Bytes WoW guld mot EVE ISK

Medlem
Bytes WoW guld mot EVE ISK

Tänkte ta paus med wow och hoppa över till eve. om det finns några ex-eve spelare som vill utnyttja deras isk reserver till fördel av wow är det bara att skicka pm.

Medlem

Rätt säker på att detta är emot både Blizzards och CCPs ToS. Skulle vara försiktig med detta om jag vore du (och alla andra som funderar på att göra detta).

Testpilot

I EVE kan du köpa Plex (bytes mot ingame pengar) och därmed helt lagligt få pengar.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Rätt säker på att detta är emot både Blizzards och CCPs ToS. Skulle vara försiktig med detta om jag vore du (och alla andra som funderar på att göra detta).

Och?

Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Bunisher:

Rätt säker på att detta är emot både Blizzards och CCPs ToS. Skulle vara försiktig med detta om jag vore du (och alla andra som funderar på att göra detta).

Och?

Och

Skrivet av FZ ToS:

1.4. Tredjepart
I de fall inlägg behandlar en tredjepartsprodukt skall även de regler som finns stipulerade för den specifika produkten, av den tredje parten, ofta omnämnt som EULA (End User Licence Agreement) eller NDA (Non-Disclosure Agreement), beaktas. Det betyder att vi inte tillåter att du diskuterar ditt deltagande i ett betatest av ett spel som omfattas av ett EULA eller NDA.

Skrivet av EVE Online EULA:

B. Selling Items and Objects
The buying, selling or auctioning (or any attempt at doing so) of characters, character attributes, items, currency, or objects, whether through online auctions, newsgroups, postings on message boards or any other means is prohibited by the EULA and a violation of CCP's proprietary rights in the Game.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Bunisher:

Rätt säker på att detta är emot både Blizzards och CCPs ToS. Skulle vara försiktig med detta om jag vore du (och alla andra som funderar på att göra detta).

Och?

Vaddå och? Jag varnar om någonting som bryter både emot Blizzards, CCPs OCH FZs regler och säger att det kanske inte är det smartaste att göra OM någon nu skulle komma på vad som har hänt. Då kan man tappa båda kontona och allting som finns på dem. Förstår inte riktigt varför du blev så butthurt över detta. Kan passa på att lägga till detta med då Toffelfabriken inte hade den i sin post:

Skrivet av Blizzard ToS:

(5) buy or sell for "real" money or exchange gold, weapons, armor, or any other virtual items that may be used in World of Warcraft outside the World of Warcraft platform;

Medlem

inte intresserad av att köpa som sagt, ett byte är vad jag är efter

Medlem

Men det är exakt det jag varnat om. Det är emot både Blizzards OCH CCPs ToS att byta deras egna ingame pengar mot någonting annat som inte har med deras spel att göra.

Skrivet av Blizzard ToS:

or exchange gold, weapons, armor, or any other virtual items that may be used in World of Warcraft outside the World of Warcraft platform;

Du tekniskt sett byter WoW guld mot EvE ISK.

Medlem

medveten om det

1
Skriv svar