Crysis 3 till PC, Input lag galore.

Medlem
Crysis 3 till PC, Input lag galore.

Tjenare,

Tänkte höra om ni andra som kör crysis 3 mp betan upplever störigt mkt input lag?`
Jag har sänkt alla inställningar till lägsta möjliga fast jag har en skaplig gaming pc (i7 960 @ 4.2 GHz, HD 5970, 6 GB DDR3 CL 7 Corsair Dominator, Intel 330 SSD) och upplever fortfarande input lag. Hoppas de fixar det till release. Känns ju lite trist att vara PC spelare nu om det bara är det här man har att vänta sig framöver. Vettefan om ni har läst detta: http://www.gamechup.com/crysis-3-player-complains-of-sli-issu... känns ju sådär lagom drygt att få som svar om man kör SLI. Blehh...


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Testpilot

Vsync off?

Själv ej testat MP betan men finns väl settings för mouse smoothing o skräp man borde kunna ändra på.

Medlem

Tröttnade efter typ fem matcher, stötte på två hackers (seriöst, hacka på en beta?) samt att jag orkar inte med ytterligare en medioker CoD klon.

Jag hade för övrigt inga problem alls med input lag eller liknande.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Beta is beta.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Beta is beta.

Fast i detta fallet tycker jag nog att "Beta is Demo" skulle passa bättre


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Efter cirka 5 minuter avinstallerade jag "betan" och bestämde mig för att inte köpa det. Crysis 1 + Warhead är fortfarande bäst och ser bättre ut.

Medlem

Japp vsync är off och jag kör på lägsta settingsen (low) och märker fortfarande av inputlag. Känns som det är typ vikter på vapnet... så sjukt äckligt, som att aima med en 360 /ps3 kontroll....


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Testa lägg in dessa i en autoexec.cfg som du lägger i Crysis 3 MP Open Beta mappen.
i_mouse_accel 0
i_mouse_smooth 0
i_mouse_accel_max 0
Tyckte det blev lite bättre med det, men kanske är placebo. ADS sensen är inte samma som utzoomat med, helt värdelöst. Vetifan vad dom gjort med skiten.

1
Skriv svar