Bra mmo-spel tips ?

Medlem
Skrivet av Wasarion:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Wasarion:

Att gå tillbake till tex wow eller liknande är uteslutet när man vant sig vid riktig pvp.

word, det skulle helt enkelt inte gå

Jag själv kände mig totalt vilsen i Darkfall, tyckte det fanns lite dåligt med riktlinjer i början som kunde putta mig som spelare åt rätt håll.

Försökte fråga i chatten men där blev man verbalt påhoppad i stället.

Är nog lättare att sätta sig in i det hela om man har en polare som spelar det redan som kan leda dig genom de första dagarna av spelet.

Vem vet, man kanske provar på det igen, har mmo torka som det är nu när jag slutat spela EvE.

När man väl är inne i Darkfall är man fast. Just nu kan ni testa i två veckor för en euro. Gå in på youtube och kolla de newbie videos som finns... det besparar er enormt med tid

Köpte spelet innan det fanns någon free trial att få tag på. Har kollat på Accelerated Character Development Guide men att hålla på ensam är så tråkigt och det blir så repetivt så snabbt.

Medlem

Tyckte Darkfall var ett väldigt bra och roligt spel när det kom. Dock så är det inte fallet nu längre. Mycket dåligt med spelare och med mycket menar jag verkligen skit dåligt med spelare, knappt 2000 spelare på en server med en värld som är så stor. Och sedan har Aventurine förmodligen den sämsta supporten av alla mmorpgs som finns ute idag, och detta fick jag dessvärre uppleva själv. Vill du spela ett spel som har ffa pvp och loot skulle jag nog kolla in Mortal online som kommer nu på Onsdag.

Medlem

Jag skulle rekommendera Aion.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Jag skulle rekommendera Aion.

jag rekommenderar aion om du gillar att grinda mobs dygnet runt för att komma upp några få lvls.

enligt mig är aion en stor grindfest.

och btw har blizzard kommit ut med någon information av vad det nya mmot kommer heta?:D

Vym
Medlem
Skrivet av martin11:
Skrivet av mosoloa1:

Jag skulle rekommendera Aion.

och btw har blizzard kommit ut med någon information av vad det nya mmot kommer heta?:D

Vad jag vet har de inte gjort det ännu!

Medlem

varför inte testa Anarchy online, gratis delen är såpass stor att har content atspela iaf minst 6mån+ innan du ens är på max level om ens det.
max level är 215 btw


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Känns som en torka nu på mmos fronten, inget har slagit wow på fingrarna. Och sälj-avdelning på activision har sålt sönder wow så intresset att spela det finns bara inte längre. Warhammer ..... 2013.. >_<


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Säger bara Dark age of camelot!Detta spel var det första mmo som kom ut,finns ej ett bättre.mmo ute och kommer alldrig att finnas.Det är varierande både pve och rvr.

Medlem

Daoc första mmoet som kom ut.. Är du på riktigt?

Ingen vidare koll om du tror det


signatur

//mvh

Medlem

japp dark age of camelot är 11 år gammalt nu,inget annat i det området är lika gamalt.kom ut 2000 om jag inte mins fel.

Medlem

Det jag rekommenderar är:
Aion

Spel som kommer snart som du kanske är sugen på...
TERA Online
Blade & Soul


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av dakadabra:

japp dark age of camelot är 11 år gammalt nu,inget annat i det området är lika gamalt.kom ut 2000 om jag inte mins fel.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ultima_Online


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av dakadabra:

japp dark age of camelot är 11 år gammalt nu,inget annat i det området är lika gamalt.kom ut 2000 om jag inte mins fel.

UO och Everquest1 releasades innan DAoC. När DAoC releasades hade jag redan spelat EQ1 i över 1 år. Undra om inte AO kom ut innan också.

Medlem

na ao kom ut 2001 men då var det ultra buggigt så blev en re release 2002 har jag för mig.

men kollar jag så står det faktiskt att daoc släpptes 2001 med, det den hade var bästa rvr på den tiden, men i övrigt så är det inte alls i samma klass som ao imo.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

UO release 1997
EQ release 1999
DAoC 2001

enl wiki

Medlem

Har fortfarande kvar orginalet till uo hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Blizzer:

UO release 1997
EQ release 1999
DAoC 2001

enl wiki

varken ultima eller eq var mmos under den tiden uo har alltid varit mmorpg så var eq från början också.ultima är ett mmorpg för mig och är alltid det.eq har utvecklats på senare år till ett mmos från mmorpg,dark age of camelaot har alltid sedan releas varit ett mmo.

Medlem
Skrivet av dakadabra:
Skrivet av Blizzer:

UO release 1997
EQ release 1999
DAoC 2001

enl wiki

varken ultima eller eq var mmos under den tiden uo har alltid varit mmorpg så var eq från början också.ultima är ett mmorpg för mig och är alltid det.eq har utvecklats på senare år till ett mmos från mmorpg,dark age of camelaot har alltid sedan releas varit ett mmo.

Jag spelade Everquest innan DAoC releasades. Det var definitivt ett MMORPG, även innan UO. Varför var det inte det? Jag förstår inte vad du pratar om, spelade du EQ1 år 2000?

Medlem

Det finns inga bra MMO enligt mig nu för tiden, såvida man inte tar upp något gammalt. Jag skyller det på WoW's stora framgång som gjort att andra speltillverkare inte vågat göra något nytt utan bara kopierar WoW's upplägg och hoppas på en lika stor succé.

Tråkigt!

Medlem

Är lite, OT känns det som - tagit bort /carl

Medlem
Skrivet av Blizzer:
Skrivet av dakadabra:
Skrivet av Blizzer:

UO release 1997
EQ release 1999
DAoC 2001

enl wiki

varken ultima eller eq var mmos under den tiden uo har alltid varit mmorpg så var eq från början också.ultima är ett mmorpg för mig och är alltid det.eq har utvecklats på senare år till ett mmos från mmorpg,dark age of camelaot har alltid sedan releas varit ett mmo.

Jag spelade Everquest innan DAoC releasades. Det var definitivt ett MMORPG, även innan UO. Varför var det inte det? Jag förstår inte vad du pratar om, spelade du EQ1 år 2000?

vad är det du inte förstår,ultima online är ett mmorpg.Daoc eller wow är ett mmo.lika så första året då jag testade eq1 innan jag la ner det så var det ett mmorpg.

Medlem
Skrivet av Carl G:

Är du på riktigt eller? Skulle inte UO vara ett mmo? Desutom hade vi ju meridian 59, det kom väl t.o.m. innan UO, eller? Spelade iofs inte det eftersom jag var för ung då men tror att det var ett mmo?

hmmm ibland undrar man om människor är riktiga eller hur.Da!ultima är ett mmorpg det är skillnad på ett sådant och wow och daoc som är ett mmo.

Medlem
Skrivet av dakadabra:
Skrivet av Carl G:

Är du på riktigt eller? Skulle inte UO vara ett mmo? Desutom hade vi ju meridian 59, det kom väl t.o.m. innan UO, eller? Spelade iofs inte det eftersom jag var för ung då men tror att det var ett mmo?

hmmm ibland undrar man om människor är riktiga eller hur.Da!ultima är ett mmorpg det är skillnad på ett sådant och wow och daoc som är ett mmo.

Fast det där bygger ju på dina egna definitioner en del. Det finns knappast någon helt vedertagen gränsdragning mellan mmo och mmorpg, mmo är ju snarast en förkortning av en förkortning (mmorpg minus rpg). Vill du göra skillnad borde du ju använda etiketten mmog istället.

Medlem
Skrivet av dakadabra:
Skrivet av Carl G:

Är du på riktigt eller? Skulle inte UO vara ett mmo? Desutom hade vi ju meridian 59, det kom väl t.o.m. innan UO, eller? Spelade iofs inte det eftersom jag var för ung då men tror att det var ett mmo?

hmmm ibland undrar man om människor är riktiga eller hur.Da!ultima är ett mmorpg det är skillnad på ett sådant och wow och daoc som är ett mmo.

Du måste verkligen börja med att reflektera över vad det är du tänker skriva, innan du verkligen gör det. Detta är långt i från första posten du skriver förhastade svar.

MMOG betyder: Massively Multi-player Online Game. MMO är slarv för MMOG. Begrunda vad MMOG står för, så inser du att alla massiva onlinespel med en öppen värld är ett MMOG oavsett om det är ett RPG eller inte.

Man tycker att du borde ha bättre koll på DAoC eftersom det är ditt favorit spel. Är du medveten om hur Mythic definierar sitt spel?

Låt mig citera deras FAQ: "Dark Age of Camelot is a massively multi-player online role-playing game conceived and developed by Mythic Entertainment"

DAoC är alltså ett MMORPG, precis som Ultima och World of Warcraft.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

12
Skriv svar