Crysis - Varning enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Äsch. Fuck it. Jag ger mig.
Crysis är perfektion materialiserat. Crysis ÄR true "Next-gen". Hädanefter skall alla FPS, TPS, RTS och Min-röj innehålla skrikande koreaner, tropiska öar med snökanoner och schizofrena spandexdräkter!. Spela det redan nu i härligt flytande 20fps!
Best f* game evah!
[/tråd]

Du behöver ju inte överdriva det. Men visst, tycker du det så.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Men för sjuttsingen vad bash det skulle vara för ingenting! "OMG lol varför fick Crysis bara 99.99999%"-argument.
Laxen, kläm fram några screens så jag får se de stenarna jag faktiskt menar. De som står på stranden som man tar skydd bakom tex. Ser gärna att jag har fel förstås, så skulle det vara en god helhet.
Skulle aldrig ha tagit CoD4 som exempel i min mening i första inlägget, för det var inte ens särskild tyngd och det skapade väggar av text, hehe.

Äsch. Fuck it. Jag ger mig.
Crysis är perfektion materialiserat. Crysis ÄR true "Next-gen". Hädanefter skall alla FPS, TPS, RTS och Min-röj innehålla skrikande koreaner, tropiska öar med snökanoner och schizofrena spandexdräkter!. Spela det redan nu i härligt flytande 20fps!
Best f* game evah!
[/tråd]

Vad som är idiotiskt här är flera saker, du missade kanske länken till stenarna i crysis jag postade? och så misade du kanske att jag skrev att stenarna på stränderna är mindre bra gjorda? Ingen har sagt att crysis är perfektion. Det är ett mycket bra spel med härlig atmosfär och jävla sinne för detaljer. Men det har sina brister det med. En av bristerna är helt klart att det är krävande. Tack till nvidia som inte har släppt någon bättre hårdvara och fortfarande har skyhöga priser på sina GTX och Ultra kort. True next gen, tjaa.. kan väl säga att det är det första spel man verkligen kan kalla next gen. Jag tycker inte att alla spel ska innehålla skrikande koreaner, tropiska öar med snökanoner och schizofrena spandexdräkter som du säger, eller var du ironisk? Crysis gör många saker som inget tidigare spel gjort och därför är det gillat. Förästen vad är det som är schizofrent med nanodräkten? någon form av nanodräkt kommer att komma i framtiden helt säkert, det är bara en tidsfråga...

Verklig nanodräkt;
http://blog.wired.com/defense/2007/11/video-fix-super.html

Nu, gör den mindre, lättare och mer flexibel, adda någon form at skottsäkert material till den, på med en mask och bang! där har du din nanodräkt! allt som fattas är aktivt kamoflage, men det kommer väl det med om 50 eller 100 år...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Är jag närsynt eller står det "DÅLIG GRAFIK"?!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Laxen:

<en smärre mängd bra text>

Tack. Det är det som har varit min poäng hela tiden. Tyvärr måste jag besitta en oerhörd oförmåga att uttrycka mig dock.
Och ja, föregående post kan innehålla spår av ironi.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

asså deusfan... jag håller fullständingt med dej, grafik och sånt det är "fint" men ändå ser det så jävla fult ut. Jag maxxar det med ~20 fps men ändå, inte så snyggt som vissa andra. Bra inlägg btw, för alla som hade tänkt att köpa det ^^

Inaktiv
Skrivet av Besnik90:

asså deusfan... jag håller fullständingt med dej, grafik och sånt det är "fint" men ändå ser det så jävla fult ut. Jag maxxar det med ~20 fps men ändå, inte så snyggt som vissa andra. Bra inlägg btw, för alla som hade tänkt att köpa det ^^

För det först så maxar ingen Crysis med 20 fps.

Och för det tredje så är design och grafik inte samma sak.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Besnik90:

asså deusfan... jag håller fullständingt med dej, grafik och sånt det är "fint" men ändå ser det så jävla fult ut. Jag maxxar det med ~20 fps men ändå, inte så snyggt som vissa andra. Bra inlägg btw, för alla som hade tänkt att köpa det ^^

Ahaha... du maxar crysis och får 20fps? Det är inte möjligt. Att spela på veryhigh och ha 20fps är en annan sak. Dessutom är inte grafiken ful. Det är den mest realistiska som gjorts i spel. Vilka andra är det du pratar om förästen?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Enda negativa med spelet är ju att det kräver en monsterdator men det visste vi ju innan det kom ut att crysis ska gå framåt 1,5 år drygt och att den absolut högsta shader settingen ultra high är ju avstängd då ingen hårdvara då spelet släpptes hade orkat. Men att säga att spelet är fult för man kör på low settings eller det suger för att man är van vid orealistiska spel som bf2 eller cs är ju helt fel.

Inaktiv

Mja, spelet kräver inte en monsterdator... spelet kräver mindre än de flesta spelen som släpps nu förtiden... men som sagt, vill man lira med några shaders iaf så får man väl skaffa lite hårdvara.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag kör det på high, har xp o inte vist, hatar vista -.- men det får jag ut 20fps av. Vilka andra spela jag menar? jo cod4<3<3<3 bästa spelet genom tiderna.^^

efter half life - serien så klart, glömde nämna

Inaktiv

Alltså så snackar du skit.
Du kör high på XP och kör på under 20 fps... Dx9. Sen så hur kan du säga att CoD 4 har bättre grafik?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

för ja älskar cod? best game ever omg

Medlem

Men varför gör man sin första tråd i ett forum och klagar på ett spel?

Edit: Eller kanske för att hans datoer inte klarar av det han tycker det är kasst. (inte min heller men efter jul då jävlar!)


signatur
Medlem

ahah mjo du har nog rätt

Medlem

Vad fasen är det här för sandlåda-nivå på diskussionen? Lägg ner.

Från och med nu så håller vi tråden ren och städad från diverse struntinlägg och påhopp - ok? Inlägg som ignorerar detta kommer fimpas direkt.

Tack.

Medlem

Haha, "fimpas direkt"

Tack mullins ^_^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av mullins:

Vad fasen är det här för sandlåda-nivå på diskussionen? Lägg ner.

Från och med nu så håller vi tråden ren och städad från diverse struntinlägg och påhopp - ok? Inlägg som ignorerar detta kommer fimpas direkt.

Tack.

Hmm, jo Crysis har en ganska bra sandbox...


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

haha visst, men jag med en bra dator då? som grafiken sockersöt... Då blir det väll en helt annan sak, eller hur? Och det där med fienderna som inte går att döda :S Jag tankade ner Crysis och jag tyckte inte det var nåt specielt fel med hur pass mycket fienderna tål! Så jag tycker så här: du sätter dig och lirar CoD där man dör av ett knivhugg framifrån medans jag lirar Crysis med grafik så snyggt så att man gråter! Men, Smaken är som baken, delad


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem
Skrivet av Mystemoo:

aa jag håller med dig om att gubbarna dör segt... har du testat skjuta nån på hjälmen med snipern? ett gevär i den kalibern kan ju fan skjuta igenom hjälmen, antingen det eller så får dom ganska ont i huvudet. och varför gjorde dom så man måste köra på delta för att kunna höra dom prata koreanska? det suger ju att möta nån nordkorean som snackar amerikanska.

Idag finns det plexiglasvisir på hjälmar som klarar av en direktträff från en 7.62 FMJ (Standard AK47), visiret tål en bra bit mer än de flesta skottvästarna.

Kör delta om du vill höra koreanska från fienderna då, det är inte precis överdrivet svårt, det är bara att köra mer på taktik och mindre på Rambostilen så fungerar det utan problem.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Ang Crysis spel längd?`

det enda jag kan klaga på är var fasen tog spelet vägen? Jag menar så fort det blev intressant och man skulle börja fightas mot ****** så var det slut bara sådär ??? Hallå !!!...

ps.
kan fortfarande inte spela crysis online authentic error något...

Medlem

För att få koreanerna att prata koreanska och inte engelska på de övriga nivåerna behöver man bara ändra i en fil i crysis mappen, kan länka du efterfrågar...

Crysis var lite kortare för att det är en första del utav 3. Där av det avklippta slutet. Så räkna med crysis längd när alla 3 delarna är släppta
Jämför man med cod4 är det ju t.o.m längre. Dock kan man tycka att dom kunde ha satt ett lite bättre pris på spelet då det är del 1.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Laxen, va tycker du nu då? crysis eller cod? vilket e bäst?^^

Medlem

Jag håller med trådskaparen i största allmänhet.
Visst har Crysis en jävligt snygg grafik osv. Men min stora fråga är snarare, Vart fan har spelkänslan tagit vägen? de känns som om hela spelet bara är inriktat på grafik och inget annat. Jag tyckte att spelet var sjukt enformigt. De var underhållande en stund i början då allt var nytt, men frågar ni mig om ett tips till ett fps spel så skulle jag lungt svara COD4.

Medlem

besnik, har redan lagt min röst på crysis, som de flesta andra ^^

Ittas, kul att du registrerar dig på fz bara för att försvara cod4... Spelar ingen roll hur mycket du än vill, majoriteten gillar crysis bättre. Cod4 är för rookies, allt läggs upp som på ett litet julbord åt en, man ska spela det på ett visst sätt, finns inga andra vägar att gå. Linjärt och skriptat är andan. Kallar du det bra spelkänsla? Du kanske hellre föredrar att pappa läser en bok för dig på kvällarna hellre än skriver en egen... Som sagt, cod4 är för rookies som inte kräver särskillt mycket. För att summera det; kort, linjärt, rellativt underhållande, enkel och hjärndöd action. Mycket döda, fiender i horder med simpel AI...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Men herregud folk.

man kan INTE sitta och gämföra två st så pass olika spel så där rakt över.

"vad är bäst? kethup eller pizza?"

Det är två st olika spel som har två st olika syften.
man kan gilla BÅDA TVÅ.
man kan ogilla BÅDA TVÅ.

sluta bråka om nått så här korkat puss!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

smart sagt, iceman ^^

ittas har oxo rätt, d e ju som så att spelkänslan är typ dubbel så go i cod4 än i crysis, imo iaf

Medlem
Skrivet av Besnik90:

smart sagt, iceman ^^

ittas har oxo rätt, d e ju som så att spelkänslan är typ dubbel så go i cod4 än i crysis, imo iaf

Jag förstår inte riktigt hur man kan tycka det.. Crysis har ju sån grym känsla så det inte är sant.. Men jag kan ju iofs förstå att spelkännslan blir lidande om datorn inte pallar och man får typ 13 fps.. Ställ ner inställningarna till low och spela istället så ska du se på känsla som klår Cod4 när som helst...


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Inaktiv

Alla har olika åsikter men Crysis är bättre än CoD4.
Så, nu var diskussionen avklarad.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Tråd låst

(tack teh maxx)


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Äntligen, hehe

Skriv svar