Inlägg 152
totte1015 skrev:
Avast.
Har inget med MSE att göra, om du googlar felkoden när du ska aktivera den så är det ett virus(något liknande skit iallafall) som orsakar det.
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916
Själv kör jag Norton och har gjort i många år, är nöjd med dem!
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-13
Inlägg 955
Samma här, har kört på MSE sen det släpptes och det fungerar utmärkt. Väldigt resurssnålt och gör vad det ska.
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 558
Reize skrev:
Eller mjukvara-forumet?
Titel Stammis
Registrerad 2007-01-15
Inlägg 448
Jag kör MSE, fungerar utmärkt.
Märker inte av det alls.
Citat:
Avast.
Då är du ensam om det problemet, jag tippar på att det är något annat som orsakar det.
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 441
jag kör avast och deras plugin så att du kan se omdömen på hur säker sidan är. Sen så kompleterar jag med https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/betterprivacy/?src=cb-dl-mostpopular också
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-28
Inlägg 221
raefzm88 skrev:
Jag är inte så värst förtjust i Norton direkt... jag har haft en del problem med det
Titel Proffs
Registrerad 2007-03-15
Inlägg 2 116
@Totte1015, det lider du väl inte så mycket av? ;) Windows brandvägg är ju skit ändå.
Personligen kör jag varken eller, utan ESET Smart Security. Helt underbart. Kostar en liten slant, men inte mycket alls. Av MSE och Avast skulle jag har kört Avast i dagsläget.
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916
jimsam100234 skrev:
raefzm88 skrev:
Jag är inte så värst förtjust i Norton direkt... jag har haft en del problem med det :)
Synd, så är det väl alltid dock. När jag har haft problem med norton har jag kontaktat deras support service och de har löst det omgående i princip!
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-28
Inlägg 221
Jag har iallafall skaffat avast nu och tycker att det funkar super 
Tack för hjälpen allihopa