Bästa q2 minne?

Inaktiv
Bästa q2 minne?

Mitt bästa är när [SOS] piskade [ph] på DM1(dvs. enda mappen som är värd att ta upp i q2 sammanhang)

puss zeffe!


signatur

Alea iacta est!

Inaktiv

iafa vs HBQ nån månad sen,de hade toppat lag o överskattade sig själva. pappa gren skojar till det.

Inaktiv

*edit*

detta är mitt bästa minne:

Medlem

Sub30 vs WM
q2dm8
Uneven was squished
:heart:

Medlem

Duel på q2dm1 mot purri. Slutade typ 50-0. Givetvis till mig.

Inaktiv

hehe mest spelat q2 singleplayer och mitt bästa minne är "parasiten" (den som skickar ut sin tunga) och alla avrättningsanordningar för fångarna :P:P

98 eller 99, ctf med vX mot EYE när shub o dark lirade med dom. en tapper antisocial med quad o rl stormar basen (utan armor), dödar dark, shub och nån mer, snor ampen + flaggan, ps (detta va ctf2) och grapplar mig tillbaka till basen som en äkta quakehjälte. vi torskade matchen men det var en hyffsad kväll i vintermörkret, då man spelade för att det var kul.

Inaktiv

Det blir nog en tidsperiod för mig. Allt som hände från februari 1999 till hösten 1999 var hysteriskt kul. Det började med att jag i februari lärde mig att spela MP på nätet och insåg att man kunde använda musen + freelook och slutade på hösten då klan [+30] spelade en serie pcw's mot Sub30 varje vecka.
Alltid fullt på servrarna och FZ körde flera FFA-servrar med custom maps.
Those were the days


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Får nog blir q2sm, första gången jag ens såg quake. Var där med brorsan för att kika hur det gick för han. Inte så bra, han överlämnade pinnen till mig och därefter har det bara rullat på, alltid lika roligt oavsett tid man spelar.

Medlem

Bästa minnet är när [FOX] vinner över [FOS] på dm1.

Medlem

Det som jag tänker på mest just nu är när jag lirade 2on2 med gren på q2base1, drar iväg en RL från där RL finns, in genom fönstret och träffar honom perfekt när han kommer förbistudsandes för en FIN jävla teamkill.

Annars är det väll tiden 98-00 som var bäst.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

Helt klart den täta matchen mellan Clan Armageddon och Memento Mori på Q2DM1 som CA till slut vann, det blev uppror på IRC efteråt.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Åtminstone det roligaste va när man loggade in på ctf2 med 33.3 modem för första gången och sprang omkring som en skadeskjuten höna, hade bara spelat SP innan

Inaktiv
Skrivet av denbästaantisocial:

98 eller 99, ctf med vX mot EYE när shub o dark lirade med dom. en tapper antisocial med quad o rl stormar basen (utan armor), dödar dark, shub och nån mer, snor ampen + flaggan, ps (detta va ctf2) och grapplar mig tillbaka till basen som en äkta quakehjälte. vi torskade matchen men det var en hyffsad kväll i vintermörkret, då man spelade för att det var kul.

Var jag med då? Eller var detta när du o jag var oense? jag som var så älskvärd(fjårtis)...

Medlem
Skrivet av kaffe-gren:

iafa vs HBQ nån månad sen,de hade toppat lag o överskattade sig själva. pappa gren skojar till det.

Jyx_vs_gren_dm3_1.dm2 12-Dec-2003, när jag testade Q2 igen efter flera års Wolf ET-lirande

Medlem
Skrivet av [eG:

Jyx"]Jyx_vs_gren_dm3_1.dm2 12-Dec-2003, när jag testade Q2 igen efter flera års Wolf ET-lirande

Säkert... Du sitter väl i garderoben och nöter mot partislapp timmavis varje kväll. Såreså.

aeroq2. fan. saknad :heart:

Skrivet av darklife:

Var jag med då? Eller var detta när du o jag var oense? jag som var så älskvärd(fjårtis)...

Tjenare Jocke, ltns!

Minns fan inte vem som spelade, men jag tror du var med. Jag kan ha fel, men tror det var du o jag pa attack och Nikodemus/Xet/Yukatan pa deff (eller vem det kan ha varit.)

Vi spelade ju hur mycket som helst hela tiden, sa vilka som var med nar och var har jag svart att halla reda pa - minns bara den dar pirriga kanslan av att ha flaggan + amp och veta att fjantarna i MM (den norska klanen, inte svenska Moderna Misstag som ar langt ballare an Memento Mori nagonsin var) var pa jakt efter en "with any means necessary."

Ero
Medlem

Just något Q2 minne har jag nog inte, jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde förra veckan..

Men HPW (High Ping Warriors?) och LPB (Low Ping Bastards?) är ju något man minns! Fan vad dräggelavis man var på dom med dubbel ISDN-lina!

Sen första gången man såg Q2 spelas med ett Voodoo-kort!!! Den som inte kom i byxan då var ju felande!


signatur

Varit medlem längre än dig.

Inaktiv

Oj oj oj.

Nu är det ju 10 år sedan Q2 var som allra bäst. Mina bästa minnen är public ctf med/mot [cKnD], [swein] och dåvarande eliten. Många timmars mysig beachcamp på ctf4.

Sedan, framåt våren 99 spelade jag mer DM och hade man tur kunde Scion dyka upp på någon av tnx's servrar. Han testade väl någon ny config och slentriankrossade oss andra.

Jag saknar de där nätterna något så in i h-e!

[SNUS]General

Medlem
Skrivet av Gandalf4i:

...på hösten då klan [+30] spelade en serie pcw's mot Sub30 varje vecka.
Alltid fullt på servrarna och FZ körde flera FFA-servrar med custom maps...

Nu fick du igång några hjärnceller hos mig
De där pcw:erna mot sub30 var ju helt klart kul.

Annars så minns jag hur klanen yrade runt som huvudlösa höns när vi skulle försöka träna teamplay LOL.

Lite senare i tiden så minns jag hur många av oss satt och försökte följa Purri matcher när han slog sig fram till final i QuakeCon 2005.


signatur

Virtue is its own punishment...

Medlem

Inledande rundorna av GurkLan (Rocklunda Ishall, Västerås) glömmer man inte hur som helst. Mycke folk och hur kul som helst. 2001 och 2002.

http://plus30.net/galleri/albums/GurkLAN-2001/abg.jpg


signatur

www.plus30.net
#plus30.net

Inaktiv

Spelade Q2CTF i en klan som hette SwS på tiden då jag tyckte 230 ping var riktigt bra

Kommer ihåg en match där jag höll motståndarflaggan nästan hela tiden, riktigt dödläge. Dog tyvärr i sista sekunderna vilket gjorde att vi förlorade Då var iallafall adrenalinet på topp


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Abulabulan 2000 i Edsbyn tror jag det var. En riktigt varm och het weekend var det med en illaskitande weaz precis brevid
& Gurklanen smäller ju alltid högt.

Medlem

När man lirade ctf dörsta gången, graplinghooken med tråd såg ut som en ändtarm, garvade röven av mig och väntade på Quake 3 istället.

Medlem

LMCTF ! ! ! !

Inaktiv
Citat:

Abulabulan 2000 i Edsbyn tror jag det var. En riktigt varm och het weekend var det med en illaskitande weaz precis brevid
& Gurklanen smäller ju alltid högt.

Weazel har alltid luktat illa, fick sitta med honom i bilen både på vägen upp och vägen hem. Och det är väl det jag minns av Abulabulan ;).

Medlem

Spelade inte q2 (spelar dock q3) men mitt bästa minne var när jag såg på när min morbror spelade mot sveriges bästa spelare , och vann och var bäst i sverige i 10 min

Inaktiv

Ojojoj, bästa q2-minnet. Finns mycket att att ta av. Kan ju göra en liten lista på TOP 5:

5: Hinner få iväg en rocket från RL-ammon vid vattnet på dm1 mot Acron i rummet, blir rejlad, spawnar i rummet och dodgar min egna raket. Tror t o m att jag har en demo på det liggandes någonstans

4: När vi i [stRul] kommer otränade, småbakis och knappt sammspelade till [HBQ]-LAnet 2003 och smäller dit [HBQ] så det stänker om det.

3: Alla större LAN man varit på. Triad 2, KnalleQuake?, HBQ-LAN, Quackecamp samt strYk-LAN. Dessa väcker många fina gamla minnen, syner, samtal, fyllor (strYk-LAN), diskussioner och annat kul

2. Alla klockrena q2-orginal man träffat. sVIN, Mr =T=, Dronken, squix and so on........ Listan kan bli enormt lång.

1. Ett roligt (läs udda) minne för nästan alla som var på strYk-LAnet 2000, då pappa T supit i 2 dagar, bestämer sig för att basta. Han bastar och när han skall gå ut gör han ett luftkliv och stupar handlöst med hakan före ner i golvkarmen, svimmar av, för hjälp upp av Ulla och sVINet. Lyckas ta sig upp till lokalen, blodig, svettig och totalt söndersupen. Han sätter sig i hallen och festar vidare tills hans kropp lägger av och däckar ihop på golvet. Vilket betydde att vi var tvungna att ringa farbror doktorn och en ambulans som fick hämta honom. Vilka Minnen..

Skulle kunna göra denna listan hur lång som helst, mend et orkar nog fan ingen läsa.
Over and Out
Crull-E

Medlem

Action Quake2 det är mitt bästa Q2 minne, det var tider det.
vilken härlig mod det var.

Man kämpade på som hederlig HPW'are (modem)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Starten: När vi började rulla q2tdm me Sub30, alla pcw's mot +30, VdB (word up!), HBQ, WM, uNCLe och alla andra störtsköna snubbar!

Min första duel mot Bombastic på q2dm1 när jag fått ISDN och helt sonika tagit steget från High Ping Whiner till Low Ping Bastard, jag sitter på stadiga 70 i ping och vinner 10-8 i en match som hade så sjukt mkt prestige från min sida och så mycket "spela för att det är skojj" från Bomb! Tror inte han vet än idag att jag var så sjukt glad över den där vinsten (hade ju inte varit nära innan att ta honom).

Triad2, losade CTF med ReQ (VdB ) och softade me modemis, bara njöt av lanet. Jaxx i serverrummet! ("det heter IRC, inte MIRC!")

noll8lan2 (hade en bar vill jag minnas), jag spelar duelturnering och kommer till typ kvartsfinal och möter legenden Istari. Att ha i minne är att mitt första demo jag såg var Istari vs Shub på dm1, han var en förebild för mig (sen att han visade sig vara tre äpplen hög och ung var lite downer hehe, no offense). Jag segspelar q2dm2 och häckar RL och dödar han me GL typ 8 ggr innan jag tar hem mappen. Han väljer q2dm8 och knäcker mig hårt - BFG var tillåten och jag skriker ut min vrede i min fylla.

!TB^ i q2ctf främst, mötte 69 (tjejklanen va?) grymt mycket.

RA2 - Spelade med CQC (chiquita chasers) och 33 (3vil 3lks, wazaa), cqc snubbarna var främst gamla FUSE (cruzader, vitan, pipe osv) och 33 var rx, Wolfie, Art^, Linx/linq. Enda modden i något spel jag varit överjävligt "bra" i, kanske för att den var så liten.

RA3 - 33, CQC, luna, PD - grymma tider, gick nog lite för fort för mig som egentligen bara ville RJ'a ändå hehe.

Även good times i CyC, swein, BoP (blev personhotad på ICQ när jag ville lämna, vi var bara två i klanen hehe)

Sist men inte minst, de gånger jag blivit förunnad att komma på plus30 LANen!

Börjar nog lira Quakelive under slutet på året, början på nästa år under nicket "stcne" ifall de är någon man känner igen som vill vara min bATA vän!

12
Skriv svar