Medlem

Det är synd om oss som inte kan lira Dead Island när vi vill = (

Medlem

Klockan är nu 18.34...känner att steam inte jobbat så hårt idag som de försöker få oss att tro...

Medlem

Vem är den skyldige?

Men seriöst, vad händer? Jag köper sällan spel, o nu när jag gjort det sska jag inte kunna spela?

Avgå!

Medlem

Problemet greenmangaming.com haft med dubbla cd-keys och slut på lager verkar nu vara fixat, jag fick precis min cd key som jag precis aktiverade på steam, as we speak så installeras spelet och snart ska jag lira som en tok hela kvällen om nu det hela blir problemfritt, hoppas bara att resterande personer som köpt spelet på andra ställen också får en spelglad kväll som många likt mig planerat!

Någon som vill coopa igenom spelet med mig så skicka ett PM !


signatur

Suup homie

Om STEAM har klantat sig borde de kompensera spelarna med ett gratisspel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Precis !! Tycker ja med.. för supporten på cd.se deras spelavdelning som har hand om supporten för alla spel å aktiverings koder.. istället för att fixa problemet så skiiter dom i kunderna å slutar för helgen.. snacka om att do inte bryr sig om sina kunder som betalar massa pengar :S

Medlem

Nu är jag less på det här, har annat att spela men vill gärna köra Dead Island, så jag tänker nog köpa det via steam även om det svider kraftigt då jag tycker steam kunde bry sig lite och fixa det här och då vill jag helst inte sponsra dom.

Men men, är man desperat så är man.

Medlem

Jag köpte mitt ex av Dead island från Webhallen. I DVD-fodralet fanns bara skivan , ingen manual eller CD-key. Är det fler än jag som har stött på det problemet?

Medlem

ja hade fått med en cd key te spelet i boxen där cd skivan fanns.. men den funkade ändå inte :S

Medlem

CD nycklar från Webhallen fungerar inte fortfarande

Medlem

tycker detta är så dåligt av dom men men har varit på Game 2 Gånger idag och byt cd key kanska glad idag ! not! aja tycker ni på red ska skriva om dena skandal skulle bli kanska intressant läsning!

dnm
Medlem

Nyckel från webhallen fungerar fortfarande inte


signatur
Medlem

helvetes jävla hor skit


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Allt funkade klockrent med installation och CD-key när jag kom hem, måste haft en jävla tur, de varnade för problemet i butiken också.. =/

Aja.. tillbaka till spelandet

Medlem

Jag tycker verkligen detta är sjukt , 13.799 visningar men ingen respons från steam inte äns på supporten :S

Kan ni inte skriva om Dead Island problemet många har ! http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=210903...

Medlem
Skrivet av Schluug:

Måste tyvärr säga att jag är väldigt besviken på Dead Island. Stämningen, atmosfären och grafiken är utmärkt. Men det finns så mycket annat som är mindre bra.

#1: Vapnen måste vara gjorda av wellpapp då t.ex. ett järnrör håller för att banka ihjäl fem-sex zombier? Detta leder till att du måste ha hela ditt inventory knökfullt med vapen så du klarar dig genom ett uppdrag utan att springa tillbaka till safe-houset.

#2: Att reparera vapen kostar otroligt mycket. Ett liknande system som Fallout 3 har vore mycket mer logiskt eftersom det finns en mängd materiel såsom silvertejp m.m. i spelet men de används endast till att bygga ihop nya vapen.

#3: Fienderna levlar i samma takt som dig själv. Samma eller liknande system som i Oblivion. Detta system är väl tänkt för att öka friheten i spelet men jag personligen tycker inte alls om det.

#4: Bilfysiken är inget vidare. Man kör lätt fast på kantstenar m.m.

#5: Interfacet är inget vidare, det funkar man när man precis spelat Deus Ex så känns det verkligen inget kul

Oj, vad långt du kommit-.Jag tröttnade redan efter andra uppdraget. Men gillar inte heller Tjernobyl eller Borerland vilka har ungefär samma upp-lägg. De som älskar dessa två spel och döda zombies kanske gillar Dead Island.


signatur

Det var detta...

Medlem

När fan kommer det att funka då? Jag som verkligen såg fram emot att spela detta med mina kusiner :/

Medlem
Skrivet av sephon:

Nu är jag less på det här, har annat att spela men vill gärna köra Dead Island, så jag tänker nog köpa det via steam även om det svider kraftigt då jag tycker steam kunde bry sig lite och fixa det här och då vill jag helst inte sponsra dom.

Men men, är man desperat så är man.

det går att köpa mycket billigare på greenmangaming och de verkar ha löst sina problem med steamnycklar.

ca 220 kr kostar dead island om man köper det med koden GREEN-MANGA-MING1, jämfört med 444 kr som det kostar att köpa direkt på steam. Dead Island är steamworks så man aktiverar bara koden man får från greenman i steam. http://www.greenmangaming.com/games/action/dead-island/

på direct2drive.co.uk kan du också köpa det direkt men då kostar det 360 kr
http://www.direct2drive.co.uk/2/11160/product/Buy-Dead-Island...

om du blir medlem genom länken http://www.greenmangaming.com/?gmgr=bexiwatu så får du 5$ extra vid nästa köp (efter att du spenderat minst 5 usd)

Medlem

xboxkontroll eller mus och tangentbord?

känns som att spelet kanske går att spela med kontroll istället för tangentbord om man tittat på lite filmer. Lite klumbig combat som mer är anpassad för konsoller än PC.
Ska dra igång spelet efter att ätit lite, snabba svar uppskattas.

Inaktiv

Världens sämsta spel enligt mig, Zombie o skräck spel är inget för mig direkt :o, Ska fan sälja skiten

Medlem
Skrivet av Dennardo77:

Världens sämsta spel enligt mig, Zombie o skräck spel är inget för mig direkt :o, Ska fan sälja skiten

Hur tänkte du när du köpte spelet?

Klipper från steams forum också. En spelare som fick svar från supporten (Not available for your country-grejen):
"Dear Customer,

it seems that your retailer has sold you a version of Dead Island which was
originally produced for Eastern Europe, hence the incompatibility.
Please return the game to your retailer and ask for a replacement copy. Please
make sure that he provides you with a Western European version this time."

Men vafan?


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Inaktiv
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Dennardo77:

Världens sämsta spel enligt mig, Zombie o skräck spel är inget för mig direkt :o, Ska fan sälja skiten

Hur tänkte du när du köpte spelet?

Klipper från steams forum också. En spelare som fick svar från supporten (Not available for your country-grejen):
"Dear Customer,

it seems that your retailer has sold you a version of Dead Island which was
originally produced for Eastern Europe, hence the incompatibility.
Please return the game to your retailer and ask for a replacement copy. Please
make sure that he provides you with a Western European version this time."

Men vafan?

Haha fan vet jag trodde det skulle vara grymt men det är sämst, hatar zombie o skräck xD

Inaktiv
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Dennardo77:

Världens sämsta spel enligt mig, Zombie o skräck spel är inget för mig direkt :o, Ska fan sälja skiten

Hur tänkte du när du köpte spelet?

Klipper från steams forum också. En spelare som fick svar från supporten (Not available for your country-grejen):
"Dear Customer,

it seems that your retailer has sold you a version of Dead Island which was
originally produced for Eastern Europe, hence the incompatibility.
Please return the game to your retailer and ask for a replacement copy. Please
make sure that he provides you with a Western European version this time."

Men vafan?

Haha fan vet jag trodde det skulle vara grymt men det är sämst, hatar zombie o skräck xD

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Klipper från steams forum också. En spelare som fick svar från supporten (Not available for your country-grejen):
"Dear Customer,

it seems that your retailer has sold you a version of Dead Island which was
originally produced for Eastern Europe, hence the incompatibility.
Please return the game to your retailer and ask for a replacement copy. Please
make sure that he provides you with a Western European version this time."

Men vafan?

Serri? Kan man inte lira skiten då på hela helgen? FY FAN säger jag bara! Tappa lusten på hela spelet...


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Kan omöjligt tro att det är så. Massor (nåja, en hel del iaf) verkar ju ha samma problem när man köpte retail. Inte ens en tråd ELLER ett svar från Steam i forumet. Så jävla usel support faktiskt.

Hur svårt ska det egentligen behöva vara? Ge oss bara en nyckel eller ta bort regionlåset, jag vet inte. Det borde gå att lösa relativt lätt egentligen. Känns ju inte direkt bättre av att folk som kör pirat kan spela helt utan problem medan vi som väntar och faktiskt BETALAR för spelet ska behöva lida såhär....


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

jag är uppe 50+ spam meddelanden på deras twitter nu


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

jag är uppe 50+ spam meddelanden på deras twitter nu

Haha nice man, Steams lr Deep Silver? x)


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

steams deepsilver fick jag mail av och dom sa åt mig att lämna tbx spelet till webhallen.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

då har man spelat en halvtimme av spelet nu

jag tar nog och låter det vila och ser om de lyckas patcha det till ett bättre spel
funkar skitkasst att spela co-op då alla quests och storyelement försvinner av bara farten när andra spelare är aktiva. Man får ingen som helst koll på vilka quests och sånt de har accepterat. Urusel (icke existerande) tutorial i spelet. Icke färdiga kontroller, analog combat fungerar inte. Grafiken är hemsk, ska detta vara en ny motor? det ser ut som man konstant går omkring med sånt där morgonsmuts i ögonen. Ljudet är en total jävla katastrof med konstanta högljudda sprakexplosioner. Storymässigt är det inte heller bättre då karaktären man spelar är helt oberörd av vad som pågår och inte ens kommenterar eller säger något när hon vaknar upp. Har man tur så säger hon något halvt relevant när man slår in skallen på en zombie men annars är det standardfras 1A i strid eller när man "lootar". Inte är det bättre när man refereras som en "honom" av NPCs i spelet när man spelar en kvinna.

Nä jag tar och spelar lite mer finputsade spel tills detta är i godkänt skick. Alla recensenter som gett detta ett betyg över 70 borde skämmas. Jag kan förstå potentialen i spelet men detta är långt ifrån ett bra spel i det skick som det är i nu.

Medlem

är så jävla förbannad.

Skriv svar