dnm
Medlem
Medlem

Ok, var står vi nu då. Vem är det som har gjort fel egentligen? Har återförsäljarna i Sverige (ex webhallen etc) varit dumsnåla och importerat en version av spelet som ändå inte kommer gå att regga här, eller har spelutvecklarna och steam slängt upp fel version av spelet som vi inte kan komma åt med våra key:s? Vill ha lite kött på benen om jag ska gå tillbaka och snacka med de på Webhallen

Medlem

Zdravkovic: Alla skyller på alla just nu verkar det som. Jag har mailat deepsilver och dom ksyller på webhallen. webhallen skyller på steam och steam skyller på deepsilver


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det här är en sån jävla episk fuck up så det inte är sant. Och ingen av Deep silver eller STEAM (vilka är de som antagligen fuckat up) vill ta på sig ansvar eller ens vissa tillstymmelsen till customer support.

Hoppas verkligen att FZ tar upp detta, annars är FZ ett stort skämt då man inte har några som helst betänkligheter med att publicera några av de största skämten till artiklar (ala samlag i pc-spel) i speljournalistikens historia.

Medlem
Skrivet av Zdravkovic:

Ok, var står vi nu då. Vem är det som har gjort fel egentligen? Har återförsäljarna i Sverige (ex webhallen etc) varit dumsnåla och importerat en version av spelet som ändå inte kommer gå att regga här, eller har spelutvecklarna och steam slängt upp fel version av spelet som vi inte kan komma åt med våra key:s? Vill ha lite kött på benen om jag ska gå tillbaka och snacka med de på Webhallen

STEAM
DEEPSILVER
DIN ÅTERFÖRSÄLJARE (bl a. WEBHALLEN)

STEAM hänvisar till
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1266-QFZC...

Då har DEEPSILVER antagligen inte följt STEAMs regler, då ingen verkar hitta den regionala hänvisningen på fodralet. Men då har STEAM gjort fel som inte kontrollerat DEEPSILVER innan den skickas till distributörerna.

Din återförsäljare har isåfall gjort minst fel. Men jag är så dålig inom detta ämne så jag håller klaffen nu!

Medlem

Detta är ju löjligt.

Finns en tråd om detta på steams forum med över 27k views och en massa svar.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=210903...

Där någonstans skriver även en kille från gamereactor, ber om att få brev av folk som varit i kontakt med steam/deepsilver/techland om copy paste av deras svar för att skriva en artikel om det.

Tycker jag låter bra.

mitt funka inte nu heller.....

Medlem

Gick till backa till Game i morse och krävde mina pengar tillbaka , fick mina pengar och ringde till Gamestop , och dom tyckte det var grymt dåligt av Steam supporten och allt annat så jag fick Dead island special Edtion till ett bra pris av dom och nu funkar det uttmärkt! så jag recomenderar GAmestop!

Medlem

Synd att jag beställde mitt från webhallen på postorder och spel butiken här i stan suger åsne


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

typ från alla spel butiker krånglar det asså.. inte bara från enstaka ställen :S... Dom har gjort ett så stort misstag... men beställ aldrig från cdon.com.. för deras spel avdelning struntade i sina kunder å skiiit i att hjälpa dom å slutade för helgen istället :S

Medlem

Det sämsta av detta elände är att dem skyller på affärerna.. Fruktansvärt dåligt av dem.. Dem borde döpa om sig till Deepshit istället!

Skrivet av Random snubbe på steam:

THIS IS MOTHERF*CKING BULLSH*T!! I payed 49 euros for dvd cover and shity dead island frisbee?!?!?!? Nice..


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

PCGamer har i alla fall fått en vinnare till sin "Bäst och Sämst 2011"-lista.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Och från FZ enbart tystnad. Gillade FZ tidigare...

Medlem

Själv köpte jag min nyckel på Greenmangaming men min polare köpte sitt på Webhallen och vi satt större delen av kvällen igår i hopp om att få hans att fungera. (samma story som alla andra)
Han var nu och bad om att få göra en retur på Webhallen men fick i svar att de blivit beordrade att vänta med att göra något tills på måndag.
Detta är så ruttet på så många nivåer.

Failhallen bör åtminstone spärra resterande exemplar på deras hemsida tills vidare.

Skrivet av rysssen:

Och från FZ enbart tystnad. Gillade FZ tidigare...

FZ hjälper inte STEAM eller Deep Silver med support

De flesta vet om det här problemet nu...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är väl medveten om det, men det vore trevligt om tredje statsmakten tog sitt ansvar och lassade lite skit på de som skit ska ha.

Är även medveten om att det uttalandet må varit en aning förhastat. Men har varit så jävla lack att alla fick en släng av sleven.

Medlem

Det värsta är ju att deras svar är ungefär "Äh, tyvärr, ni har ju köpt fel version av spelet. Försök lämna tillbaka det och köp det via steam istället."

Verkligen att bra sätt att ta hand om sina kunder

EDIT: Var precis och lämnade tillbaka spelet på Game idag. Var inga problem helst, utan pengarna tillbaka i handen. Funderar allvarligt på att inte köpa spelet överhuvudtaget. Så illa bemött och att de INTE ENS säger någonting/att det är problem osv. Herregud, bara ett officiellt uttalande till alla drabbade hade ju nästan räckt.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Vilka ställen funkar det att köpa spelet från då? :/
Steam? Funkar spelbutiken?

Medlem

Min kopia jag beställde ifrån webhallen fungera iaf så de va inte enbart ickefungerande nycklar som skickades ut, snarare blandat vilket skulle göra det till distributörens problem. dessutom vet ja inte va butikerna skulle kunna göra för att se till att nycklarna fungerar innan dom skickas ut.

jävla skit, fatta varör dom ska smitta ner alla jävla spel med steam!

Medlem

fungerar atm. Roligt spel! 10h and counting...

Medlem

Skandal hoppas det kommer någon slags uppdatering så man kan regga spelet: SKITDÅLIGT!!!!!!!!!!!

Inaktiv
Skrivet av MasLegio:

då har man spelat en halvtimme av spelet nu

jag tar nog och låter det vila och ser om de lyckas patcha det till ett bättre spel
funkar skitkasst att spela co-op då alla quests och storyelement försvinner av bara farten när andra spelare är aktiva. Man får ingen som helst koll på vilka quests och sånt de har accepterat. Urusel (icke existerande) tutorial i spelet. Icke färdiga kontroller, analog combat fungerar inte. Grafiken är hemsk, ska detta vara en ny motor? det ser ut som man konstant går omkring med sånt där morgonsmuts i ögonen. Ljudet är en total jävla katastrof med konstanta högljudda sprakexplosioner. Storymässigt är det inte heller bättre då karaktären man spelar är helt oberörd av vad som pågår och inte ens kommenterar eller säger något när hon vaknar upp. Har man tur så säger hon något halvt relevant när man slår in skallen på en zombie men annars är det standardfras 1A i strid eller när man "lootar". Inte är det bättre när man refereras som en "honom" av NPCs i spelet när man spelar en kvinna.

Nä jag tar och spelar lite mer finputsade spel tills detta är i godkänt skick. Alla recensenter som gett detta ett betyg över 70 borde skämmas. Jag kan förstå potentialen i spelet men detta är långt ifrån ett bra spel i det skick som det är i nu.

Haha håller med ljuset det är kasst och ja ibland blir det som om man har vaknat nyligen och ser lite halv suddig så äre med grafiken :p. trodde det skulle vara fan värsta grafiken oxo

Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Själv köpte jag min nyckel på Greenmangaming men min polare köpte sitt på Webhallen och vi satt större delen av kvällen igår i hopp om att få hans att fungera. (samma story som alla andra)
Han var nu och bad om att få göra en retur på Webhallen men fick i svar att de blivit beordrade att vänta med att göra något tills på måndag.
Detta är så ruttet på så många nivåer.

Köpte också på greenman gaming, måste verkligen rekommendera sidan. 220 kronor och ett fungerande ex så det kändes bra iaf. Höll på att dra in till Webhallen och inhandla det igår men tur att man inte hann göra det.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Lyrisius:

Själv köpte jag min nyckel på Greenmangaming men min polare köpte sitt på Webhallen och vi satt större delen av kvällen igår i hopp om att få hans att fungera. (samma story som alla andra)
Han var nu och bad om att få göra en retur på Webhallen men fick i svar att de blivit beordrade att vänta med att göra något tills på måndag.
Detta är så ruttet på så många nivåer.

Köpte också på greenman gaming, måste verkligen rekommendera sidan. 220 kronor och ett fungerande ex så det kändes bra iaf. Höll på att dra in till Webhallen och inhandla det igår men tur att man inte hann göra det.

kan dock påpeka du hade tur att din nyckel från greenman gaming funkade för dem hade också stora problem med nycklarna tidigare under dagen.
Men dem fixade problemet jävligt snabbt jämfört med alla retail butiker så ett stort plus till deras support och service!


signatur

Suup homie

Medlem

haha ja vilken soppa, och sen gnäller dom på att folk tankar piratkopior..

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Lyrisius:

Själv köpte jag min nyckel på Greenmangaming men min polare köpte sitt på Webhallen och vi satt större delen av kvällen igår i hopp om att få hans att fungera. (samma story som alla andra)
Han var nu och bad om att få göra en retur på Webhallen men fick i svar att de blivit beordrade att vänta med att göra något tills på måndag.
Detta är så ruttet på så många nivåer.

Köpte också på greenman gaming, måste verkligen rekommendera sidan. 220 kronor och ett fungerande ex så det kändes bra iaf. Höll på att dra in till Webhallen och inhandla det igår men tur att man inte hann göra det.

kan dock påpeka du hade tur att din nyckel från greenman gaming funkade för dem hade också stora problem med nycklarna tidigare under dagen.
Men dem fixade problemet jävligt snabbt jämfört med alla retail butiker så ett stort plus till deras support och service!

Ah, jag missade nog de felen Köpte ganska sent igår, men löste sig gjorde det iaf!


signatur

Videomupp

Inväntat sedan fredags på svar från både Webhallen och Steam.
Hoppas på svar imorron (men av kommentarerna att tyda verkar det mörkt).
Får annars riskera en biltur till närmaste Webhallen butik och slänga in skiten genom deras skyltfönster...

Medlem

Drog en fuling, använde proxy för att lira skiten... Kommer ändå begära pengarna tillbaka.


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Hur går de för dom som köpte de från "Game"?
Köpt mitt där. Ligger hemma i väntan på mig.. Tänkte om de är ens värt å öppna de??

Skriv svar