Titel Stammis
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 424
Intressant att Interplay öppnar Black Isle igen. Återstår att se om det blir ett D&D rpg. Samt om några av de gamla utvecklarna kommer tillbaka.
http://www.blackisle.com
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-14
Inlägg 199
fallout 4 kanske ??
Titel Stammis
Registrerad 2012-06-14
Inlägg 598
Jag tror att jag tjuvsköt i kallingarna nu.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 505
Rysningar i hela kroppen. Är detta på riktigt? Finns det någon fin källa att kika på?
[edit]
Ser ut att vara legit:
http://www.interplay.com/
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 434
Det där är inte typen av nyhet som man ofta blir bortskämd med. Welcome back Black Isle säger jag.
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696
Vad det verkar så är det bara Black Isle till namnet som återupplivats. I princip hela BI-gänget sitter ju hos Obsidian eller med Brian Fargo nuförtiden, så frågan är vilket Black Isle de egentligen pratar om... Personligen har jag medvetet valt att inte skriva en nyhet om detta förrän de faktiskt utannonserar något mer matnyttigt. Att de har Interplay i ryggen är inte direkt betryggande heller, med tanke på vilken tynande tillvaro de fört de senaste åren. Är skeptisk, vi får väl se.
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 145
Sebastian Lind skrev:
Vad det verkar så är det bara Black Isle till namnet som återupplivats. I princip hela BI-gänget sitter ju hos Obsidian eller med Brian Fargo nuförtiden, så frågan är vilket Black Isle de egentligen pratar om... Personligen har jag medvetet valt att inte skriva en nyhet om detta förrän de faktiskt utannonserar något mer matnyttigt. Att de har Interplay i ryggen är inte direkt betryggande heller, med tanke på vilken tynande tillvaro de fört de senaste åren. Är skeptisk, vi får väl se.
Vad jag sett och hört så är det bara namnet Black Isle som återupplivats, så då kan vi diskutera om det är black isle eller inte när som du sa, gänget som gjorde det till vad det är har flyttat.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 434
Aha, då får vi ta det med en smula koffein och se vad de ska jobba med inom kort.
Titel Redaktör
Registrerad 2001-12-04
Inlägg 6 326
en.wikipedia.org/wiki/Titus_Software
Där har ni nya Black Isle.