Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel LAN-ätare
Registrerad 2009-05-08
Inlägg 75

Tjena!
Tänkte damma av Morrowind i väntan på Skyrim, var ett tag sedan så jag undrar ifall det är några mods som kan vara till hjälps eller värda att kika lite närmare på?
Tacksam för svar!

[edit]
Gjorde rubriken lite tydligare!
//Brain
[/edit]

cyberzaikoo
Titel Veteran
Registrerad 2009-09-11
Inlägg 814

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5535 En grafikmod till morrowind. Se bara till att följa instruktionen så ska allt funka

Titel LAN-ätare
Registrerad 2009-03-04
Inlägg 62

Better heads och better bodies är ju att rekommendera. Sen kan du ladda hem lite grafikmoddar också, t.ex. den som cyberzaikoo länkade.
Where are all birds going och Morrowind comes alive är också att rekommendera ifall du vill ha lite mer känsla.

Ett tips är att gå in på texnexus och sortera efter downloads eller endorsements. De flesta bra moddar hamnar högt upp.

Titel LAN-ätare
Registrerad 2009-05-08
Inlägg 75

Tack så mycket!

Grimley
Titel Stammis
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 476
Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861
Grimley
Titel Stammis
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 476

@Brain, så nu funkar länkarna. :)

Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2007-07-08
Inlägg 970
Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861

Härligt.
Har suttit i 3-4H och laddat ner Morrowind Overhaul, installerat Morrowind, Tribunal och Bloodmoon samt installerat Morrowind Overhaul.

Så vad händer? Jo, inget fungerar. Får följande fel när jag försöker starta Morrowind:
"Failed to load snowflake: Meshes\BM_Snow_01.nif"

Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2007-07-08
Inlägg 970

Brain skrev:
Härligt.
Har suttit i 3-4H och laddat ner Morrowind Overhaul, installerat Morrowind, Tribunal och Bloodmoon samt installerat Morrowind Overhaul.

Så vad händer? Jo, inget fungerar. Får följande fel när jag försöker starta Morrowind:

Följ installationsguiden slaviskt. Jag gjorde ett pyttelitet fel i mitten av den och det fuckade upp allt för mig. Gjorde om, kontrollerade varenda handling i installationen, och sen gick det smort. Kom ihåg också att installera patchen.

Google Doc:
https://docs.google.com/document/d/1KNeumt2JoLog4
S1cUYcVu2d8RHLUIhBf1sxIUhr2VEU/edit?hl=en#

PDF:
http://morrowindoverhaul.net/mgso/guide/eng/mgso_
installguide.pdf

Grimley
Titel Stammis
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 476

Brain skrev:
Härligt.

Lägg till detta längst ner i Morrowind.ini som du hittar i spelets mapp.

[Archives]
Archive 0=Tribunal.bsa
Archive 1=Bloodmoon.bsa

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861

Grimley skrev:
Brain skrev:
Härligt.

Lägg till detta längst ner i Morrowind.ini som du hittar i spelets mapp.

[Archives]
Archive 0=Tribunal.bsa
Archive 1=Bloodmoon.bsa

Ah! Fungerade utmärkt!

Och, förlåt för svärord, men FYHELVETE vad snyggt spelet är nu.
Mil snyggare än Oblivion! Det blir te o lira när man får lite tid. :)

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

Som den 'conjurer' jag är så livar jag upp denna tråd.

Jag laddade ned Morrowind overhaul idag (tog bara 5 minuter). Installationen tog en halvtimme.

Resultat: Klart snyggare! Fasen, nu fick jag sug på detta spel igen. Kul att se de uppdaterade miljöerna. :)

Har startat en ny karaktär. Long sword, block och resten magifärdigheter. Hade nästan glömt hur lång tid det tar att nå level 2 jämfört med en del andra spel. I Oblivion så levlar man upp på tok för snabbt! Det åtgärdas med moddar enkelt, såklart.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

Jag hade visst glömt att installera de tre uppdateringarna till Overhaul. Nu säger jag bara:

OMG!? Morrowind är som ett nytt spel grafiskt! *nyper mig i armen* Ja det är sant! :D

Jag instämmer med Brain: "FYHELVETE vad snyggt spelet är nu"

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

finns det något liknande till oblivion??? anas så blir det väl att man får ladda ner det eller hitta brorsans morrowind.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

joffjoff skrev:
finns det något liknande till oblivion??? anas så blir det väl att man får ladda ner det eller hitta brorsans morrowind.

Jag kan lugnt säga att Morrowind piskar Oblivion stenhårt nu. Med denna Overhaul så är det inte bara grafiken och miljöerna som uppdateras, även ljudet! Allt blir mer stämningsfullt. Vatten och ljus är klart snyggare än i Oblivion.

Visst polygonantalet på figurer och annat är kanske inte så stort men då kan man kräma upp 'view distance' istället och njuta av det.

Herregud, hade glömt hur underbart det är att utforska utan att ha en svävande pil ovanför nästa person man skall prata med. Det blir mer äventyr och egna beslut.

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

Tybalt skrev:
joffjoff skrev:

Jag kan lugnt säga att Morrowind piskar Oblivion stenhårt nu. Med denna Overhaul så är det inte bara grafiken och miljöerna som uppdateras, även ljudet! Allt blir mer stämningsfullt. Vatten och ljus är klart snyggare än i Oblivion.

Visst polygonantalet på figurer och annat är kanske inte så stort men då kan man kräma upp 'view distance' istället och njuta av det.

Herregud, hade glömt hur underbart det är att utforska utan att ha en svävande pil ovanför nästa person man skall prata med. Det blir mer äventyr och egna beslut.

då tar jag väll och fixar morrowind imorgon orkar inte ikväll.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

joffjoff skrev:
Tybalt skrev:
joffjoff skrev:

då tar jag väll och fixar morrowind imorgon orkar inte ikväll.

Haha! :)

Oblivion har också moddar, men min åsikt är att Morrowind helt enkelt är ett överlägset spel. Om du gillar Oblivion mer så bör du ju spela det. :)

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

ne jag gillar Morrowind mer för att det är en större värld. Jag är bara lite lat:P

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

Dura gra-Bol från Morrowind utan moddar:
Bild

Dura gra-Bol på min dator idag:
Bild

Det är en viss skillnad. :)

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

ska man ha construction set instalerat?

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

joffjoff skrev:
ska man ha construction set instalerat?

Det tror jag inte behövs.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

Apelles Matius:

FÖRE:
Bild

EFTER:
Bild

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

hmm hur gör man nu??
kan in ladda
morrowind_overhoul....blabla
invalid torrent

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

lyckades lösa det på ett sätt men nu så går det igen filhämtarn grrr....

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

Analyzing Morrowind.exe...
Backing up Morrowind.exe to Morrowind.Original.exe
There is no compatible patch for your version of Morrowind.exe. Make sure your Morrowind is patched with the last Bloodmoon patch (v.1.6.0.1820). If you should have a compatible version, please check you have not installed other patches such as Exe Optimizer, fpu2sse or no-CD patches. Check the readme for more details.
Patch failed to apply.

står det när jag klickar på apply shosen patchesnån som har en aning om vad som är fel?

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

joffjoff skrev:
Analyzing Morrowind.exe...
Backing up Morrowind.exe to Morrowind.Original.exe
There is no compatible patch for your version of Morrowind.exe. Make sure your Morrowind is patched with the last Bloodmoon patch (v.1.6.0.1820). If you should have a compatible version, please check you have not installed other patches such as Exe Optimizer, fpu2sse or no-CD patches. Check the readme for more details.
Patch failed to apply.

står det när jag klickar på apply shosen patchesnån som har en aning om vad som är fel?

Jag vet inte. Jag har Morrowind på skiva men köpte det även på Steam häromdagen på rea. Jag lät Steam installera och patcha automatiskt och jag hade inga problem. Ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp. :/

Har du följt patchinstruktionerna till punkt och pricka?

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

så nu har jag fått den att funka. jag glömde den ena expansion :beatup:

Det blev en necromanser som jag gjorde. Kanske inte skulle tagit spjut som vapen :P

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

joffjoff skrev:
så nu har jag fått den att funka. jag glömde den ena expansion :beatup:

Det blev en necromanser som jag gjorde. Kanske inte skulle tagit spjut som vapen :P

Gratulerar! :)

Tja, jag tycker spjut är häftiga vapen. Dessutom ökar du endurance med spjut vilket ger mer hitpoints.

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344

men jag hittar inget :(

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 469 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter