Company of Heroes, Funderingar och tankar

Medlem

4 Plus, riktigt jävla kul och snyggt... Men det känns lite segt ibland. Och Relic Online fungerar lite sådär för det mesta. En annan irriterande sak är automatch-funktionen, som inte sätter dig mot folk på din "nivå" automatiskt... Ett mycket bra spel helt enkelt, men inte det bästa.

Medlem

Jo, håller med dig där wookiee.. Relics online lobby är skräp och har alltid varit det. Håller också med om att automatch funktionen borde passa ihop spelarna efter level. Ganska tråkigt också att det mest är 1vs1 spel som körs med ranking.

Inaktiv

En liten udda fråga kanske, jag hade spelat CoH ett tag och kom kanske till bana 4-5, sen råkade jag ut för en datakrasch och fick installera om burken. Nu är jag en väldigt lat person som inte orkar spela om banorna och undrar om någon möjligtvis skulle orka skicka saves?

Inaktiv

Hmm kan man spara när man vill i uppdragen?


signatur

War never changes.

Medlem

Ja det kan man.

Medlem

Även om den tre år gamla processorn inte är den bästa, så tror jag det är ditt 9800pro som kan vara flaskhalsen i fråga.

Det var en bugg med CoH och DoW tillsammans med nån av de förra ATI-drivisarna, så prova uppdatera drivrutinerna till att börja med.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hej! skulle vilja veta vart man kan hitta map editorn till COH???? kan inte fata vart den är!!! HJÅLP mig!!

Inaktiv

\COH\WorldBuilder.exe

där ligger den

Medlem

Låt det döda vara dött.

Skönt spel annars.:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

ja gav spelet 4.. Men det är lätt värt 4.5/5. Ett riktigt bra spel, kan inte vänta på uppföljaren!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

gav spelet en 5:a pga singelplayer upplevelsen som är helt underbar. Handling som förs fram på ett väldigt filmiskt sätt älskar jag. Multi vågar jag inte, lär få storstryk, brukar köra en lung och defensiv stil vilket inte är så bra i multi...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag gör som dig, redmac.. Jag kör lugnt och defensivt, sätter järngrepp på mina sektorer innan jag går vidare till nästa. Det är ett slöseri med tid för mig då jag sitter i två timmar och nöter för att sen bli överkörd av tigers / calliopes.

Inaktiv

Någon som vet om det är en expansion på gång?

nj
Medlem
Skrivet av Fardion:

Någon som vet om det är en expansion på gång?

Det finns en fristående exp/uppföljare planerad; #Company of Heroes: Opposing Fronts.

Inaktiv

Grymmaste strategi spelet imo.. Körde lite 4vs4 online här om dan... Då kan man säga att det är mycket bomber och granater som flyger haha! Så jävla härligt!
4.9/5 (relic online kunde vara lite bättre)

Inaktiv

Något tips för att komma igång och lira online med detta spel? Har fått det i present men har stora problem med att kunna lira online, laggar hela tiden och verkar ha dålig koppling mot Relics onlineserver.

Har en Core2Duo E6600 med GF 8800GTS grafikkort och en BBB 100 Mbit uppkoppling så problemet är inte hårdvaran.

Har testat stänga av NOD32 och windows xps inbyggda brandvägg men det hjälper inte.

Tacksam för tips.

nj
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Något tips för att komma igång och lira online med detta spel? Har fått det i present men har stora problem med att kunna lira online, laggar hela tiden och verkar ha dålig koppling mot Relics onlineserver.

Har en Core2Duo E6600 med GF 8800GTS grafikkort och en BBB 100 Mbit uppkoppling så problemet är inte hårdvaran.

Har testat stänga av NOD32 och windows xps inbyggda brandvägg men det hjälper inte.

Tacksam för tips.

Ett tips är att du kikar lite i Relics eget tech support-forum, finns en del trådar om nätverksproblem där.

Inaktiv
Skrivet av PsyCor:

Något tips för att komma igång och lira online med detta spel? Har fått det i present men har stora problem med att kunna lira online, laggar hela tiden och verkar ha dålig koppling mot Relics onlineserver.

Har en Core2Duo E6600 med GF 8800GTS grafikkort och en BBB 100 Mbit uppkoppling så problemet är inte hårdvaran.

Har testat stänga av NOD32 och windows xps inbyggda brandvägg men det hjälper inte.

Tacksam för tips.

NetLimiter funkar inte tillsammans med CoH av någon anledning, laggar satan och går inte att lira, du får helt enkelt avinstallera de.

Har precis köpt spelet och undrar om man kan invita en kompis till ett ranked game så man hamnar i samma game och team?

Inaktiv

NetLimiter? Om inte det är något inbyggt i XP så har jag inte något sådant installerat och jag skrev inte det heller...

Medlem
Medlem

Lätt ett utav förra årets bästa spel utan tvekan! Ska våga mig på multiplayer nån gång


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv

hehe jag är för chiken för MP också, vi borde ha en egen server eller nått

nj
Medlem
Skrivet av Blackeye:

hehe jag är för chiken för MP också, vi borde ha en egen server eller nått

Nu har jag inte spelat CoH, men en del DoW/DC och där kan man ansluta via IP-adresser ("Direct join") mot någon som skapar ett spel ("Direct host").
Annars så finns ju Hamachi för att skapa ett virtuellt, lokalt, nätverk.
Trevliga lösningar om man är några som vill spela lite multiplayer tillsammans iaf

Medlem

Kör själv med hamachi med några polare. Mycket enklare än reliconline imo. Tycker spelet är riktigt bra specielt när det finns 40 tals banor som man kan ladda ner, och jag älskar verkligen det underbara gameplayet.

Medlem
Skrivet av PsyCor:

Något tips för att komma igång och lira online med detta spel? Har fått det i present men har stora problem med att kunna lira online, laggar hela tiden och verkar ha dålig koppling mot Relics onlineserver.

Har en Core2Duo E6600 med GF 8800GTS grafikkort och en BBB 100 Mbit uppkoppling så problemet är inte hårdvaran.

Har testat stänga av NOD32 och windows xps inbyggda brandvägg men det hjälper inte.

Tacksam för tips.

Laggar det online så har det absolut inget som helst att göra med Relics servrar, eftersom alla spel sker P2P (Peer-to-Peer).

Detta innebär att det inte finns någon "spelserver" som i tex FPS-spel, utan de som deltar i spelet skickar alla data mellan varandras datorer, och allt hänger på de deltagande spelarnas datorers prestanda.
Är det en enda av spelarna i det pågående spelet, som har en dator eller uppkoppling som laggar, så stannar spelet för alla andra också, för att invänta bekräftelse från den laggande spelaren.

Rättvist, men hårt om du spelar med idioter

Kortfattat: Så behöver det inte vara din dator som laggar, utan det kan lika gärna vara motståndarens.
Något som dock är säkert är att det inte är Relics, eftersom de inte anropas, såvida du inte spelar mot Relics anställda dvs


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

SJUKT bra singleplayer! De tidigare uppdragen är några av det bästa uppdragen jag NÅGONSIN spelat i ett RTS.

Multiplayer delen är grymt bra den med fast den kräver ännu mer dator.

Spelet får 3/5 av mig pga. att spelet kräver så mycket. Relic kommer aldrig bli större än Blizzard om dom inte har en mycket mer skalbar motor; själv har jag inget problem med graffekortet; men min processor tar spelet hårt på samt mitt RAM minne.

5/5 om spelet hade haft en bättre editor (som också borde ha släppts vid release) och hade krävt mindre då spelet är det bästa RTSet jag spelat sen WC3.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

största felet är ju att tyskarna inte snackar tyska


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

det fick en 5:A av mig

Medlem
Skrivet av IceMan:

största felet är ju att tyskarna inte snackar tyska

Håller med, samt att tyskarna är inte lika bra som de allierade. Det är lite obalanserat, speciellt när man väljer sin inriktning. Jag menar, "Propaganda", hur bra är det egentligen?

Annars så är spelet mycket bra, men skulle inte sträcka mig till en 5/5, utan mer åt 4/5... Men handingen är medryckande. Gillar speciellt uppdraget då man ska försvara tre broar i nordlig riktning för att förhindra tyskarnas anfallsvågor, riktigt kul att flankera med PV kanonerna och KSP nästen. Med lite minor och IE blir det riktig 3D strid, för er som förstår er på militära termer!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

mm sant, dock ger jag det 5/5 pga det är sån välldigt bra stämming i spelet.
Med med tillägget som är på G, får vi hoppas tyskarna blir starkare. som det var irl. En 100% komplett division tyskar under ww2, skulle inte ha några problem med att köra över vilken UK, USA divsion som helst.

"för er som förstår er på militära termer!"

ingen fara, här inne är alla nördar och har spelat krig sedan tidigt födelse


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar