Medlem
Skrivet av wankstah:
Skrivet av JonatanJJ:

Mitt spel använder väldigt ofta 3,1 gb ram! Det är otroligt mycket. Om man drar ner Cachegrejen till Default blir det 2,91 gb använt, fortfarande galet mycket imo!

Annars flyter det på bra.
Q6600 @ 3.0gbz
4gb DDR2
8800gt 512mb
etc

Har lite frågor ang din cpu, jag har en likadan har också funderat på att klocka upp min lite. Min fråga är vad använder du för kylare samt vilken vcore?

Jag kör med originalkylaren från Intel, och min cpu ligger på 22-25* idle i 3,0 ghz. Fast har ett Antec 900 med så den kyler ju en massa.

Hmm... Vcore... Den kan jag inte riktigt svara på, CPU-Z ändrar sig hela tiden, den säger att min klockhastighet är 2,0 ghz, multipliern 6x, vilket är fel och VCore ändras mellan 1,160 och 1,260.


signatur

Jag äger.

Inaktiv
Skrivet av JonatanJJ:
Skrivet av wankstah:
Skrivet av JonatanJJ:

Mitt spel använder väldigt ofta 3,1 gb ram! Det är otroligt mycket. Om man drar ner Cachegrejen till Default blir det 2,91 gb använt, fortfarande galet mycket imo!

Annars flyter det på bra.
Q6600 @ 3.0gbz
4gb DDR2
8800gt 512mb
etc

Har lite frågor ang din cpu, jag har en likadan har också funderat på att klocka upp min lite. Min fråga är vad använder du för kylare samt vilken vcore?

Jag kör med originalkylaren från Intel, och min cpu ligger på 22-25* idle i 3,0 ghz. Fast har ett Antec 900 med så den kyler ju en massa.

Hmm... Vcore... Den kan jag inte riktigt svara på, CPU-Z ändrar sig hela tiden, den säger att min klockhastighet är 2,0 ghz, multipliern 6x, vilket är fel och VCore ändras mellan 1,160 och 1,260.

Ok du kör vcoren på auto i bios då antar ja. En fråga till, vad kör du för upplösning samt inställning?
Har liknande system som du, så kan va intressant att veta.

Medlem
Skrivet av wankstah:
Skrivet av JonatanJJ:
Skrivet av wankstah:
Skrivet av JonatanJJ:

Mitt spel använder väldigt ofta 3,1 gb ram! Det är otroligt mycket. Om man drar ner Cachegrejen till Default blir det 2,91 gb använt, fortfarande galet mycket imo!

Annars flyter det på bra.
Q6600 @ 3.0gbz
4gb DDR2
8800gt 512mb
etc

Har lite frågor ang din cpu, jag har en likadan har också funderat på att klocka upp min lite. Min fråga är vad använder du för kylare samt vilken vcore?

Jag kör med originalkylaren från Intel, och min cpu ligger på 22-25* idle i 3,0 ghz. Fast har ett Antec 900 med så den kyler ju en massa.

Hmm... Vcore... Den kan jag inte riktigt svara på, CPU-Z ändrar sig hela tiden, den säger att min klockhastighet är 2,0 ghz, multipliern 6x, vilket är fel och VCore ändras mellan 1,160 och 1,260.

Ok du kör vcoren på auto i bios då antar ja. En fråga till, vad kör du för upplösning samt inställning?
Har liknande system som du, så kan va intressant att veta.

Jag kör i 1600x1200 i Windows och samma i spelet, alla grafikinställningar på max.


signatur

Jag äger.

Medlem

Är verkligen all denna lagg pga av datorkraft?. Tycker bara scenariorna blir värr och värre...snart ospelbart.

Spelar heller ingen roll om man kör på lägsta grafiken eller högsta =/

Medlem

Är det meningen att det ska gå väldigt segt när man tar över/försvarar keeps?

Kör med:
6750 3,1 ghz
4870
4 gb ram
Vista 32 bit.

Körde ett Keep igår och det va rätt så segt då.
Va iaf 1 warband som anföll och kanske 15-20 som försvara, plus npc gubbar.

Kör 1680x1050 upplösning med allt max och 8x af.

12
Skriv svar