Medlem
Crysis 2

Ja vad tycker ni?

Blir förbannad bara jag möts av skärmen "press enter to begin".
Stendum AI, stött på massor av osynliga kanter, gubbar som man inte kan träffa när de är i cover?

Hold mouse 2 to lean, väldigt klumpigt!

Grafiken är väl helt okej men verkligen inte på topp! Ser jävligt fräscht ut när solstrålarna lyser igenom rök måste jag säga

Det jag är mest besviken på är storyn, har ännu inte klarat spelet men att man inte spelar som Nomad och måste fjanta runt med "Gould" som verkar helt inkompetent känns förjävligt Det känns väldigt billigt :s

Update:
http://www.wasdie.blogspot.com/
Wasdie har gjort ett program som låter dig ställa in grafikinställningar som i de äldre spelen och lite andra funktioner!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vet inte vad man kan säga känns väl som de flesta andra FPSen på marknaden. Inte super bra men inte heller dåligt.

Själv blev jag mest förvånad och glad över hur bra spelet ändå gick på min något föråldrade dator
Kör på gamer spec i spelet (har inte kollat hur högt detta är men jag antar att det är ligger runt medium?) upplösning 1920x1080.

AMD Athlon 64 X2 3000+
4GB DDR2
Asus GTS250 DK 512MB

Medlem

Riktigt underhållande och filmisk kampanj. Älskade multiplayern i demot, och det var mest därför jag köpte spelet, men det går ju inte att spela mp i den fulla versionen än verkar det som. Riktigt dåligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag njöt mycket mer av Crysis 2 kampanjen än ja gjorde av Killzone 3 kampanjen iaf.
Har inte många klagomål alls även om konsollvibbarna blir lite väl starka ibland.

Å jodå multiplayer funkar fint för mej iaf.

Medlem

Gillas starkt Sp Campain var grym och finn clifhanger på slutet ska bli kul om det blir någott av det.

Mp är buggig som bara dän atm, har även EA sakt att den är men fixar så fort som möjlig ( bara pc) Spela på en unranked så funkar det, något problem med rankade servrar.

Det jag spelat i mp gillas lite balans i vapen till skulle inte sitta så fel.

/at1c

Medlem

Hittils tycker jag att Crysis 2 är OK - mycket bättre än Homefront både i SP och MP delen. På mitt Radeon 5850 kort flyter ju DX 9 riktigt bra.

Dock har jag lite smolk i bägaren så här långt:
* Motion blur
* Avsaknaden av att kunna ställa in grafik detaljer som ovan te.x....
* Hold mouse button 2 to lean - funkar oftast inte - du ser inget över skydden ändå.
* Det är svårt att se fienden
* AI är antingen stenkorkad eller så har alla örn-ögon och skjuter på tre mil genom lövverk och träffar dig och vet var du är. Finns liksom för lite vettiga varianter...

Men - det är faktiskt ett kul spel och relativt fritt. Man kan röra sig bra och jag gillar att man kan hoppa omkring både i SP och MP spelen. Det känns inte som om Crytek håller vad dom lovar när dom säger att Crysis 2 fortfarande är främst ett PC spel dock - men vi får väl se när DX 11 landar.

Hittils så bevisar dom att man inte behöver mer än DX9 för att göra ett grymt spel. Det är vacket och ibland riktigt spektakulert och har - om man inte har för stora förväntningar - en hel del kul att bjuda på tycker jag.


signatur

A badly drawn wolf

Det träliga är ju att man hinner köra klart SP innan dx11kommer och jag kör inte ofta om spel ...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hittils tycker jag att Crysis 2 är OK - mycket bättre än Homefront både i SP och MP delen. På mitt Radeon 5850 kort flyter ju DX 9 riktigt bra.

Dock har jag lite smolk i bägaren så här långt:
* Motion blur
* Avsaknaden av att kunna ställa in grafik detaljer som ovan te.x....
* Hold mouse button 2 to lean - funkar oftast inte - du ser inget över skydden ändå.
* Det är svårt att se fienden
* AI är antingen stenkorkad eller så har alla örn-ögon och skjuter på tre mil genom lövverk och träffar dig och vet var du är. Finns liksom för lite vettiga varianter...

Men - det är faktiskt ett kul spel och relativt fritt. Man kan röra sig bra och jag gillar att man kan hoppa omkring både i SP och MP spelen. Det känns inte som om Crytek håller vad dom lovar när dom säger att Crysis 2 fortfarande är främst ett PC spel dock - men vi får väl se när DX 11 landar.

Hittils så bevisar dom att man inte behöver mer än DX9 för att göra ett grymt spel. Det är vacket och ibland riktigt spektakulert och har - om man inte har för stora förväntningar - en hel del kul att bjuda på tycker jag.

Då kan det här hjälpa dig
http://www.wasdie.blogspot.com/
Han har gjort ett program som låter dig ställa in allt på samma sätt som man kunde i tidigare spel fast innan du startat spelet.
Så jag spelar för tillfället utan motionblur! i 1.6 är det en liten bugg med AA som gör att skärmen blir grön dock.

Det mesta kan jag ju stå ut med men att jag inte kan quick save'a och att gubbarnas taskiga animationer gör att de teleporteras och skit stör mig väldigt mycket!

Ja att DX11 kommer så sent känns ju nästan meningslöst då spelet redan kommer vara dött för mig


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Crysis 2 är riktigt snygg för att inte köras i DX11 ännu, dock så tycker jag alla dessa vapenval/gear/tillbyggen man köper för nano-pts är riktigt besvärliga. Blir lite för mycket för min smak att tänka på. Samt att fighterna med alla dessa Aliens blir lite väl tjatigt lika, så för mig får spelet bara 3/5 i betyg.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Crysis 2 är riktigt snygg för att inte köras i DX11 ännu, dock så tycker jag alla dessa vapenval/gear/tillbyggen man köper för nano-pts är riktigt besvärliga. Blir lite för mycket för min smak att tänka på. Samt att fighterna med alla dessa Aliens blir lite väl tjatigt lika, så för mig får spelet bara 3/5 i betyg.

För att inte säga meningslösa, går rakt på dem "press f to grab", kastar iväg och så dör de!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Berling:

Crysis 2 är riktigt snygg för att inte köras i DX11 ännu, dock så tycker jag alla dessa vapenval/gear/tillbyggen man köper för nano-pts är riktigt besvärliga. Blir lite för mycket för min smak att tänka på. Samt att fighterna med alla dessa Aliens blir lite väl tjatigt lika, så för mig får spelet bara 3/5 i betyg.

För att inte säga meningslösa, går rakt på dem "press f to grab", kastar iväg och så dör de!

Mhm.. :/

Medlem

För dom som vill ändra grafiken prova Advanced Graphics Options

http://www.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=40&t=12953


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

För dom som vill ändra grafiken prova Advanced Graphics Options

http://www.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=40&t=12953

Samma som jag postade ovan och även redigerade in i första inlägget
Väldigt skönt att bli av med motionblur, meninglös effekt? :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är det bara jag som stör mig på oresponsivitet i PC-versionen? När man trycker mellanslag tar det någon sekund innan man hoppas, och när man siktar med höger musknapp tar det någon sekund efter man släppt höger musknapp innan det återgår till normal vy. Kan väl argumenteras att sånt här skall ge illusionen av vikt men likt Killzone 2 tycker jag bara att det känns klumpigt och störande för spelandet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Blir förbannad bara jag möts av skärmen "press enter to begin".
Stendum AI, stött på massor av osynliga kanter, gubbar som man inte kan träffa när de är i cover?

Låter illa. Har själv ej testat ännu.

Medlem
Skrivet av Preed:

Är det bara jag som stör mig på oresponsivitet i PC-versionen? När man trycker mellanslag tar det någon sekund innan man hoppas, och när man siktar med höger musknapp tar det någon sekund efter man släppt höger musknapp innan det återgår till normal vy. Kan väl argumenteras att sånt här skall ge illusionen av vikt men likt Killzone 2 tycker jag bara att det känns klumpigt och störande för spelandet.

Jo det är något jag stört mig på en del med! Åtminstone det sega aimet, spelet har så många brister!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar