Äventyrare som är sugna på Sword Coast Legends?

Medlem
Äventyrare som är sugna på Sword Coast Legends?

Hej forumiter!

Har vi några äventyrare som kommer sätta tänderna i Sword Coast Legends när det kommer nu i veckan?

https://swordcoast.com/

Medlem

Det kommer inte nu i veckan. 20 oktober är det nya datumet.

Ja, jag är sugen på det spelet. Det ser ut att kunna bli bra.

Medlem

Visste inte om spelet. Ser ut att vara ett nytt NWN.
Det här måste spelas!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det kommer inte nu i veckan. 20 oktober är det nya datumet.

Ja, jag är sugen på det spelet. Det ser ut att kunna bli bra.

Det har jag faktiskt helt missat. Varit helt fokuserad på att det skulle släppas nu på tisdag!

Tunnelseende.se

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Visste inte om spelet. Ser ut att vara ett nytt NWN.
Det här måste spelas!

Spelade aldrig igenom NWN-spelen. Men här kan man ju köra 5 spelare tillsammans varav en är 'Dungeon Master' (DM) som utsätter de andra för fällor och monster på klassiskt D&D-manér.

Om ni vill ha medspelare så får ni gärna rycka tag i mig

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av marcus8958:

Visste inte om spelet. Ser ut att vara ett nytt NWN.
Det här måste spelas!

Spelade aldrig igenom NWN-spelen. Men här kan man ju köra 5 spelare tillsammans varav en är 'Dungeon Master' (DM) som utsätter de andra för fällor och monster på klassiskt D&D-manér.

Om ni vill ha medspelare så får ni gärna rycka tag i mig

Att spela som Dungeon master är en funktion som de tagit från NWN-spelen.

Jag tror det kan bli ganska intressant och omväxlande, men jag tror samtidigt att det kommer märkas stor skillnad mellan en bra dungeon master och en dålig. Det kommer definitivt märkas om en dungeon master är oerfaren.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av billybob:
Skrivet av marcus8958:

Visste inte om spelet. Ser ut att vara ett nytt NWN.
Det här måste spelas!

Spelade aldrig igenom NWN-spelen. Men här kan man ju köra 5 spelare tillsammans varav en är 'Dungeon Master' (DM) som utsätter de andra för fällor och monster på klassiskt D&D-manér.

Om ni vill ha medspelare så får ni gärna rycka tag i mig

Att spela som Dungeon master är en funktion som de tagit från NWN-spelen.

Jag tror det kan bli ganska intressant och omväxlande, men jag tror samtidigt att det kommer märkas stor skillnad mellan en bra dungeon master och en dålig. Det kommer definitivt märkas om en dungeon master är oerfaren.

Mjoo. Fast övning ger färdighet i guess.

Vad jag förstått så skall DM bli belönad om spelarna klarar fällorna.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av billybob:
Skrivet av marcus8958:

Visste inte om spelet. Ser ut att vara ett nytt NWN.
Det här måste spelas!

Spelade aldrig igenom NWN-spelen. Men här kan man ju köra 5 spelare tillsammans varav en är 'Dungeon Master' (DM) som utsätter de andra för fällor och monster på klassiskt D&D-manér.

Om ni vill ha medspelare så får ni gärna rycka tag i mig

Att spela som Dungeon master är en funktion som de tagit från NWN-spelen.

Jag tror det kan bli ganska intressant och omväxlande, men jag tror samtidigt att det kommer märkas stor skillnad mellan en bra dungeon master och en dålig. Det kommer definitivt märkas om en dungeon master är oerfaren.

Om det är som i NWN spelar det ingen större roll. Stora delar av äventyret är redan klart och DM funkar endast som ett komplement till det hela.

Om nu det är som han säger att DM blir belönad när spelarna klarar fällorna så har dom gjort om systemet helt. Som DM hade du full makt att göra vad du vill i NWN så några belöningar behövde man inte.

Har ändrat DM systemet helt. Ser jävligt roligt ut både som spelare och som DM.
Nu ska fanskapet bokas! Pre order here I come!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av billybob:
Skrivet av marcus8958:

Visste inte om spelet. Ser ut att vara ett nytt NWN.
Det här måste spelas!

Spelade aldrig igenom NWN-spelen. Men här kan man ju köra 5 spelare tillsammans varav en är 'Dungeon Master' (DM) som utsätter de andra för fällor och monster på klassiskt D&D-manér.

Om ni vill ha medspelare så får ni gärna rycka tag i mig

Att spela som Dungeon master är en funktion som de tagit från NWN-spelen.

Jag tror det kan bli ganska intressant och omväxlande, men jag tror samtidigt att det kommer märkas stor skillnad mellan en bra dungeon master och en dålig. Det kommer definitivt märkas om en dungeon master är oerfaren.

Om det är som i NWN spelar det ingen större roll. Stora delar av äventyret är redan klart och DM funkar endast som ett komplement till det hela.

Om nu det är som han säger att DM blir belönad när spelarna klarar fällorna så har dom gjort om systemet helt. Som DM hade du full makt att göra vad du vill i NWN så några belöningar behövde man inte.

https://www.youtube.com/embed/1frJpYU74jo

Har ändrat DM systemet helt. Ser jävligt roligt ut både som spelare och som DM.
Nu ska fanskapet bokas! Pre order here I come!

När du spelar som DM får du poäng baserat på hur bra äventyrarna spelar. Lyckas de bra får du mer poäng som du kan spendera på fällor och monster och därmed göra det svårare. Så det finns ett system för balans, du kan inte göra vad som helst som DM.

Medlem

I afton verkar det som att jag kommer lira Head start. Peppen!

Medlem
Skrivet av billybob:

I afton verkar det som att jag kommer lira Head start. Peppen!

Köpte du från steam eller från sidan och om du köpte från sidan har du fått din nyckel än?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av billybob:

I afton verkar det som att jag kommer lira Head start. Peppen!

Köpte du från steam eller från sidan och om du köpte från sidan har du fått din nyckel än?

Tror den räknas som att den är köpt från sidan.

Jag "fick" den för att jag donerade $50 på Wizard of the coast 48h D&D stream i förra helgen

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av billybob:

I afton verkar det som att jag kommer lira Head start. Peppen!

Köpte du från steam eller från sidan och om du köpte från sidan har du fått din nyckel än?

Tror den räknas som att den är köpt från sidan.

Jag "fick" den för att jag donerade $50 på Wizard of the coast 48h D&D stream i förra helgen

Måste ha varit ett mail som försvunnit men har nyckeln nu efter en jävla lång och jobbig process.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av billybob:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av billybob:

I afton verkar det som att jag kommer lira Head start. Peppen!

Köpte du från steam eller från sidan och om du köpte från sidan har du fått din nyckel än?

Tror den räknas som att den är köpt från sidan.

Jag "fick" den för att jag donerade $50 på Wizard of the coast 48h D&D stream i förra helgen

Måste ha varit ett mail som försvunnit men har nyckeln nu efter en jävla lång och jobbig process.

Ordnade du via swordcoast.com?

Medlem

Så, har kikat på detta till och från sedan jag först läste om det men ju mer jag sett dess mindre intressant har det verkat. Det släpps väl ikväll, och flera av er har redan hunnit med headstarts.

Är det något att ha?

Jag hade sett fram emot något sorts hardcore/nightmare läge med permadeath där man verkligen får känna stressen över att gräva för djupt ner i grottorna.
Detta besannades ej såvitt jag vet men finns det några konsekvenser alls att spela oaktsamt?

Är moduleditorn tillräckligt bra för att spelet ska kunna få ett långt liv?
Avvaktar tills vidare och ska se vad folk verkar tycka.

Annars är jag riktigt sugen på att kasta mig in i D&D, såväl vid spelbordet som datorn


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så, har kikat på detta till och från sedan jag först läste om det men ju mer jag sett dess mindre intressant har det verkat. Det släpps väl ikväll, och flera av er har redan hunnit med headstarts.

Är det något att ha?

Jag hade sett fram emot något sorts hardcore/nightmare läge med permadeath där man verkligen får känna stressen över att gräva för djupt ner i grottorna.
Detta besannades ej såvitt jag vet men finns det några konsekvenser alls att spela oaktsamt?
Jag.
Är moduleditorn tillräckligt bra för att spelet ska kunna få ett långt liv?
Avvaktar tills vidare och ska se vad folk verkar tycka.

Annars är jag riktigt sugen på att kasta mig in i D&D, såväl vid spelbordet som datorn

Det är helt OK. Jag tycker dock spelet lider av det klassiska mmo-syndromet. Du joinar, ett spel eller någon joinar dig. Folk bara rusar fram som det vore en tävling. Döda monster, rensa all loot och sen vidare. Samtidigt som man inte kommunicerar ett jota.
Hade dock en trevlig session med några jag hittade under headstart 4. Det var socialt, det frågades om man var sugen på visst item eller gav dom råd att man borde ta det för att det skulle passa dig.jag fick sluta efter 5h för klockan blev 4 och jag sov nästan vid t-bordet.

Önskemålet om permadöd förstår jag men behöver vi mer rougelikes? D&D ska iofs vara dödligt

Moduleditorn har jag inte tittat så mycket på men har man fantasi så kan man nog göra en del spännande äventyr.

Avvakta några dagar/veckor och se hur det utvecklar sig. Kan hoppas på att vi får se spännande grejer från folket på Wizards

Ligger i sängen och skriver på paddan så säg till om jag missade någon detalj

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Soulless:

Så, har kikat på detta till och från sedan jag först läste om det men ju mer jag sett dess mindre intressant har det verkat. Det släpps väl ikväll, och flera av er har redan hunnit med headstarts.

Är det något att ha?

Jag hade sett fram emot något sorts hardcore/nightmare läge med permadeath där man verkligen får känna stressen över att gräva för djupt ner i grottorna.
Detta besannades ej såvitt jag vet men finns det några konsekvenser alls att spela oaktsamt?
Jag.
Är moduleditorn tillräckligt bra för att spelet ska kunna få ett långt liv?
Avvaktar tills vidare och ska se vad folk verkar tycka.

Annars är jag riktigt sugen på att kasta mig in i D&D, såväl vid spelbordet som datorn

Det är helt OK. Jag tycker dock spelet lider av det klassiska mmo-syndromet. Du joinar, ett spel eller någon joinar dig. Folk bara rusar fram som det vore en tävling. Döda monster, rensa all loot och sen vidare. Samtidigt som man inte kommunicerar ett jota.
Hade dock en trevlig session med några jag hittade under headstart 4. Det var socialt, det frågades om man var sugen på visst item eller gav dom råd att man borde ta det för att det skulle passa dig.jag fick sluta efter 5h för klockan blev 4 och jag sov nästan vid t-bordet.

Önskemålet om permadöd förstår jag men behöver vi mer rougelikes? D&D ska iofs vara dödligt

Moduleditorn har jag inte tittat så mycket på men har man fantasi så kan man nog göra en del spännande äventyr.

Avvakta några dagar/veckor och se hur det utvecklar sig. Kan hoppas på att vi får se spännande grejer från folket på Wizards

Ligger i sängen och skriver på paddan så säg till om jag missade någon detalj

Tackar för svaret, låter tyvärr som min bild av spelet stämmer rätt bra hittills då :/
Hade hoppats att spelet skulle tvinga fram mer socialt och samarbete framför tävlingsinriktad lootjakt.

Avvaktar tills vidare men kommer hålla ögonen på spelet och se hur det utvecklas.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Soulless:

Så, har kikat på detta till och från sedan jag först läste om det men ju mer jag sett dess mindre intressant har det verkat. Det släpps väl ikväll, och flera av er har redan hunnit med headstarts.

Är det något att ha?

Jag hade sett fram emot något sorts hardcore/nightmare läge med permadeath där man verkligen får känna stressen över att gräva för djupt ner i grottorna.
Detta besannades ej såvitt jag vet men finns det några konsekvenser alls att spela oaktsamt?
Jag.
Är moduleditorn tillräckligt bra för att spelet ska kunna få ett långt liv?
Avvaktar tills vidare och ska se vad folk verkar tycka.

Annars är jag riktigt sugen på att kasta mig in i D&D, såväl vid spelbordet som datorn

Det är helt OK. Jag tycker dock spelet lider av det klassiska mmo-syndromet. Du joinar, ett spel eller någon joinar dig. Folk bara rusar fram som det vore en tävling. Döda monster, rensa all loot och sen vidare. Samtidigt som man inte kommunicerar ett jota.
Hade dock en trevlig session med några jag hittade under headstart 4. Det var socialt, det frågades om man var sugen på visst item eller gav dom råd att man borde ta det för att det skulle passa dig.jag fick sluta efter 5h för klockan blev 4 och jag sov nästan vid t-bordet.

Önskemålet om permadöd förstår jag men behöver vi mer rougelikes? D&D ska iofs vara dödligt

Moduleditorn har jag inte tittat så mycket på men har man fantasi så kan man nog göra en del spännande äventyr.

Avvakta några dagar/veckor och se hur det utvecklar sig. Kan hoppas på att vi får se spännande grejer från folket på Wizards

Ligger i sängen och skriver på paddan så säg till om jag missade någon detalj

Tackar för svaret, låter tyvärr som min bild av spelet stämmer rätt bra hittills då :/
Hade hoppats att spelet skulle tvinga fram mer socialt och samarbete framför tävlingsinriktad lootjakt.

Avvaktar tills vidare men kommer hålla ögonen på spelet och se hur det utvecklas.

Det finns faktiskt 4 st NPC:er man kan ha med i sitt party så att man köra själv. Det är så jag gör för det mesta. Man får dock se till att låsa spelet så ingen kommer in

1
Skriv svar