Bästa MMORPG:et idag

Medlem
Bästa MMORPG:et idag

Tjaba!

Jag kommer ha tid övers i sommar och vill ha eran åsikt på det bästa MMORPG:et IDAG.

Age of Conan var skit när det kom, bättre idag?
World of Warcraft börjar bli gammalt. Är det kul?
Något nytt och fräscht som lanserats?

Medlem

Är ingen inbiten mmorpg spelare p.g.a. tidsåtagandet men vill nog ändå slå ett slag för Guild Wars 2.

phi
Medlem

EVE Online

Gigantiskt sandbox sci-fi-mmo som har allt oavsett om du gillar pvp eller pve. Alla spelar på en och samma server och ekonomin i spelet drivs helt och hållet av spelarna. EVE har även en väldigt mogen och hjälpsam community till skillnad mot många andra mmo-spel. En stor anledning till att snittåldern är betydligt högre i EVE beror på den höga inlärningskurvan men tar man sig bara förbi den så inser man hur extremt komplext och tillfredsställande EVE är.

Finns även möjlighet att spela det gratis när man väl kommit in i spelet och börjat tjäna in tillräckligt med ingame-valuta för att kunna köpa speltid med ingame-valutan.

Om du eller någon annan är sugen på att testa EVE så är det bara att klicka -> här <- och registrera ett konto så får ni 21 dagars trial istället för 14 dagar om ni registrerar ett konto via hemsidan.

Medlem

Final Fantasy XIV A Realm Reborn. Lätt det mysigaste och mest stämningsfulla spelet på länge!

Medlem

Rift gick faktiskt free-to-play igår så det kan ju vara värt att kolla in. Det påminner ganska mycket om WoW som jag förstår det men eftersom det är gratis så är det ju en stor fördel.

Medlem

TERA har ett underbart stridssystem. Tyvärr är mycket annat ganska förlegat men stridssystemet är antagligen det bästa jag prövat på i ett MMO, det är F2P nuförtiden och är väl värt en titt. Man ska bara försöka ta sig förbi pedovibbarna...

Medlem

Vill du köra F2P mmo´s så skulle jag säga Tera eller Rift. Har inte prövat Rift sen det gick F2P, så jag vet inte riktigt hur mycket av spelet man "får gratis" men Tera kan jag garantera dig att du kan spela 4-5 år utan att betala ett öre om du inte vill, då ALL content är tillgänglig utan att pröjsa, däremot får man mounts, xp boosts m.m om man väljer att betala i månaden.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Rift är tokigt bra.
Age of Conan har även det blivit ett ruggigt bra spel.
Sist men inte minst Warhammer online, som har jätte roligt pvp över alla levlar.. dock med månadskostnad

Inaktiv

Tera : Om man vill lira nontarget combat
Rift: Wow i hd?vad jag vet har sjukt mycket content
Gw2: En av de bästa mmorpg än så länge
Secret world: cool spelvärld om man vill ha mer modern mmorpg
Swtor: Starwars what more do you need to know? :3

Om du vill ha en stor lista på F2P mmorpg så gå in på mmobomb.com.
Happy Hunting


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Rift moste nog jag säga o så e det F2P nu

Medlem

Rift överraska mig o är jäkligt kul.
Sedan har vi också Neverwinter som är ett F2P som är relativt nytt o är också väldigt kul!

Medlem
Skrivet av naess91:

Rift överraska mig o är jäkligt kul.
Sedan har vi också Neverwinter som är ett F2P som är relativt nytt o är också väldigt kul!

men rift ojoj oj jag brände mig så het e det spelet igen

Medlem
Skrivet av Bamia:
Skrivet av naess91:

Rift överraska mig o är jäkligt kul.
Sedan har vi också Neverwinter som är ett F2P som är relativt nytt o är också väldigt kul!

men rift ojoj oj jag brände mig så het e det spelet igen

Vem sa att de var hett? Jag sa att de var kul?

Medlem
Skrivet av naess91:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av naess91:

Rift överraska mig o är jäkligt kul.
Sedan har vi också Neverwinter som är ett F2P som är relativt nytt o är också väldigt kul!

men rift ojoj oj jag brände mig så het e det spelet igen

Vem sa att de var hett? Jag sa att de var kul?

jag tycker det e hett

1
Skriv svar