Bli medlem på FZ:s forum!
yonaz
Titel Veteran
Registrerad 2002-07-16
Inlägg 916

Min son som är 14 år har fått Battlefront i julklapp. Problemet är att han inte kan spela online för EA tycker tydligen att man måste vara 16 år för det. När han skaffade sitt Origin-konto användes min email som förälder så jag antog att jag skulle ha kontroll över vad han får spela eller inte men jag kan inte hitta något sådant. Jag har googlat på problemet men hittar bara en workaround för X-Box men inget för PC.

Någon som vet hur man gör?

Bennii
Titel Storröjare
Registrerad 2013-05-22
Inlägg 2 928

Logga in på ditt EA-konto, klicka på redigera grundläggande information och ange ditt eget födelsedatum istället för din sons.

Bojkott
Titel Storröjare
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 4 973

Ska väl bara vara att gå in på kontoinställningar och ändra vilket år man är född?

yonaz
Titel Veteran
Registrerad 2002-07-16
Inlägg 916

När jag loggar in på mitt konto (den email jag angav när hans konto skapades) så ser jag inte hans konto. Det verkar som att hans nya konto inte är länkat med mitt av någon anledning trots att jag fick en bekräftelse till den mail-adress jag loggar in med.

Edit: Har kontaktat EA Sverige om problemet. Får se om de svarar.

schmuttah
Titel Stammis
Registrerad 2009-12-03
Inlägg 522

Har du fått svar än ?
Sådant här är fanemig riktigt surt. Här betalar man pengar för att sedan inte kunna nyttja produkten i fråga.

almblad
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-10
Inlägg 276

Annars är det kanske bara och ändra åldern på personen i fråga, på kontot alltså. Går det inte att göra i efterhand? Ska dubbelkolla när jag kommer hem om problemet är inte är löst.

Tycker att det borde gå att ändra...

renod
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-10-16
Inlägg 289

Hett tips är att ringa ea i Stockholm. Jag gjorde det när jag hade problem med att logga in på mitt origin-konto. Tog typ 1 minut att komma fram och fick hjälp direkt.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 946 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

FZ