Dark Souls till PC

Medlem
Dark Souls till PC

Alltså, är det någon som har provat det än?

Det är ju 10 gånger värre än vad jag hade förväntat mig, och jag hade sjukt låga förväntningar.

Vad tycker ni andra?

Medlem
Skrivet av Ballong:

Alltså, är det någon som har provat det än?

Det är ju 10 gånger värre än vad jag hade förväntat mig, och jag hade sjukt låga förväntningar.

Vad tycker ni andra?

På vilket sätt menar du att det var värre än du förväntat dig?

Jag har inte testat än men jag funderar på att skaffa det då jag älskade Demon's Souls.


signatur

Have a good time!

Medlem

Nu har jag inte testat det på PC men jag skulle gissa på grafiken, vilket modden som FZ gjorde nyhet om idag borde lösa någorlunda snart.

Medlem

Tyvärr så är det ju inte det som är största problemet.

Det går typ inte styra.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ballong:

Alltså, är det någon som har provat det än?

Det är ju 10 gånger värre än vad jag hade förväntat mig, och jag hade sjukt låga förväntningar.

Vad tycker ni andra?

På vilket sätt menar du att det var värre än du förväntat dig?

Jag har inte testat än men jag funderar på att skaffa det då jag älskade Demon's Souls.

Som dom flesta vet, så är det låst till 30 fps, och det är jätte lågupplöst.

Det är väl dom små problemen, upplösningen går att lösa med en modd.

Men förutom det.
För det första så är muspekaren alltid kvar på skärmen?
Och när du får tips och så i början så hänvisas det till knappar på en xbox handkontroll.
Man vill ut i menyn för att kolla upp dom, trycker ESC och inget händer, man trycker på alla knappar på T-bordet tills man hittar till END då trycker man rätt!
Och sedan när man väl kommit sig in i menyn så är det omöjligt att veta vad som är vad.

Och sen så har man en bakvänd musacceleration, drar du musen jätte sakta så har du typ 100 i sensitivity, om du drar snabbt, som vem som helst som är van med att spela med mus och tangentbord gör i heta lägen så kommer du dig ungefär 3 grader av fulla 360.
Dässutom så är det skit skumt när man tittar sig omkring, det går som inte att dra musen rakt och titta runt rakt utan det är som att kameran tror att du vobblar med musen upp och ner, hel skumt.

Av någon anledning så är dodge (space) jätte oresponsiv, var tredje gång som man går åt något håll och trycker space så händer inget. När det händer så har man som en skum delay på det.
Som att man har ping?

Det här är vad jag har fått för intryck av det efter si så där 7 minuters speltid, för att jag pallar inte att spela ett spel där muskänslan är så här off. Det är ju jätte äckligt.

Jag tycker verkligen det är jätte tråkigt att dom inte kunde göra en vettig portning.
Och för folk som har argumentet att det är ok, bara att köpa en handkontroll. Tycker det är lite dumt.

Vore det ok om xbox ägare var tvungna att köpa ett tangentbord och en mus för att optimalt kunna spela ett spel?

Medlem

Har spelat någon timme nu och kan bara säga att det var nästintill ospelbart med mus och tangentbord.
Med handkontroll funkar det betydligt bättre dock.
Key bindsen är oerhört konstiga, som tex menyn som någon redan nämnt, är bunden till END och inte till ESC som det är i alla andra pc-spel? Men förutom detta så verkar det funka rätt bra.

Så mitt tips är att införskaffa en handkontroll med två analoga spakar, själv använder jag en gammal Logitech Dual Action och den funkar 100% med spelet.

Andra saker som också stör är att muspekaren syns på skärmen hela tiden, dock kan man dra bort den och fortsätta styra kameran med handkontrollen så det är väl inte så farligt.
Värre är dock att alla knappar som det hänvisas till i spelet är xbox-relaterade, dvs tryck A för att plocka upp items osv. Som ps3 fanboy sticker det lite extra i ögonen

Moderator | Testpilot

Det enda problemet jag har är coop då det inte verkar vilja funka som det ska JUST NU. Annars är det inte mycket som stör mig (som man inte hittat fixes till, göra så musen försvinner och fixa upplösningen ordentligt)

Ärligt talat så märker jag inte av att spelet är på 30 fps. Jag har varit med om 30 fps i andra spel och jag tycker ärligt det känns mycket sämre och annorlunda än i det här spelet.

PC versionen är helt identisk med konsollversionerna, kalla det bra eller dåligt men jag har förbannat roligt med spelet.

Gällande keybinds så kan du ändra alla knappar på tangentbordet om något inte ligger där du vill ha det, vissa klagar på "sense" när man rör musen vilket också går att ändra.

Kolla bara på den här filmen när han visar hur spelet ser ut efter modden är installerad: http://www.ign.com/videos/2012/08/24/dark-souls-fixing-the-pc...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Det går utför då moddare måste fixa spel för att tillverkaren är för inkompetent.

Medlem

Kan kanske testa det någon gång på något sätt men att köpa det här spelet (eller någon annan
värdelös port) på något annat sätt än någon 75% rea finns inte på kartan.

1
Skriv svar