Medlem
Skrivet av CrazyDoeboy!:

Hur går de för dom som köpte de från "Game"?
Köpt mitt där. Ligger hemma i väntan på mig.. Tänkte om de är ens värt å öppna de??

Jag köpte mitt på GAME, har inte haft några som helst problem.

Medlem

Alla koder som hade regionslås är nu upplåsta som nu är det bara att regga och gäjma så in i helvete hoppas utvecklaren lär sig att inte sätta massa skitlås på koderna ser fram emot att spela dead island nu:D

redigt kul faktiskt men lite en formligt men det är ju alla zombispel en sak till slag vapen är bättre en skjut vapen

Medlem

Är sugen på ett coop spel ihop med polaren. Vad säger ni? det här eller Left 4 dead 2?
Har inte spelat något av spelen tidigare. (Kanske är inne i en partisk tråd och frågar.. )


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Är sugen på ett coop spel ihop med polaren. Vad säger ni? det här eller Left 4 dead 2?
Har inte spelat något av spelen tidigare. (Kanske är inne i en partisk tråd och frågar.. )

det är två olika slags spel
titta på lite gameplayvideos och se vilket du föredrar

men Left4Dead 2 är bättre

Medlem
Skrivet av MasLegio:
Skrivet av joary639:

Är sugen på ett coop spel ihop med polaren. Vad säger ni? det här eller Left 4 dead 2?
Har inte spelat något av spelen tidigare. (Kanske är inne i en partisk tråd och frågar.. )

det är två olika slags spel
titta på lite gameplayvideos och se vilket du föredrar

men Left4Dead 2 är bättre

Tänker du på coop delen när du säger bättre?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

tycker det är bättre när det gäller både co-op och singleplayer

men jag har bara spelat dead island i en timme sen stängde jag av pga alla buggar och det dåliga produktionsvärdet.

kanske blir ett bra spel om en månad om Deep Silver ser till att patcha det ordentligt

Medlem
Skrivet av MasLegio:

tycker det är bättre när det gäller både co-op och singleplayer

men jag har bara spelat dead island i en timme sen stängde jag av pga alla buggar och det dåliga produktionsvärdet.

kanske blir ett bra spel om en månad om Deep Silver ser till att patcha det ordentligt

Finns det poäng att spela left 4 dead 1 innan 2an eller spelar det mindre roll?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.

Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag

Där failade spelet på alla fronter

Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela

Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.

Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel

Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland


signatur

Suup homie

Medlem

Eh, tydligen gick något riktigt fel. Postade 3 gånger men fick fel meddelande varje gång.

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av raefzm88:

Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.

Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag

Där failade spelet på alla fronter

Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela

Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.

Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel

Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland

Postade nyss ett inlägg som försvann, så jag försöker igen.

Jag håller med dig, cutscenes var dessutom väldigt dåligt gjorda. Sedan störde jag mig på den konstanta grind som krävdes. För att ha råd med upgrades och repairs. Durability var löjligt dåligt, och kostade för mig att repaira. För att inte glömma det faktum att när man dog torskade man 20% av sitt kapital. Helt överdrivet drygt. Samtidigt var det dåligt balanserat med vapen. I början av spelet tvingades man ofta använda sig utav plankor eller annat oanvändbart skräp man hittade för att det var brist på vapen,

medans senare i spelet droppas epic svärd efter epic svärd samt att man får dem som rewards dessutom!

samt det faktum att skjutvapnen var totalt värdelösa. Skjuter man en zombie i huvudet skall den dö (George A Romero's regel #1 ) här var man tvungen att skjuta dem 5-6 gånger i huvudet för att de skulle fall ihop. Att träffa någon annanstans var det inte heller tal om. Lägg till att det var brist på ammo hela tiden. Inte kunde man köpa detta heller.

Det + en massa andra flaws (Osynliga väggar, buggar etc) drar ner på kvalitén.

Sen tycker jag inte man kan klassa det som ett sandbox / open world alls egentligen. Det är mycket mer linjärt än vad många tror.

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av raefzm88:

Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.

Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag

Där failade spelet på alla fronter

Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela

Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.

Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel

Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland

Postade nyss ett inlägg som försvann, så jag försöker igen.

Jag håller med dig, cutscenes var dessutom väldigt dåligt gjorda. Sedan störde jag mig på den konstanta grind som krävdes. För att ha råd med upgrades och repairs. Durability var löjligt dåligt, och kostade för mig att repaira. För att inte glömma det faktum att när man dog torskade man 20% av sitt kapital. Helt överdrivet drygt. Samtidigt var det dåligt balanserat med vapen. I början av spelet tvingades man ofta använda sig utav plankor eller annat oanvändbart skräp man hittade för att det var brist på vapen,

medans senare i spelet droppas epic svärd efter epic svärd samt att man får dem som rewards dessutom!

samt det faktum att skjutvapnen var totalt värdelösa. Skjuter man en zombie i huvudet skall den dö (George A Romero's regel #1 ) här var man tvungen att skjuta dem 5-6 gånger i huvudet för att de skulle fall ihop. Att träffa någon annanstans var det inte heller tal om. Lägg till att det var brist på ammo hela tiden. Inte kunde man köpa detta heller.

Det + en massa andra flaws (Osynliga väggar, buggar etc) drar ner på kvalitén.

Sen tycker jag inte man kan klassa det som ett sandbox / open world alls egentligen. Det är mycket mer linjärt än vad många tror.

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av raefzm88:

Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.

Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag

Där failade spelet på alla fronter

Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela

Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.

Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel

Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland

Postade nyss ett inlägg som försvann, så jag försöker igen.

Jag håller med dig, cutscenes var dessutom väldigt dåligt gjorda. Sedan störde jag mig på den konstanta grind som krävdes. För att ha råd med upgrades och repairs. Durability var löjligt dåligt, och kostade för mig att repaira. För att inte glömma det faktum att när man dog torskade man 20% av sitt kapital. Helt överdrivet drygt. Samtidigt var det dåligt balanserat med vapen. I början av spelet tvingades man ofta använda sig utav plankor eller annat oanvändbart skräp man hittade för att det var brist på vapen,

medans senare i spelet droppas epic svärd efter epic svärd samt att man får dem som rewards dessutom!

samt det faktum att skjutvapnen var totalt värdelösa. Skjuter man en zombie i huvudet skall den dö (George A Romero's regel #1 ) här var man tvungen att skjuta dem 5-6 gånger i huvudet för att de skulle fall ihop. Att träffa någon annanstans var det inte heller tal om. Lägg till att det var brist på ammo hela tiden. Inte kunde man köpa detta heller.

Det + en massa andra flaws (Osynliga väggar, buggar etc) drar ner på kvalitén.

Sen tycker jag inte man kan klassa det som ett sandbox / open world alls egentligen. Det är mycket mer linjärt än vad många tror.

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av raefzm88:

Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.

Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag

Där failade spelet på alla fronter

Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela

Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.

Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel

Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland

Postade nyss ett inlägg som försvann, så jag försöker igen.

Jag håller med dig, cutscenes var dessutom väldigt dåligt gjorda. Sedan störde jag mig på den konstanta grind som krävdes. För att ha råd med upgrades och repairs. Durability var löjligt dåligt, och kostade för mig att repaira. För att inte glömma det faktum att när man dog torskade man 20% av sitt kapital. Helt överdrivet drygt. Samtidigt var det dåligt balanserat med vapen. I början av spelet tvingades man ofta använda sig utav plankor eller annat oanvändbart skräp man hittade för att det var brist på vapen,

medans senare i spelet droppas epic svärd efter epic svärd samt att man får dem som rewards dessutom!

samt det faktum att skjutvapnen var totalt värdelösa. Skjuter man en zombie i huvudet skall den dö (George A Romero's regel #1 ) här var man tvungen att skjuta dem 5-6 gånger i huvudet för att de skulle fall ihop. Att träffa någon annanstans var det inte heller tal om. Lägg till att det var brist på ammo hela tiden. Inte kunde man köpa detta heller.

Det + en massa andra flaws (Osynliga väggar, buggar etc) drar ner på kvalitén.

Sen tycker jag inte man kan klassa det som ett sandbox / open world alls egentligen. Det är mycket mer linjärt än vad många tror.

Medlem

Någon som vill lira kom just igång med det!
Vet ej någon annanstans å fråga.. :s Men skicka gärna ett PM ISF

Medlem

Alltid tråkigt att se spel med potential misslyckas.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Alltid tråkigt att se spel med potential misslyckas.

många säger det är bra oxå.. så det är inte säkert att du tycker så? eller har du lirat?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skriv svar