Darkfall Online - RoC Rekryterar

Inaktiv
Darkfall Online - RoC Rekryterar

Tjenna.
Märkte att det inte fanns någon tråd om Darkfall på forumet (ialf inte första sidorna jag letade igenom, vart e sökfunktionen för forumet?).

Hur som helst, några av er kanske känner till Darkfall Online, ett MMORPG som skapas av massa norrmän i Grekland, spelet erbjuder:
Open PvP
Full loot
No nametags
City building
Advanced NPCs (dom blir duktigare längre spelet går, humanoids kan bygga små byar o fort tex.)
Inga levels
FPS (men inga hitboxes)
Ingen 1337 gear - det är skillsen som räknas
Man kan bygga alla items i spelet (typ)
Och massa mer.
Kolla in denna darkfall video för att få mkt bättre bild: http://www.youtube.com/watch?v=SlV3iTzAf9U

Darkfall ska enligt skaparna komma 2008, men när har dom ej sagt.

Republic of Chaldor är en clan som förbereder inför Darkfalls release. Lite halvt RP (märker man på namnet), men man måste inte RPa.

Vår fokus ligger på att bygga våra egna städer och kriga mot andra klaner, bygga ett stort rike sas. Vi vill ha folk som vill vara crafters, traders, PVPare och folk som vill ta del av vår ganska roliga politiska del, det är ju en Republik

vår hemsida: www.dfunion.sy2.com
liten trailer vi skapat: http://www.youtube.com/watch?v=aXMbqVVaxl8

Hoppas att ni tycker att clanen låter som en kul clan att gå med i och joinar
Kraven är mest att man är mogen och kan snacka engelska.

Även om ni inte joinar clanen är det bara bra att fler öppnar ögonen för Darkfall

EDIT: har ändrat länken eftersom jag har förlorat min förra domän www.dfunion.com, den länkar nu till porr, inget jag kan göra år saken, ska köpa en ny domän asap. Den rätta länken är nu www.dfunion.sy2.com

Inaktiv

Inne före vaporware skrikare...

Kanske kommer applya när/om det kommer ut, tänkte ändå spela det så....


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Inaktiv

Du är isf mycket välkommen!
Jo, det har funnits en hel del vapoware rykten, men det finns officella uttalanden från det bolag som i Europa ska publicera spelet, ta hand om tryck och försäljning osv.
Det är ett Grekiskt mediaföretag som sysslar med både online och skivförsäljning av film och musik, ganska stort företag i Grekland och nu i Balkan, anledningen till att dom valde de här företaget e för att dom får behålla alla rättigheter till spelet, och har nära till dom. Plus att dom blir delägare i företagets gaming sektion som dom startar tillsammans.

Det hela finns att kolla upp, eftersom mediaföretaget är ett aktiebolag och måste komma ut me sådana uppgifter.

Och de har ialf sagt att det ska komma ut i år det har dom inte gjort innan, bara gissat, så max 4 månader kvar till betan

Inaktiv

Bra att veta, hoppas att de håller det då =).
Kanske tar och applyar lite senare...

Brukar du vara inne på DF's irc btw ? skulle vara kul att prata med någon annan än de vanliga postarna.....


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Inaktiv

Sedan några månader tillbaka längtar även jag efter Darkfall Online. Jag kollade faktiskt deras webbsida så sent som i förrgår och läste lite i deras forum.

Jag kanske kan tänka mig att gå med i klanen, dock vill inte eran webbsidan fungera för mig..

Inaktiv

Det verkar som om det ibland inte funkar för någon förutom mig att komma in på hemsidan, vet inte varför, ska försöka fixa det.

jak2fan > nej jag brukar inte vara inne på IRCen, är dock inne på forumen varje dag.

Ni kan adda mig på msn om ni vill, youbi.a@gmail.com, eller vänta på att hemsidan kommer upp igen snart, ska kolla me min webhost vad problemet kan vara.

EDIT: har ändrat länken eftersom jag har förlorat min förra domän www.dfunion.com, den länkar nu till porr, inget jag kan göra år saken, ska köpa en ny domän asap. Den rätta länken är nu www.dfunion.sy2.com

Medlem

Har läst om det här spelet i typ 10 år har jag för mig :P, tappade instresset för 5år sen.

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Har läst om det här spelet i typ 10 år har jag för mig :P, tappade instresset för 5år sen.

Näh, bara i 7 år.

"On August 29, 2001, Razorwax announced the development of Darkfall and launched its official website"
http://en.wikipedia.org/wiki/Darkfall

Inaktiv

verkar ju intressant.. fast det känns ju som om spelet blir gear based tillslut.. han med ultimata uber wtfpwnage svärdet äger dom flesta i pvp, eller skeppet med största kanon vinner mest.

Kul grej dock med affärer och trade routes o sånt.. fast dom lär ju inte fungerar.. små 14isar lär ju råna dom hela tiden, och försöka brinna upp ens affär..

btw, har ni lagt till er på clan beta grejen?

Inaktiv

Papabear> Nej vi har inte gjort det, dels för att vi väntar tills dom går ut info om betan, och dels för att vi tror att alla kommer komma in ändå till slut eftersom dom ska ha öppen beta oxå bara någon vecka efter clanbetan, o vi tror att dom som har ögonen öppna komemr ganska lätt komma in i öppna betan.

Och de där med att de till slut handlar om gear tror jag absolut inte på, dels eftersom dör man så kan någon loota det, och dels för att spelarna kan skapa alla items i spelet (förutom uppenbara saker som clanstones och artifacts).

Medlem

Sitter själv och väntar på darkfall Så jag är gärna med iaf, känns som det är bra att redan ha en klan när spelet börjar så kan man direkt börja döda lite monster och kanske andra spelare tillsammans utan att vara allt för lätt mål för andra PKare.

Inaktiv

Cane, du är välkommen att joina. Skicka bara en application via:
www.republicofchaldor.com/requirements.php

Det är alla andra också

Medlem

.......Bajsigt jag kan juh inte prata engelska flytande eller skriva flytande:/


signatur

Wai

Medlem

Jag har väntat på Darkfall i en bit över ett år och vart med i en guild i typ ett år nu.

See you on the battlefield!

Medlem

Inte för att hijacka tråden men tror ni att spelet någonsin kommer släppas?

Inaktiv

FAsA> jag är helt säker på att spelet kommer att släppas, dom har en utgivare i Europa, dom har tagit massiva lån, dom har blivit intervjuade av flera tidningar, och de börjar anställa personal för betan och releasen.

Jag vågar lita på att spelet kommer i år också.

Noken8> Såg din application och har svarat också, men då berodde det mest på din ålder, tyvärr så måste vi gallra ut dom som inte passar, försök igen om några år när du är äldre och snappat upp engelskan (förhoppningsvis e vi kvar då ^^)

Medlem

Detta låter ytterst intressant, har väntat på Darkfall ett bra tag (ett par år) och jag har funderat på att gå med i en klan nu när de säger att en release är nära (hoppas!).

En sista fråga innan jag skriver upp mig för er klan är att jag vill vet hur många aktiva medlemmar ni har just nu?

1
Skriv svar