Inaktiv

"Like announced end of last year, we aim to merge the Age of Conan servers early 2009. As the first step for this, we will merge the two US servers ‘Bloodspire’ and ‘Hyperborea’ this week on Wednesday 7th January. "

dx10 har inte funnits på live överhuvudtaget vet inte vad du snackar om...


signatur

zomg noob yeah!

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Tillåt mig skratta... DX10 har funnits på live hur länge som helst med flera utlovade datum.
Samma med server merges. WAR är yngre än AoC men har redan genomfört sina server merges.

Jag gillade AoC, eller snarare, jag gillade idéerna, men den sjukt dåliga genomförningen, inte bara vid release utan också fortfarande gjorde att jag tappade allt förtroende för Funcom.
Jag tror, helt objektivt, att spelet är ett sjunkande skepp. Instanseringen kommer aldrig hålla, det gjorde att det kändes som ett singleplayer spel även när det var som mest folk. Kan bara föreställa mig känslan nu när väldigt många droppat.

Njae. De droppade releasedatumet för DX10-patchen ganska tidigt för att kunna koncentrera sig på annat. Har du fått höra annat så har det bara varit rykten.

Det här är bara ett antagande och jag kan mycket väl ha fel. Men då jag är inne och läser på deras forum nästan varje dag så verkar det som det har vänt för AoC, forumet som i början var överöst med negativa trådar i har ersätts med mer positiva ([http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=105395]) Den nya Game Director verkar göra sitt jobb.

För egen del kliar det i fingrarna att återvända.

Edit:
Och ja, imorgon börjar server merges!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

finns det någon mer här som kör AoC nu och berätta lite till om spelet? för att om Aion inte blir bra kommer jag förmodligen börja med AoC igen, kanske så.. övertala mig x)


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Minns när jag spelade spelet en månad efter release. Spelade på den mest befolkade servern och trots det kändes det som en ghost town. Visst man såg hela tiden spelare men var ju ändå helt dött. Vill inte ens tänka mig hur ensam man måste känna sig nu då när 80% av alla som köpte spelet vid release har slutat spela.

Medlem

hur kan det vara helt dött om man såg andra spelare hela tiden?

Medlem

Det är Inte dött, började spela för ett tag sedan och det är folk överallt. Server Mergen gjorde kalas.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

^- Håller med, på RP-pvp servern är det fullt av folk även mitt i nätterna på vardagar.

Medlem

ohh, det låter ju bra, funderar typ på att börja igen x), vi får se hur det går...


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Köpte lite gametime idag tänkte kolla hur det ser ut nu, inte nån annan som vill joina?

Medlem

har bara en fråga har dom fixat något med ekonomin i spelet? För när jag spelade så var det skit svårt att farma fick knappt några pengar allls?

Inaktiv
Skrivet av Plimp:

har bara en fråga har dom fixat något med ekonomin i spelet? För när jag spelade så var det skit svårt att farma fick knappt några pengar allls?

Kör villas där får du typ 50copper/mob och drops som du kan sälja på trader för mer annars kan du farma resources och få pengar genom det.epic fotd funkar med typ 5s/boss.


signatur

zomg noob yeah!

Inaktiv

nu har jag spelat någon dag. det ser lovande ut, mkt bättre än sist.

Medlem

Grrr blir ju sugen på att lira nu något kompiöst! Många som börjat lira igen, läst lite här i olika trådar och så samt på AoC forumen, och det ser ju lovande ut, folk som är så positiva över hur spelet utvecklats sedan man slutade spela det.. Djarff, hur ser det ut nu då? Nu när det är 6 dagar sedan du postade sist, fortfarande positivt?

Medlem

Testade det idag, har inte lirat sedan jag la ner ca en månad efter release.

Tycker det fortfarande saknar en bra känsla när man lirar, fighterna känns otroligt stela, specialt pvp imo.
Men visst fanns det en hel del spelare på servern (Fury)

Sedan så lirar jag på en Demonologist lvl 38, när jag la av så var det en klass som hade väldigt mycket buggar att stå ut med, buggarna var säkert fixade nu men demonologist är fortfarande oerhört dålig som jag hade hoppats på att de berodde på buggarna.
De flesta andra klasser tar död på en demonologist med bara ett par träffar, vet inte om man blir bättre senare i spelet vid en högre level men just nu känns det sjukt frustrerande när man inte har en chans mot de flesta.
Kan säga att jag precis loggade av efter att blivit dödad av en lvl 27a som höll mig stunnad hela fighten.. Som iof bara varade i ca 7 sekunder.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Sedan så lirar jag på en Demonologist lvl 38, när jag la av så var det en klass som hade väldigt mycket buggar att stå ut med, buggarna var säkert fixade nu men demonologist är fortfarande oerhört dålig som jag hade hoppats på att de berodde på buggarna.

Demonologist är bland de bästa, om inte den bästa klassen på hög level i PvP.

Grejen är att man får undvika PvP servrarna om man inte vill bli gankad konstant. PvP får du på PvE servrarna också, bara att det inte är lika fritt.

Mycket av det som känns som obalansering beror främst på items i kontrast till skill. Just nu gör skill grymt mycket mer än items/gear och det är just därför låglevelspelare kan ganka en så lätt. När nästa fetingpatch kommer gör de om systemet och gear kommer att göra mycket större skillnad, då kommer i princip inte en lägre level spelare kunna döda dig lika lätt.

Som sagt, om du vill undvika den grymt jobbiga world PvPn under levlandet, välj en PvE server.

Medlem

Jo det är ju säkert så. Har hört att man måste stå ut till man kommer upp lite i level på Demonologist

En som är 10 levels lägre borde inte kunna ta död på en så lätt som de nu gör.
Men å andra sidan så tycker jag det tappar om det är så som du säger i och med nästa patch, precis som i Wow och så många andra mmo när det baserar alldeles för mycket på gear istället för skill.
Vem som helst skall inte vara bra bara för att denne råkar sakna ett liv bortom dumburken, gear skall inte styra allt för mycket imo.

Men viss balansering skulle säkert vara bra i Aoc

Medlem

Spelat nu i ett par dagar med min "brother in arms" hehe, och måste säga att spelet är betydligt skönare nu än sedan jag slutade efter den fria månaden man hade efter launch. Sjukt mycket bättre i prestanda i alla fall, inge grafik lagg å skit nu som då, sedan så är ju en del klasser oerhört OP på lägre level Mesmerize, som tex Ranger, Barbarian etc specielt Ranger upp till level 55-65 eller så, då jämnar det ut sig och deras klass blir den svåraste klassen att spela bra av vad jag har hört då dem är ganska låg på DPS och måste förlita sig mycket på att kita.

Själv valde jag att rerolla från my 62 Barbar till en Bear Shaman nu då man kom tillbaka, dog som fan i början.. men idag (då jag var level 25) så döda jag en 28 Ranger ett par gånger, han ganka 3 av oss, men klarade av han själv oftast hehe. Out heala hans dps medans man var trappad etc. Så själv tycker jag det är kul hehe, tills jag träffar på en spelare med skill som dödar mig i 5 timmar igen :D.

Men nog kan dom behöva balansera lite för låg level, som jag läste på det officiela AoC forumet så var det många som tycker att många spells borde scale'a med level och inte bara göra insane dps direkt. Kan vara en idee, men vet inte själv om det är rätt sätt. Annars.. tycker AoC verkar vara bra nu och helt klart en konkurrent till WoW och Warhammer.

Medlem

kom igen nu folk, tvivlare och osäkra!
plocka upp spelet igen. skadar inte att testa.

Medlem

Det är helt klart förbättrat, främst i endgame PvP och PvE delarna, det som är på G nu är att göra equipment mer nödvändig, eftersom att just nu känns det som vem du kommer äga bara har att göra med vilken klass du är, och inget om EQ. Såklart lite skill också. Men jag tror det blir bättre med större gear fokus, gör endgame intressantare också.

P.S. spelar du på PvP server förbered dig på kaos Helt öppen PvP och bra rewards bara genom att döda folk i world pvp.... dvs alla dödar alla ganska generellt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Det är helt klart förbättrat, främst i endgame PvP och PvE delarna, det som är på G nu är att göra equipment mer nödvändig, eftersom att just nu känns det som vem du kommer äga bara har att göra med vilken klass du är, och inget om EQ. Såklart lite skill också. Men jag tror det blir bättre med större gear fokus, gör endgame intressantare också.

P.S. spelar du på PvP server förbered dig på kaos Helt öppen PvP och bra rewards bara genom att döda folk i world pvp.... dvs alla dödar alla ganska generellt.

Lite skill? När det gäller melee mot melee så är det 75% skill 25% gear. Jag lirade på min conq level 80 för någon dag sedan..har pvp level 0....då attackerade jag en herald of xotli level 80, pvp level 3 och jag smekte skiten ur han ^^.

Medlem

efter att ha läst här så blir man faktist sugen på att pröva spelet igen
får suga på karamellen..


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Köpte mer speltid i morse, och jag måste säga efter att ha skaffat en ny dator och med alla dessa nya patcher och server merges, så är detta spelet faktist kul igen! Ni som funderar på att börja igen, gör det!

Medlem
Skrivet av Combalex:

Köpte mer speltid i morse, och jag måste säga efter att ha skaffat en ny dator och med alla dessa nya patcher och server merges, så är detta spelet faktist kul igen! Ni som funderar på att börja igen, gör det!

Håller med uppgraderat och kör på max nu....flyter underbart och ser skit snyggt ut....can't wait for DX10 ^^

Inaktiv

Släppte min pvp film 1 vecka sen kolla om ni har lust heh http://www.aocmovies.com/movieview.php?id=1111 (ranger pvp film)


signatur

zomg noob yeah!

Medlem

Kan man få xp genom PvP i detta spel?
ska nog köpa en månad.

Medlem
Skrivet av misr:

Kan man få xp genom PvP i detta spel?
ska nog köpa en månad.

Man får väldigt lite Normal XP av pvp så det går inte att levla karaktären genom pvp.

Inaktiv

Damn, funderar att börja igen, Men då forsätter jag på server Wildsoul om den finns kvar


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

Den är mergad med fury tror jag....tung gank feast där vad jag hört ^^. Spelar själv på RP-pvp servern Aquolina, ganking förekommer såklart men i mildare grad och mycket lättare att levla upp sin karaktär.

Medlem

japp japp. PVP servarna är nog bäst att undvika.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Äh, pvp är ju det roliga i conan

123
Skriv svar