Company of Heroes - speltips

Medlem
Company of Heroes - speltips

Hej... jag har testat detta över nätet nu när fler nycklar blev tillgängliga. Jag har spelat 10matcher och har förlorat samtiliga. Någon som har lite tips vad man ska bygga först... vilka flaggor man ska ta först osv. ?

Någon som vill lira en runda med mig kanske?

Creep

Medlem

Har inte spelat så mycket men i 1on1 matcher brukar jag alltid börja att bygga en sniper och två stycken engineers/pioners (stava?) försöker ta ut hans gubbar med den samtidigt som jag springer runt med engineers/pioners och tar över sånna där flaggor.

Inaktiv

sniper strategin är bra, men feg tycker jag så kör inte med den själv men iaf med en sniper kan du fixa bort hans första trupper så att han får mindre resurser från början o ja sen är det oftast lätt att vinna

heter du Creep ingame? jag heter Aresz så adda mig till vännerlistan så kan vi köra en testmatch

sen kan man förlora mot en total noob och även vinna mot en som har 100matcher mer..strategin o hur man anpassar sig är allt

och bygg alltid försvarstorn eller vad det är på dina resurser, speciellt på manpower (dom runda ringarna) i början då kan du snabbare få ut resurser

om du kör allied så fixa sticky bombs uppgraderingen till dina infanteriseter så kan du ta ut tysken o hans tanks, även tigers även om dom är lite sega, kör man airborne så kalla in fällskärmskillarna o uppgradera dom med antitank vapen, dom kan ta ut pansarvagnar smidigt utan för höga förluster

har en fråga själv, då jag hatar att köra med snipers i början vad ska man göra för att stoppa en motståndare som fegar på detta sättet i början?

observer att min åsikt om snipers är bara en åsikt vad _jag_ tycker, klart att det är helt ok då enheten finns i spelet

edit: spelet gick guld för längesedan, varför får vi vänta så länge, jag vill ha mer!!

Medlem

nae, det är nog mest noobs som kör snipers i början fortfarande.
För de är så extremt enkla att kontra.

Kör mycket hellre en tidig jeep/bike, dels för att man snabbt hinner över till andra sidan av kartan och mitten, för att harassa och plåga skiten ur stackars engis eller pioneers som försöker fånga punkter.

Dels också för att jeeps/bikes är en hard counter mot just Snipers. De ser cloakade snipers på väldigt långt håll, snipers gör knappt ingen skada mot jeeps/bikes, samtidigt som de plockar dem snabbt.
...De hinner till och med efter snipern om han försöker fly

Jeep/bike och sen nån MG squad är min öppning.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Tack för svaren! Jag kommer testa era tricks nästa match ikväll... jag heter Creepo så bara adda mig.

Ví ses där! Raus raus!

Inaktiv

aha tackar just det jeep så var det!!!

Medlem

hej alla glada. skulle det inte va skojj om alla Fzare bestämmer sig för en chat kanal att hänga i, gärna en som är tom.

då kan vi ju köra lite skojjigare matcher mot varann..

Medlem

När man kollar videos mm verkar det bara ett jäkla massa sjutande, är det mycket taktik osv i mp?

P4 2.8Ghz, 512 RAM, 6600GT 128Mb:
Tror ni det funkar på min dator?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Det är extremt mycket taktik, var man placerar trupper (uppenbarligen) och var man ska peka tanksen för bästa resultat och vidare. Vet inte med datorn, men jag skulle tro att det går med lägre inställningar


signatur

Videomupp

Medlem

taktik e bara förnamnet! Man kan vara extremt effektiv med 2 plutoner bara. Om man spelar dom rätt vill säga. Jag gillar tyskarnas stormtruper.... man kan smyga runt utan att bli upptäckt, och de e najs

Inaktiv

airborne is teh shit! hejdå german tanks, alltid lika kul o se hur folk droppar när man fixat deras tanks med bara infanteri

Medlem
Skrivet av Aresz:

airborne is teh shit! hejdå german tanks, alltid lika kul o se hur folk droppar när man fixat deras tanks med bara infanteri

Haha, du var knepig sist vi spelade! Men jag har övat! Lira ikväll kanske?

Inaktiv

ja gärna det Creep, pluggar nu under dagen men ikväll så..fast ska ta en paus snart o en snabb 1vs1 omgång

ingame chatten igår, folk skrev om att det kommer en ny, omptimerad, singel player demo den 5:e september, dvs imorgon, och att denna även innehåller skrimish!!!!! någon som vet eller är det bara ett rykte?

edit: jodå..det kommer ett nytt demo
http://planetcoh.gamespy.com/fullstory.php?id=84973

Medlem
Skrivet av Aresz:

edit: jodå..det kommer ett nytt demo
http://planetcoh.gamespy.com/fullstory.php?id=84973

Sweeeet! adda mig på msn: mackedusan@hotmail.com

Medlem

Om ni vill lira online nu under betan och sen vid release är det bara att hoppa in på #coh.se på quakenet.
Vi är några coh nerds där.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Jag hade ett fete slag precis.... dom var 2 mot mig. Jag hade bara mitt huvudkvarter och en Tiger kvar..... och ändå vann jag! hahah sjukt

En sak att dra nytta av detta: Ge aldrig upp!

Inaktiv

exakt ge aldrig upp, tänk om och försök igen! rätt trupper vid rätt plats gör underverk

o Creep sluta spela med andra

Medlem

Jag har 2st frågor angående CoH..

1. Hur tar man tillbaka ett hus som motståndaren har gjort till sitt huvudkvarter? Alltså motståndaren har ett huvudkvarter i mitt område, och jag vill slippa behöva spränga det till grunden.

2. Hur kan man se hur lång räckvidd en tex. AT-pjäs har? Om man vrider kanonen så kan man se det, men jag vill slippa vrida den.

Medlem

1. Du kan cappa ner ett obebott field-HQ precis som du cappar ner en obemannad flagga. Högerklicka på byggnaden bara.
Är det däremot folk i huset, så kan du granata/flamea ut dem, eller helt enkelt bomba sönder byggnaden med mortars, nebelwerfer, stukas, tanks, howitzers, bombing runs eller offmap artillery.

2. Ögonmått.
Du måste rätt snabbt lära dig ha ett visst ögonmått för avstånd osv. Annars blir det svårt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Finns det några beta nycklar att få tag i än? Jag är kanske lite efter


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Skrivet av LillePutt:

Finns det några beta nycklar att få tag i än? Jag är kanske lite efter

rofl
väldigt efter.
spelet släpps nästa vecka i USA...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Verkar som EB games skeppat det till folk redan idag, spanat runt lite på forum och några in-game some ringt sina dealers som bekräftat att det kommit till utskick.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Nej, betanycklarna är slut

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av LillePutt:

Finns det några beta nycklar att få tag i än? Jag är kanske lite efter

rofl
väldigt efter.
spelet släpps nästa vecka i USA...


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Har bara spelat single player demot. Men fy satan vad kul det är!
Jag är ett Relic fan sedan Dawn of War, detta gör inte saken sämre!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Yaaay, jag kan slå "normal army" nu på skirmish!
Vadårå? Det är ju svårt...

Medlem

klarar du normal så klarar du snart expert.... det e samma tänke sätt som räknas. Fast det skadar inte om du blir lite snabbare

Medlem

3 vs 3 äger. slogs i nån timme utan att gränserna rörde sig.. Kalaskrig!

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

3 vs 3 äger. slogs i nån timme utan att gränserna rörde sig.. Kalaskrig!

På den banan där det en jäkla massa skog? jag gillar inte den :-/

1
Skriv svar