Crysis VS Call Of Duty 4.

Inaktiv
Skrivet av LeoparD:

Man kan egentligen inte jämföra dessa spel. Inte särskilt lika.
Jag gillar båda

Man KAN jämföra ALLT. Vatten är blött... eld är torrt... t.ex. Men ja... Crysis och Call Of Duty 4 är inte från samma genre direkt...

Crysis är en lite udda Sci-Fi-shooter (rymdvarelser, verkligt? näe)... Call Of Duty 4 har en helt annan "verklighetsbaserad" story.

Men jag gillar båda jag med...

Medlem

crysis ffs
cod4 var kul men det höll inte


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av AkirA:
Skrivet av DarthZ:

Glömde även att säga att editorn till Crysis är långt mycket mäktigare än hela CoD4 någonsin kan eller kommer att bli.

Seriöst, funderat på att tatuera in "Fanboy" i pannan?
Varje tråd du skriver i så dumförklaras folk med annan åsikt än dig, och Crysis är din bibel.
Inse att folk inte tycker som du, och Crysis inte är världens bästa spel?

OJOJOJ.. softa! Och du är inte en fanboy som just nu dumförklarar dig själv för att någon annan har en annan åsikt än dig själv?

Sluta snacka skit - har aldrig sagt att Crysis är världens bästa spel; sa bara att Crysis > CoD4 och att jag vilken stund som helst har Crysis editorn än CoD4 editorn; och det är väl just detta denna tråd handlar om din jävla flundra?

Så ta och softa för fan, du behöver inte komma med en massa personliga angrepp som inte har någon grund bakom sig.

Crysis utan tvekan.

DarthZ: Eh, snacka om att du överreagerar mot AkirA. Jag kan dock inte annat än hålla med om dina åsikter om spelen.

Medlem

Tycker inte det går att jämföra riktigt både CoD4 och Crysis äger

Inaktiv

dubbelpost


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av SidPao:
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av AkirA:
Skrivet av DarthZ:

Glömde även att säga att editorn till Crysis är långt mycket mäktigare än hela CoD4 någonsin kan eller kommer att bli.

Seriöst, funderat på att tatuera in "Fanboy" i pannan?
Varje tråd du skriver i så dumförklaras folk med annan åsikt än dig, och Crysis är din bibel.
Inse att folk inte tycker som du, och Crysis inte är världens bästa spel?

OJOJOJ.. softa! Och du är inte en fanboy som just nu dumförklarar dig själv för att någon annan har en annan åsikt än dig själv?

Sluta snacka skit - har aldrig sagt att Crysis är världens bästa spel; sa bara att Crysis > CoD4 och att jag vilken stund som helst har Crysis editorn än CoD4 editorn; och det är väl just detta denna tråd handlar om din jävla flundra?

Så ta och softa för fan, du behöver inte komma med en massa personliga angrepp som inte har någon grund bakom sig.

Crysis utan tvekan.

DarthZ: Eh, snacka om att du överreagerar mot AkirA. Jag kan dock inte annat än hålla med om dina åsikter om spelen.

Överreagerar kanske jag gör, men det är så extremt onödigt med angrepp som inte har speciellt mycket bakfäste. Sen ser jag inte i vilken annan tråd jag skrivit något om att Crysis är så "grymt bra"? Det är trotsallt ett forum, och bättre att man håller sig till diskussioner om spel än t.ex. någons feta mamma - vi har väl inte sjunkit till MTV nivå?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

gillar inte att gämföra spel.
men CoD är ett arakatiskt spel som även Per 3år kan klara av även om han har 2 i IQ.

därför så säjer Ice, Crysis.

Även om CoD4 kan vara kul om man inte vill tänka.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Dumt att fråga det i Crysis forumet, men.. jag väljer Call of Duty 4. Tycker det är roligare, älskar COD spelen.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Har lirat båda i slutlig version, jag vet att crysis inte är lanserat sverige men har ändå spelat det i både MP och SP. Har man tillgång så provar man det ju.

MP cod regerar även om det är två olika speltyper som vi snackar om här. Crysis är ju ett adventure spel jämfört med cod dvs inte lika mycket hysterisk action. Ur det perspektivet så är det svårt att jämföra. Äpplen och päron.

Båda är hårt scriptade för att att en apa ska kunna lira ut dom.

SP crysis blir mitt val pga av längre speltid. Där emot finns det en sniper bana i cod som nog är det bästa jag sett i dator världen. Bara den är värd att spela cod i sp.

Grafikmässigt så är cod mycket bättre än demot. Vilket spel man föredrar ur ett grafik perspektiv är tycke och smak. COD är mer naturtroget att titta på och med bättre effekter från explosioner etc. Crysis har mer dynamik i miljön. COD har en mcyket avancerad funktion för att skjuta genom väggarna. Jag väljer faktiskt cod för det känns mer naturtroget.

COD4 är ju en vidareutvecklign av cod serien vilket namnet klart säger. Crysis är fortsättningen på far cry vilket namnet inte helt klart säger.

Hade enormt höga förväntningar på båda men personligen tycker jag att crysis inte håller måttet. Det känns om om jag gjort det förrut och trots allt bländverk så säger det inte klick som det gjorde för far cry. COD däremot känns det som man gjort förrut men det känns som nytt. Att skapa egna kit är ju en höjdare och med kiten kan man hitta sin egen spelstil. Detta är något som jag inte upplevt förrut och för mig som är en defensiv spelare är dettta en höjdare.

Slutligen så känns COD mer optimerat i programmeringen än Crysis. Har två 8800gt i SLI med en matchande processor och crysis tar rätt mycket kraft och jag får inte känslan av att man får ut mycket av datorn. COD har helt andra krav för att rulla och grafikmässigt ligger man inte långt efter, och känslomässigt (mina känslor) så ligger man före vad det gäller miljöer och verklighetskänsla. Tror vi kommer att få se en stor patch mycket snart vad det gäller Crysis.

Gillar ni action, ju mer desto bättre = COD
Gillar ni SP = Crysis
Gillar ni MP = COD
Gillar ni moddar = Crysis även om det finns moddar för cod ute.
Gillar nu miljöer med dynamik = Crysis
Gillar ni naturtrogna miljöer = COD
Ogillar ni scriptade spel = välj inte någon av dom för en apa kan spela dom, så linjära är dom båda även om crysis döljer det lite bättre.

Medlem

Måste verkligen hålla med Brutaly. Båda spelen är grymma men så hypat som Crysis var så kan man lätt säga att det inte motsvarar förväntningar (hittils, har nämligen inte spelat igenom skiten än). CoD däremot var skitkul rätt igenom hela kampanjen speciellt med sniper och Chillie-dräkt

Medlem

nu har jag skaffat CoD4 iaf xD min polare tvingade mig typ...
sen blir en Crysis köp på julen ju men så länge får jag väl köra CoD hoppas inte jag blir för beroende xD har massa prov xD


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Nu förstår jag varför jag får ut så kasst av min kanonburk, när det gäller SLI och crysis. Crysis stöttar inte SLI!!!

Hur är det möjligt??

Kan det vara så att COD inte stöttar SLI heller, fan man är ju ingen tekniker så det skulle vara kul med ett svar....man kanske har ett grafikkort helt i onödan...

Inaktiv

CoD4 kräver inte så mycket som Crysis, Brutaly; behövs knappast något i SLi för att maxa CoD4... jag vet inte hur det ligger till med Crysis och SLi...

Tycker själv inte heller att CoD4 har speciellt naturtrogna miljöer jämfört med Crysis? Skulle lägga dom på samma plats där kanske... och sen finns det ju vissa som kommer tycka att MP i Crysis är roligare än den i CoD och tvärtom när det gäller SP.
Sen så beror den sista saken du nämde på vad man anser är linjärt eller inte; story, banor eller kanske dynamik?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Brutaly: kolla här http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Ladda hem den betadrivisen så får du ut 40-50% extra från ditt SLI i Crysis.


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Inaktiv

Har bra prylar så jag får ut ordentligt utan SLI.

Tack för tipset om betadrivare, har testat dom men tycker dom var lite instabila.

Är ni säker på att det är drivarna och inte spelet som stöttar SLI.

Jag får ju igång mina två kort i 3d programmen jag kör men i crysis är ett helt obelastat.

DarthZ: Din point om att folk kommer att välja beroende på två helt olika egenskaper är viktig. Dom här speln är grymt olika(även om det är FPS) så mitt råd är att ladda demon av dom...Lira, känna sig för och därefter välja.

Jag är MP spelare (till 99%) och jag väljer COD. Den grejen som jag baserar detta val på är just kit funktionen. Som defensiv spelare har jag haft svårt att värja mig mot fraggarna. Det har jag inte längre. Ut med minor bakom mig, ta en bra eldställning med min kulspruta, och stäng av flanken.

Hade jag varit mer inne på SP så hade det blivit crysis men jag hade ändå viljat uppleva sniperbanan i COD, för den är grymt bra.

Kiten gör det möjligt att olika spelstilar kommer till tals. har inte sett det i andra FPS och för mig skapar det speldynamik.

Medlem

finns bara en sak å säga: Cod4>crysis

Medlem

Jo jag förstår också att en pojke på 7 år föredrar en läsk framför en fin flaska vin...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Jag förstår att det är svårt att ta andra perspektiv när man tjurar som en 7-åring...


signatur

mr a of clan mr

Inaktiv

Mitt största problem med Call of Duty 4: Modern Warfare är denna oändliga rad av fiender som bara fortsätter och fortsätter att spawna. Tills du går förbi den där punkten, då slutar det med en gång. Det, och att Gaz, Prince och Griggs m.fl. kan ta hur mycket stryk som helst utan att dö. Om man inte haft ett oändligt antal fiender kunde man kanske istället gjort det svårare med att exempelvis Prince, Gaz etc inte får dö, men de kan göra det. Då hade du varit tvungen att försöka skydda dem också för att klara banorna, men fiendestyrkan skulle inte fått förstärkning var tredje sekund. Ett väldigt trevligt spel i övrigt dock.

Medlem
Skrivet av acron:

Jag förstår att det är svårt att ta andra perspektiv när man tjurar som en 7-åring...

Jag ser mycket väl varför många föredrar och gillar cod4 framför crysis av flera anledningar så perspektivet är det inget fel på. Men att jämföra spelen är svårt då de är så olika. Dock är det ju så att crysis är tekniskt bättre än cod4 på många plan. När det kommer till smaken så är det alltid olika och det är inget som man kan diskutera eller argumentera om. Prova att jämföra t.ex apelsiner med bananer. Man kan se att olika spel (så väl som det mesta här i livet) har sina målgrupper. Cs, quake, cod4, crysis, world of warcraft, C&C, Eve online etc etc. Där har du problemet. Det finns faktiskt inte mycket mer att säga om saken.

Ska man gå efter omröstningen i den här tråden som tar upp frågan ser man att 60% svarar crysis och 39& svarar cod4. Det är nog det enklaste sättet att att svara på frågan.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Spelar Cod4 för fullt nu och väntar till Vegas 2


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Båda är roliga tycker jag

Medlem

Frågan till denna tråd är lite vagt formulerad. Är det spelen själva eller är det våra personliga tycken om spelen vi jämför?

Två personer har lika rätt i att tycka om något, men i detta fallet är det ingen tvekan om vilket spel som har för utvecklingen frammåt en rejäl bit.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Det är en väldigt svår fråga, båda spelen är grymma, Gameplay statistiken vinner nog COD 4, men med tanke på den frihet Crysis erbjuder samt den fantastiska fysiken så blir nog Crysis mitt val.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

CoD4 är kanske roligare till en början, men Crysis håller sjukt mycket mer i längden.

Inaktiv

COD4 story med cryengine2... hade varit perfekt

Medlem

Äh fortfarande för lite valmöjligheter och frihet... Dessutom tycker jag att storyn i cod4 inte var speciellt stark, döda dessa terrorister, hitta hans ledare. Jaga honom, Bemanna detta flygplans vapen, bemanna denna helikopters vapen, skjut den där, snipa den där, försök, förhindra den där raketen, rocketlauncha den där helin osv... Det är inte riktigt en handlig, mer uppdrag eller quest. Men death from above och sniper uppdragen var helt klart roligast.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Cod4 vinner med hästlängder. Call of Duty 4 är det bästa spelet i serien där singeplayerdelen inte bara innehåller hit&run utan en magnifik story som får en att gråta på slutet.


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Medlem

Hahahahahahah, aa när man skjuter den där fula fan utan arm i slutet då kommer tårarna

call of duty 1 är och förblir den bästa i serien... Cod4 är i princip en modifikation till cod2, samma ljud, samma grafik, samma stress etc...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

En modifikation i grunden ja, men singeplayer läget och multiplayerlägena är mycket bättre än i de förra spelen.


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Skriv svar