Darkfall Tråden!

Medlem

Du kommer inte behöva informationen igen, förutom när du ska trycka på purchase, då behöver du skriva i CVV koden på kortet, alltså dom 3 sista siffrorna på baksidan av det.

Tiden dom brukar öppna försäljningen är 19:00 (GMT).
Dvs. att affären förmodligen öppnar klockan 20:00 här i Sverige, då vi använder (GMT+1)

Medlem

Fick min kopia på första försöket Cya in Darkfall

Medlem

Lyckades få min kopia idag med, bara att ladda ner 8gb i 78kb/s.... Seg tracker.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Äntligen har jag fått träda in i Agon, och jag älskar varje sekund av det!

Heter "Harald Hammare" för er som undrar!

Inaktiv

så vadå? det ni snackar om är det en open beta eller vad?

Medlem
Skrivet av Rappakalja:

så vadå? det ni snackar om är det en open beta eller vad?

Spelet släpptes den 25 Februari för folk som hade bokat det. Det har varit rätt svårt att få tag i ett account, men nu känns det som att trycket har lättat lite, och dom har fördubblat försäljningen, så det är inte alls lika svårt nu längre!

Kika in Darkfall forumet för mer info

Medlem

du är dvärg nyhlin? ser jag dig så dör du. lirar ork

Edit: namnet låter som dvärg iaf...

Medlem

hur är det med det sociala aspekten i darkfall.. rollspels faktorn? jag är inte så mycket för pvp.. specielt inte ganking, men det man läst om alla frihet och andra tillbehör låter så jädrans lockande

så några frågor till er som spelar

1.vet ni folk som rollspelar i darkfall?

2. hur är communityt, orkar inte med massa omogna småbarn som förstör för en hela tiden

3. items vapen och armor systemet, hur funkar det? finns det massor av saker att välja mellan, använder alla samma saker och kläder?

4. jag personligen tror att man kommer nästan bli gankad av någon idiot som bara vill förstöra för en, har jag rätt?

5. är detta spelet något för någon som inte tänker spendera mycket tid till PvP?

!

Medlem
Skrivet av blajban:

du är dvärg nyhlin? ser jag dig så dör du. lirar ork

Edit: namnet låter som dvärg iaf...

Jag är också Ork

Ghoül:

1. Jag har sett guilder som rollspelar.

2. Eftersom det är ett PvP-lir, så får du vara beredd på att en annan ras dyker upp och anfaller. Men det är ju fler vuxna spelare på det här än WoW, War, AoC etc.

3. Det vet jag inte så mycket om, kan återkomma med det.

4. Andra raser kan dyka upp och anfalla dig när som helst. Men risken att din egen ras anfaller är ganska lika, då alignment-systemet finns (Tänk lite som reputation på WoW om du lirat det).

5. Absolut inte, detta är ju ett PvP-lir, och det finns inte så många PvE faktorer i det.

Så jag tror inte att detta spel är för dig!

Medlem
Skrivet av nyhlin:

2. Eftersom det är ett PvP-lir, så får du vara beredd på att en annan ras dyker upp och anfaller. Men det är ju fler vuxna spelare på det här än WoW, War, AoC etc.

Lite OT kanske, men jag har lärt mig att detta inte behöver betyda att folk inte är omogna och går runt och gankar dig i alla slag orättvisa situationer. Finns ett ton med 30+ spelare i AoC och tro mig... man blir gankad till vänster och höger.

Fast du kanske menade "vuxen" i mognadsnivå, inte ålder

Medlem
Skrivet av nyhlin:
Skrivet av blajban:

du är dvärg nyhlin? ser jag dig så dör du. lirar ork

Edit: namnet låter som dvärg iaf...

Jag är också Ork

Ghoül:

1. Jag har sett guilder som rollspelar.

2. Eftersom det är ett PvP-lir, så får du vara beredd på att en annan ras dyker upp och anfaller. Men det är ju fler vuxna spelare på det här än WoW, War, AoC etc.

3. Det vet jag inte så mycket om, kan återkomma med det.

4. Andra raser kan dyka upp och anfalla dig när som helst. Men risken att din egen ras anfaller är ganska lika, då alignment-systemet finns (Tänk lite som reputation på WoW om du lirat det).

5. Absolut inte, detta är ju ett PvP-lir, och det finns inte så många PvE faktorer i det.

Så jag tror inte att detta spel är för dig!

Och hur vet du att det är fler vuxna spelare på detta när det nyligen släppts?

Medlem

Jag kanske uppfattade frågan fel, my bad.

Jag är ju inte hundra procent säker på att det jag säger stämmer. Men det jag menade var att spelarbasen KÄNNS mer mogen än på andra lir, tillexempel WoW.

Forumet känns ju även det mer "vuxen", även fast det förekommer en del whinande och flamande.

Och jag skulle nog våga sätta mitt DF account (tro mig, det är värdefullt!) på att ni stöter på en himla massa fler vuxna spelare på Darkfall än ni gör på WoW (Jag upprepar WoW flera gånger, men alla vet väl hur spelarbasen är där just nu.)

Men när Darkfall släpps i butik (om det gör det) så kommer nog fler "omogna småbarn" hitta det.

Så passa på och köp det nu om ni inte står ut med det!

Medlem

Det sämsta är att det finns bara en server. Hoppas det kommer fler väldigt snart, inte kul att köa ca 2h.

Min gubbe heter Ronan Hederworth, Human.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Servern är ju nere för att dom lägger till en patch som ökar kapaciteten av hur många spelare som kan vara inne samtidigt, så håll ut!

Nog kommer det finnas lite väntetid, men inte lika länge som det är nu

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Det sämsta är att det finns bara en server. Hoppas det kommer fler väldigt snart, inte kul att köa ca 2h.

Min gubbe heter Ronan Hederworth, Human.

Ett förslag är att inte lira human. Skulle tippa på att det finns 3-4 gånger fler humans än typ orker, och av någon anledning beror köandet på vilken bindstone du tillhör.

Edit: Och jag har aldrig köat mer än 5 minuter som ork.

Medlem

Tror jag inte kommer orka spela det här. Hade samlat en hel del quest grejor, vapen och armor, sen kommer det en massa humans och dödar mig, spawnar och allting är borta...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tror jag inte kommer orka spela det här. Hade samlat en hel del quest grejor, vapen och armor, sen kommer det en massa humans och dödar mig, spawnar och allting är borta...

Såklart du inte kommer om du inte är beredd på att förlora grejor. Full loot är ju liksom en av grundbultarna i spelet.

Medlem

Jag älskar det

Älskar när man smyger upp bakom en annan spelare, och hoppar på honom / henne utan att den personen är beredd!

När man själv blir gankad är det inte lika roligt. Men då tar jag ett djupt andetag, och så börjar jag om

Medlem

Var på sidan ligger "köp" knappen?

Medlem
Skrivet av Kresko:

Var på sidan ligger "köp" knappen?

Ingenstans just nu så vitt jag vet. De släpper nya kopior med jämna mellanrum. Kolla under news på forumet.

Medlem

jag har köat lätt 100 ggr mer tid än vad jag fått spelat,.. ffs, ska de figga fler servrar eller?! Det är löjligt, man ångrar sig nästan att man köpte spelet så tidigt då man endå inte kan spela.
sedan vimlar det av exploits och cheaters.. tycker de borde patcha till de största exploitsen och sedan nolla servern.

för er som inte har köpt licens ännu, jag tycker ni ska vänta ett tag, man blir enbart frustrerad som det är nu. att köa i flera timmar för att spelet sedan buggar eller de stänger ned servern hela tiden är !#"¤#!" irri.

Medlem
Skrivet av Efraim:

jag har köat lätt 100 ggr mer tid än vad jag fått spelat,.. ffs, ska de figga fler servrar eller?! Det är löjligt, man ångrar sig nästan att man köpte spelet så tidigt då man endå inte kan spela.
sedan vimlar det av exploits och cheaters.. tycker de borde patcha till de största exploitsen och sedan nolla servern.

för er som inte har köpt licens ännu, jag tycker ni ska vänta ett tag, man blir enbart frustrerad som det är nu. att köa i flera timmar för att spelet sedan buggar eller de stänger ned servern hela tiden är !#"¤#!" irri.

Köerna har bara varit sedan i onsdags. Innan dess var det hundra gånger bättre. Gissar att du köpte det typ i onsdags, otur :s

Hoppas de fixar köerna snabbt. Däremot så förstår jag inte alls vad du menar med att det vimlar av exploits och cheaters. Jag har inte sett något alls. Antar att du tar gnället på de officiella forumet som sanning. Säger inte att det inte förekommer, men man ska inte kasta hästar.

Medlem

köerna är ju ffs fixade redan... Sedan ang exploits och fusk, det är väl inte så utbrett sånär som på macroing.

Medlem

Kommer den nån trial snart så man kan testa?

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Kommer den nån trial snart så man kan testa?

Visst du kommer inte ens lyckas köpa det för pengar så varför skulle dom lägga ut en "trial" fan jag läste en artikel om "generation gratis" fattar vad dom menar...

Spelet är dock lätt värt pengarna (när det börjar säljas igen) det första spelet som kan konkurera med Ultima Onlines tidiga år enligt min åskit.

Medlem
Skrivet av ionass:

köerna är ju ffs fixade redan... Sedan ang exploits och fusk, det är väl inte så utbrett sånär som på macroing.

Håller med, köerna är helt borta för mig.

Och jag har då inte heller heller stött på någon som använder cheats / exploits.

Medlem

Är det någon/några här från fz som har skapat någon guild i spelet?

Jag är i dagsläget guildlös.

Medlem

Hur är spelet igentligen nu?
Tråden blev as död efter release


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Hur är spelet igentligen nu?
Tråden blev as död efter release

Ingen har skrivit pga. att alla har varit upptagna med att lira ;)!

Spelet är helgrymt! Finns alltid någonting att göra, så det blir aldrig tråkigt!

Har nog aldrig lirat ett MMO lika mycket som det här.

Medlem

Då verkar det nice:)


signatur

Wai

Skriv svar