Crysis - Varning enligt mig.

Medlem

Nu misstar du dig faktist, dom där bilderna är INTE tagna på medium. Och hur skulle du veta om dom var det? dom två första är bilder tagna av crytek från en väldigt tidig build, tidig alpha om jag inte misstar mig. Som du ser har bilden med bergen sunrays vilket betyder att dom kör antingen på high eller very high. Bilden med koreanen är tagen på high eller very high.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Förlåt, mitt misstag, linkade fel bilder, men jag låter det vara som ett exempel på den sköna grafiken:P


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

Ja, att säga att Crysis är fult eller ens fulare än Far Cry... vad är det för människor? Tycker ni att bajs är snyggare än Jessica Alba också?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

haha, jessica alba är fin


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Jag har visserligen bara kört demot och min dator e så pass dålig att den klarar low typ, men jag tycker att det är ganska snyggt för det. Man kan ju ha riktigt kul me dräkten osså typ gå fram mot nån me cloak o ta tag idem, sen byta till strengh och kasta dem långt, fysiken tycker jag om (man kan ju förstöra praktiskt taget allting), ja o min kompis sprängde ett helt båthus och två båtar, sjukt kul. Fiender ska ju alltid vara svåra, va e dt annars för spel?


signatur

Alla barnen kom över minfältet, förutom Pär, han låg både här och där.

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Tjatar? Att crysis har underbar grafik är ett faktum. Far cry på högsta är fan inte snyggare än crysis på medium. Kolla dessa jämförelse bilder;

Far cry; http://aycu12.webshots.com/image/34971/2002785511799122643_rs...

Crysis; http://aycu12.webshots.com/image/34971/2002720051308887123_rs...

Träden, skuggorna, himlen, vattnet, växtligheten... ja det mesta är snyggare i crysis på medium. Och ja, dom där Far cry bilderna är på maxad grafik och crysis bilderna är på medium. Far cry har en mer teknad aktig orealistisk grafik. Dessutom kan du fixa tex sunrays som kostar ca 2 fps och lite annat så blir det ännu snyggare...

Där blir jag faktiskt tvungen att hålla med dig. I skärmdumparna var allt utom vattnet snyggare i Crysis (min åsikt) Sen är det som du säger att FarCry har det där överdrivna ljuset och färgerna. Är väl det som gör att man till viss del blir lurad eftersom Crysis är mer verklighetstroget när det gäller färger. Vilken inställning är det man ska öka om man vill ha sunrays? Har sett videos när man kubbar runt i djungeln och solstrålar letar sig in genom lövverket. Ser rätt maffigt ut, och kan man få det till en kostnad av bara 2 fps så..


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Du behöver inte höja någon inställning alls, du kan ha kvar alla på medium. Det du ska göra är att öppna notepad och skriva in detta:

r_Beams = 3
r_BeamsDistFactor = 0.5
r_BeamsMaxSlices = 64
r_sunshafts = 1

Sedan sparar du den som System.cfg och lägger den i Crysis huvud mappen, typ \Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis

Eller i motsvarande SP demo mapp om du kör demot...
Det är allt som behövs.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Måste säga att detta var det mest underhållande jag läst på länge.

Medlem

Flame on!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Blame on!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Crysis är ett bra spel (Har spelat ut Single-Player) Enda som är riktigt dåligt är hur mycket gubbarna tål och att skotten tar mycket mindre med silencer på. (Sen saknar man en kniv med)

Medlem

Jo, men år 2020 borde det väl finnas skottsäkra västar som tål lite mer än dagens. Och en av dagens bästa skottsäkra västar klarar mer än ett helt magasin från en AK47'a. Och ca 5 magasin från en mp5'a 9mm... Så om 13 år borde det väl finnas liknande eller ännu bättre som nordkoreas soldater har?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

haha , spela på easy och köp en ny dator

Medlem
Skrivet av Wobbler!:

Sen saknar man en kniv med

Fan ska man med en kniv till när man har knytnävarna? Och dessuton kan kasta objekt i huvet på dom


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

aa jag håller med dig om att gubbarna dör segt... har du testat skjuta nån på hjälmen med snipern? ett gevär i den kalibern kan ju fan skjuta igenom hjälmen, antingen det eller så får dom ganska ont i huvudet. och varför gjorde dom så man måste köra på delta för att kunna höra dom prata koreanska? det suger ju att möta nån nordkorean som snackar amerikanska.

Inaktiv

Ja, nu har jag klarat spelet... tog mig 12h; längsta FPSet sen... ja, inte fan var Half-Life 2 så långt.

Crysis är ett mästerverk på varenda aspekt. Sjukt bra optimerat, grafiken är den bästa någonsin, editorn som följer med är den kraftigaste någonsin, fysiken är underbar, spelet är sjukt nyskapande med dess extremt öppna nivåer (för att vara ett FPS) där allt är dynamiskt, dräkten, "ogravitations" banan osv.

Den som säger att något är dåligt med det här spelet bör genast införskaffa en ny dator. Sorry guys, köper inte något bullshit om att spelet är kort, fult eller linjärt. Det enda som saknas är en emotionell faktor, och hur många spel har det? Nä, just det; typ HL2 och en del RPGs.

Spelet är långt, snyggt, dynamiskt, nyskapande och olinjärt.
5/5.

Och sen har spelet så sjukt låga minikrav att det heller inte går att klaga på att spelet inte sköter sig på en sämre dator, jag menar... har man ett Voodoo kort så kan man inte förvänta sig att kunna spela något spel nuförtiden.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Ja, nu har jag klarat spelet... tog mig 12h; längsta FPSet sen... ja, inte fan var Half-Life 2 så långt.

Crysis är ett mästerverk på varenda aspekt. Sjukt bra optimerat, grafiken är den bästa någonsin, editorn som följer med är den kraftigaste någonsin, fysiken är underbar, spelet är sjukt nyskapande med dess extremt öppna nivåer (för att vara ett FPS) där allt är dynamiskt, dräkten, "ogravitations" banan osv.

Den som säger att något är dåligt med det här spelet bör genast införskaffa en ny dator. Sorry guys, köper inte något bullshit om att spelet är kort, fult eller linjärt. Det enda som saknas är en emotionell faktor, och hur många spel har det? Nä, just det; typ HL2 och en del RPGs.

Spelet är långt, snyggt, dynamiskt, nyskapande och olinjärt.
5/5.

Och sen har spelet så sjukt låga minikrav att det heller inte går att klaga på att spelet inte sköter sig på en sämre dator, jag menar... har man ett Voodoo kort så kan man inte förvänta sig att kunna spela något spel nuförtiden.

:up::heart:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det är sådana som Darths kommentar som gör att jag fruktar ett GOTY av det här spelet. SÅ bra är det inte och det finns andra i år som förtjänar det så mycket mer.
Spelet kan ha lagom längd, vet ej själv då man ej gått igenom det än, vilket minskar tyngden av mina ord mer än jag vill.
Föredrar att inte behöva sitta igenom en arbetsvecka av samma skit för att få något sånär komplett upplevelse.
Det är tekniskt avancerat och ser bäst ut på marknaden. Ingen kan sticka under stolen med att det overall är ett bra spel. När man tar in ord som 'mästerverk', 'nyskapande' och som i fallet 'olinjärt', så vill jag hävda att man markant är ute på hal is.

Utan att ta ära ifrån utvecklarna så är Crysis minst lika nyskapande som CoD4, dvs inte särskilt mycket mer än de där features extra på en utmärkt förfining av dess föregångare. Far Cry sög i min mening, må jag tillägga, så visst är arbetet fantastiskt.
Det fria i spelet är fortfarande en punktlista i ordning som du måste fixa för att komma vidare. Mäta reward vs risk så är du ganska pekad till ett visst sätt att spela ändå, så valen är ändock inte så många.
Förstås kan lika gärna jag vara cyklandes, förutsatt att det drastiskt förändras i nästkommande nivå bortom all förväntan och överkomlig media.

Crysis är ett välgjort modernt AAA FPS. Nothing more and nothing less.

edit/ PS. Tyskjäveln som gjorde stenarna i spelet borde ompositioneras. De ser inte ens värdiga ut på högsta. Noise-filtrerade sfärer med generic stentextur slappade på till en gröt! Fixa på det till nästa motoruppning så kan jag fundera på att uppa min dator, kanske :P...NDS


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

CoD 4 har inte bidragit med ett piss till PC spelandet; det finns inte en enda bit ny.

Men eftersom jag vet att du gillar action före allt annat så har du ju redan bestämt dig vad du kommer tycka eftersom Crysis är ett spel du behöver tänka (om du kör på en högre svårighetsgrad). Nyskapande? Vad är det som inte är nyskapande? Bara grafiken är ju nyskapande. Fysiken har aldrig varit så gedigen och kraftfull. Nano-dräkten är även den nyskapande; i vilket FPS har du kunnat blivit osynlig i valfri stund utan att bli totalt "imba"? Nyskapande så det smäller om det. Crysis är ungefär lika nyskapande som Half-Life 2 var när det kom, och för mig så var Half-Life 2 en helt ny fläkt inom PC branchen, precis som jag tycker om Crysis nu.

Sen kan du ju kolla på diverse stenar i CoD4 och jag kan LOVA dig att varen en är fulare än i Crysis. Nej, klagar du på grafiken eller designen i Crysis så har du inge vett i skallen alls.

Och säg ett spel som är friare på den punkten du säger att Crysis är "linjärt"? Finns inte ett enda förrutom kanske vissa MMORPGs och Sims. Jag menar, det här är för fan ett FPS. Battlefield singleplayer är fett mer linjärt än det här. De flesta säger ju att t.ex. Oblivion är det friaste spelet som finns, där är det ju detsamma, du kan själv inte välja dialoger och vad du ska säga, det finns osynliga väggar, världen är bara stor och onödig; inte speciellt fri.

Nej, valmöjligheter finns det, mer än i något FPS någonsin, prove me wrong.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Förövrigt. Måste ett spel vara nyskapande för att vara bra? Jag har klarat av både Crysis och CoD4, och gillade dem båda. Men det är, som så många har sagt, två extremt annorlunda spel.


signatur

Videomupp

Medlem

Påstår inget annat angående CoD4, men det är en förfining som heter duga. Utsökt vill jag då också nämna Blizzard som är ett eminent exempel på ett företag som sällan bidrar med något regelrätt nytt, utan förfinar en genre inpå perfektion. Det är det som varit en stark punkt i deras framgång. Här som nu i FPS-världen vill jag ju bara hävda att det skett samma sak, förfining. Inte mindre en bra sådan, påstår fortfarande inget annat.

I ditt lyriska nyhetsbehag kastar du nog sten på likasinnad som egentligen inte vill mer än att lugna ned ett rus som vill påstå revolution, snarare än evolution.
Tackar även för försöket att sätta ord i min mun, men jag vet nog bäst själv vad jag vill ha. Min favoritgenre är för det första äventyr så som Monkey Island, Neverhood etc. Lägg då till Theme Hospital och Anno, utöver det du refererar till rollspelsforumet där jag sätter mig i ett mer lätthjärtat fack av typer med Diablo och Fable. Du ser på tok för svart och vitt på saker.
Du tar det även som att jag klankar ned på allt och även dig personligen, men uttryckte mig extra väl för att så inte skulle uppfattas. Tycker rent av att jag var väldigt ödmjuk, till skillnad från dina personangrepp, hehe. Jag har till och med tidigare hyllat CryEngine2 på detta forum (om än inte denna avdelning), jag är väl medveten om dess kapacitet.
Visst är det dräkten som är dess nya feature som sätter den ifrån andra fps, precis på samma sätt som genren stegat framåt stadigt hittills.
(Stenen var bara ett kul tillägg jag tänkte på, speciellt när stenar hittills varit mest 'in-your-face'. Behöver inte ens jämföra med andra för att konstatera som jag även sa att de inte är värdiga spelet, för att de ser så pass mycket sämre ut från allt annat.)

Friare än Crysis? Jovisst är det mycket riktigt som du säger Oblivion, eller Morrowind likaså. Det är inte nödvändigtvis bättre då jag exempelvis själv inte är så överdrivet förtjust i TES, även om de uppskattats. Med dess uppenbara begränsningar, och jag håller med om att det är för stort sett för fritt. Blir liksom drivet på egen vilja. Påstå att det är onödigt dock och konstatera att det därmed inte är fritt. Man kan inte spotta fakta bygda på åsikter.
I och med Far Cry föddes nog ett koncept av ett annorlunda spelsätt där illusionen av frihet är den största inom genren. Valen du har sträcker sig max till vilket håll vill du anfalla lägret ifrån för att genomgå samma procedur åter. Få i dess sinnes fulla bruk kapar en Jeep för att storma in. Det straffas snarare. Det begränsar till ett smygtätt spelsätt, det kan ingen förneka.

Detta blir min sista vägg av text i denna tråd iaf. Uppenbarligen gillar du spelet bortom all existens. Trevligt att du är nöjd. Jag är inte lika övertygad, och vill helt enkelt bara se att Portal, eller exempelvis Bioshock inte glöms bort. Nu har vi ju bara pratat kampanjer här. Crysis MP vad jag förstått är inte en särskilt stark femma heller, vilket borde vara med i ekvationen.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Tyskjäveln som gjorde stenarna i spelet borde ompositioneras. De ser inte ens värdiga ut på högsta. Noise-filtrerade sfärer med generic stentextur slappade på till en gröt! Fixa på det till nästa motoruppning så kan jag fundera på att uppa min dator, kanske ...NDS

Precis samma tyckte jag om stenarna men då blev jag genast påhoppad av att dem såg närmast fotorealistiska ut osv...

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Påstår inget annat angående CoD4, men det är en förfining som heter duga. Utsökt vill jag då också nämna Blizzard som är ett eminent exempel på ett företag som sällan bidrar med något regelrätt nytt, utan förfinar en genre inpå perfektion. Det är det som varit en stark punkt i deras framgång. Här som nu i FPS-världen vill jag ju bara hävda att det skett samma sak, förfining. Inte mindre en bra sådan, påstår fortfarande inget annat.

I ditt lyriska nyhetsbehag kastar du nog sten på likasinnad som egentligen inte vill mer än att lugna ned ett rus som vill påstå revolution, snarare än evolution.
Tackar även för försöket att sätta ord i min mun, men jag vet nog bäst själv vad jag vill ha. Min favoritgenre är för det första äventyr så som Monkey Island, Neverhood etc. Lägg då till Theme Hospital och Anno, utöver det du refererar till rollspelsforumet där jag sätter mig i ett mer lätthjärtat fack av typer med Diablo och Fable. Du ser på tok för svart och vitt på saker.
Du tar det även som att jag klankar ned på allt och även dig personligen, men uttryckte mig extra väl för att så inte skulle uppfattas. Tycker rent av att jag var väldigt ödmjuk, till skillnad från dina personangrepp, hehe. Jag har till och med tidigare hyllat CryEngine2 på detta forum (om än inte denna avdelning), jag är väl medveten om dess kapacitet.
Visst är det dräkten som är dess nya feature som sätter den ifrån andra fps, precis på samma sätt som genren stegat framåt stadigt hittills.
(Stenen var bara ett kul tillägg jag tänkte på, speciellt när stenar hittills varit mest 'in-your-face'. Behöver inte ens jämföra med andra för att konstatera som jag även sa att de inte är värdiga spelet, för att de ser så pass mycket sämre ut från allt annat.)

Friare än Crysis? Jovisst är det mycket riktigt som du säger Oblivion, eller Morrowind likaså. Det är inte nödvändigtvis bättre då jag exempelvis själv inte är så överdrivet förtjust i TES, även om de uppskattats. Med dess uppenbara begränsningar, och jag håller med om att det är för stort sett för fritt. Blir liksom drivet på egen vilja. Påstå att det är onödigt dock och konstatera att det därmed inte är fritt. Man kan inte spotta fakta bygda på åsikter.
I och med Far Cry föddes nog ett koncept av ett annorlunda spelsätt där illusionen av frihet är den största inom genren. Valen du har sträcker sig max till vilket håll vill du anfalla lägret ifrån för att genomgå samma procedur åter. Få i dess sinnes fulla bruk kapar en Jeep för att storma in. Det straffas snarare. Det begränsar till ett smygtätt spelsätt, det kan ingen förneka.

Detta blir min sista vägg av text i denna tråd iaf. Uppenbarligen gillar du spelet bortom all existens. Trevligt att du är nöjd. Jag är inte lika övertygad, och vill helt enkelt bara se att Portal, eller exempelvis Bioshock inte glöms bort. Nu har vi ju bara pratat kampanjer här. Crysis MP vad jag förstått är inte en särskilt stark femma heller, vilket borde vara med i ekvationen.

Blizzards spel är inte arbetade intill perfektion; de är gjorde för att vara extremt beroende framkallande samt extremt lätta att börja med. Seriöst, vad är det som egentligen är så bra med Diablo 2 eller WoW? De är ju bara beroende framkallande hjärndöda spel.

Sedan så tycker jag själv att Crysis multiplayer är den bästa sen Counter-Strike släpptes; för mig är det något riktigt stort. För mig så slår Crysis även här Call of Duty 4 med ett fett stenkast.
Ta inget personligt av det jag säger, för allt handlar ju ändå om åsikter och Crysis.
Ja, jag är väl medveten om att jag ser saker "väldigt svart och vitt" men jag har iaf förstått vad Crysis handlar om; Crysis kör över alla de senaste FPS sen Half-Life 2 med hästlängder!

Själv så är jag väldigt inbiten i rollspel; men eftersom det var längesedan det kom ett riktigt rollspel (själv så känns The Witcher mer hack n' slash med väldigt stora RPG drag - även fast det var ett grymt spel) så har det dragit ännu mer åt alla andra genrer.

Sedan så tyckte jag om BioShock, men det är inte nära så engegerande som Crysis.. BioShock var extremt kort, det fanns inga nyheter och spelet var väldigt linjärt. Och klart att nyheter bör ge ett spel bättre betyg, jag tror knappast att du hade gillat t.ex. Half-Life 2 den hundrade gången spelet släppts med samma motor, samma story, samma vapen osv. När jag har åsikter om ett spel så jämför jag det med andra spel; och jag vet inte på vilken punkt du kan anse att CoD 4 (förrutom action, vilket är en smaksak = Crysis är ett bättre spel) eller BioShock (storyn var helt okej och känslan var på topp; kanske inte smaksaker men helvete vad Crysis combat system och nyskapande var skönt, BioShock var även väldigt "konsolligt" och eftersom Crysis inte går att jämföra med ett konsoll spel (än) så är Crysis även här mycket bättre) var bättre än Crysis på.

Ja, säg EN enda punkt som Crysis inte är bättre än CoD 4 på. Smaksaker ignoreras, t.ex. att du gillar action mer.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

låter inte som du spelat crisis faktiskt...hmmm doom i utomhus miljö på hard?

Inaktiv
Skrivet av Nimman:

låter inte som du spelat crisis faktiskt...hmmm doom i utomhus miljö på hard?

Nä, inte har jag spelat Crisis... men det har nog inte du heller. Crysis har jag däremot spelat, och på dig låter det som om du inte spelat det heller.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

@DarthZ
Väldans vad du var på att jämföra med CoD4, men okej.
Intensivitet (=action?). Trovärdighet samt övertygelse. Känslan med kontroll och ljudet på sina håll anser jag vara bättre... 'Lägg ned, jag sa att smaksaker ignoreras. Kom med fakta!' säger DarthZ. Ehm, jahopp.
Känns som om jag upprepar mig, men ja, CryEngine2 är en fenomenalt avancerad motor och det enda sanna steg till en aktuell generation. Ett spels framgång kan inte bero på bara en motor, den sätter bara möjligheterna. Hela konceptet av Spel bygger på upplevelse och därmed smak- 'Endast ursäkter till att stå utan argument!' bryter DarthZ in.
Likasom att exempelvis materialspenetration har etsats in i mig som ett inlärt moment jag kommit att sakna i andra spel, trots att det redan gjorts i tex CS, så kan jag tänka mig att andra som du själv kommer att sakna den bepansrade spandexdräkten i andra. På sätt och vis kommer jag tillbaka till att anse de jämbördiga i förnyelse. Utöver Nanodräkten så är det en bra version av Far Cry. Som jag sagt innan.

Vänta nu, Bioshock kom inte med något nytt? Half-life 2 är det som stötte om spel(fps?)världen senast? Enda titel som nämnts hittills som inte varit top-notch är väl The Witcher, men det låter mest som "Mina barn, andras ungar".


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag gillade både Crysis och cod4. Dock känns det som om att cod4 var lite slarvigt och snabbt utvecklat. Du prisar ljuden i cod4 och påstår att dom är bättre än i crysis. Har du märkt att väldigt många av ljuden i cod4 är tagna från cod2? Samma utrop från lagkamrater, samma ljud när man blir träffad, samma ljud när man dör och lite annat. Vapen ljuden i cod4 känns inte övertygande, därimot i crysis är dom det. Minns i betan när jag sköt pistolen första gången, vilken känsla och vilket ljud (pak pak pjek pak pjek). Cod4 var löjligt kort, men crysis var inte jättemycket längre. Dock har vi ju blivit lovade en fortsättning på crysis i form av del 2 och del 3. Vilket gör det betydligt längre på sikt även om dessa delar inte är släppta än. Cod4 är inte mycket intensivare än crysis, bara stressigare. Cod4's Dåliga AI kompenseras av mängden fiender som kommer strömmandes, det är därför det känns intensivare. Crysis är bättre på följande punkter; längd, linjärhet, ljud, grafik, AI, karaktärer och story (story imo). Och så bidrar inte cod4 direkt med något nytt, vilket däremot crysis gör. Grafiken, fysiken, interaktviteten, realismen, nanodräkten, zero-g... list goes on.

PS

Skrivet av Fjornsvavne:

Tyskjäveln som gjorde stenarna i spelet borde ompositioneras. De ser inte ens värdiga ut på högsta. Noise-filtrerade sfärer med generic stentextur slappade på till en gröt!

Så du tycker att dessa stenar är dåligt gjorda?;

http://aycu07.webshots.com/image/36766/2005484563298372158_rs...

Det är väl bara stenarna på stranden som är mindre bra gjorda, men det är nog på grund av det stora antal stenar som just finns på stränderna. Skulle bli för dålig prestanda om alla de "strand stenar" var högre detaljerade.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Nej, Fjornsvane, som du vet är jag ganska elitisk av mig och kommer aldrig hålla med dig om att CoD 4 är bättre på någon av de punkterna, i min värld så ÄR Crysis bättre även fast det inte behöver vara min åsikt.
"Oj du ser allt så svart o vitt, mina åsikter är mer värda än dina eftersom du är så kontroversiell!" säger Fjornsvane.

Håller med Laxen på alla punkter; även fast jag fick mer än dubbelt så mkt playtime i Crysis än vad jag fick i CoD 4 (båda på svåraste, dvs. delta respektive veteran).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Håller inte heller med deusfan. Ger det 9/10, trots att jag får köra på medium! Dags för ett 8800GT kanske...
Något som Crysis 2 borde bli bättre på är:
* Svårare fiender alternativt finjustering av svårighetsgraden
* Fler fiender, inte 200 per gång, men däremot mer folk "i bushen"
* Längre! Det var alldeles för kort! Hade förväntat mig minst en dag till framför datorn!
* Korta ned laddtiderna

Medlem

Men för sjuttsingen vad bash det skulle vara för ingenting! "OMG lol varför fick Crysis bara 99.99999%"-argument.
Laxen, kläm fram några screens så jag får se de stenarna jag faktiskt menar. De som står på stranden som man tar skydd bakom tex. Ser gärna att jag har fel förstås, så skulle det vara en god helhet.
Skulle aldrig ha tagit CoD4 som exempel i min mening i första inlägget, för det var inte ens särskild tyngd och det skapade väggar av text, hehe.

Äsch. Fuck it. Jag ger mig.
Crysis är perfektion materialiserat. Crysis ÄR true "Next-gen". Hädanefter skall alla FPS, TPS, RTS och Min-röj innehålla skrikande koreaner, tropiska öar med snökanoner och schizofrena spandexdräkter!. Spela det redan nu i härligt flytande 20fps!
Best f* game evah!
[/tråd]


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Skriv svar