Avg eller Avast? (Antivirus)

Medlem
Avg eller Avast? (Antivirus)

Hejsan!
Jag ska installera antivirus program, men jag vet inte vilken jag ska ta. Jag har inte tänkt köpa ett antivirus, utan har tänkt att använda gratis versionen

Avg eller Avast?

Säg vilken ni tycker och VARFÖR ni tycker så.

Medlem

Jag är själv användare av Avast och måste säga att jag är nöjd med det. Täta virusuppdateringar, MASSOR av inställningar (för den som VILL), lätt hanterat och hitills en bra hjälp via forum etc.

Annars skulle jag nog testa Microsofts egna antivirus vilket är både gratis och enligt många riktigt bra.

skg
Medlem

Ett tredje alternativ som är gratis är Microsofts variant, Microsoft Security Essentials som är gratis för alla som har en Windowslicens.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/products/security-...

Medlem

eller så kan du använda comodo internet security. Bra mycket bättre än avast och avg imo.

http://www.comodo.com

Anledningar

Antivirus (även om det knappast finns virus länge) Anti Spyware, Rootkit och Bot skydd, inte bara antivirus
Sandboxen är bra, mycket bra till och med, har lekt och provat med den.
Gratis utan reklam (ända är geekbuddy som du kan avinstallera direkt, geekbuddy är ett program man kan ställa frågor till Comodos support.
Deras brandvägg är bland dom bästa.
Tar ganska lite prestanda
Funkar bra med sharing etc, så om du ska stream film mm till ps3 / xbox osv så blockar den inte vilket Norton brukar göra.

En nackdel för vissa kan vara att den är väldigt anti piratsaker, men du kan välja att den ska ignorera osv.

Medlem

De flesta antivirusprogram borde duga bra vid normalt surfande.

Medlem

avast !

skaffa inget skit från microsoft, eller mcafee x)

Medlem

lol dom måste ju suga rätt hårt x)

även om ett sånt problem skulle uppstå är det ju bara välja att man vill tillåta det med avast...
vilket inte går att göra med avg, om den tycker typ ett spel är ett virus så blockar den spelet och det enda man kan göra för att lira är att avinstallera avg :S

Medlem

har aldrig fått en falsk varning med avast. har aldrig klagat på steam i min burk.

Medlem

Skippa anti-virus programmen, dom gör ändå ingen nytta.

Kört utan något anti-virus program och endast windows inbyggda sedan 2009 och inte haft några som helst problem med datorn.

Medlem

Jag har kört med Comodo länge och har fungerat riktigt bra.

(BTW, Skall denna tråd inte ligga i "Mjukvara"?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar