Dead Island - Årets spel fram tills nu?

TGC
Medlem
Dead Island - Årets spel fram tills nu?

Hej,

Jag måste bara posta lite gameplay som jag spelat in, älskar det här spelet!
Patchen i början var sjukt tråkig då jag fick börja om från början men men, shit happens.

Är detta årets spel fram tills nu? ( Skyrim är ju på väg. )

Var bara tvungen att göra en Oleg Electropop Dead Island Style:

Köp och spela ni blir inte besvikna!

Medlem

Min personliga favorit hittills i år är nog Total War: Shogun 2 men jag har inte hunnit testa detta ännu.

Medlem

Suck, hatar att man ska börja döda folk sen, ser ju ut som ett helt nytt spel.
Trodde skaparna man skulle tröttna på zombies lr? och tänkte att det skulle va kul att döda vanligt folk?

Känns som i Farcry när spelet var imba när man bara möte folk, fast blev sämst när monster kom (fast vice versa självklart)


signatur

Rwa?

TGC
Medlem
Skrivet av fanboyen:

Min personliga favorit hittills i år är nog Total War: Shogun 2 men jag har inte hunnit testa detta ännu.

Jo då, Shogun 2 är ju också med i toppen. Sjukt snygg och välgjort.

TGC
Medlem
Skrivet av Annanaz:

Suck, hatar att man ska börja döda folk sen, ser ju ut som ett helt nytt spel.
Trodde skaparna man skulle tröttna på zombies lr? och tänkte att det skulle va kul att döda vanligt folk?

Känns som i Farcry när spelet var imba när man bara möte folk, fast blev sämst när monster kom (fast vice versa självklart)

Nja, detta är lite onda överlevare som har tagit lite supplies man ska ta tillbaka. Får inte den har tråkiga Far Cry känslan alls trots att jag vet vad du menar.

Medlem

Håller med.Spelet är fruktansvärt bra,Sjysst gameplay och bra story.

Medlem

Älskar spelet än så länge, men alla buggar som finns kvar och några spelmekaniska saker stör jag mig på när dem behövs. T.ex. handbroms i bil. Det står i kontrollerna att det ska vara på space men inget händer.

Att det inte går att stänga av voip som spelet använder är nog det mest irriterande då jag föredrar att köra med skype för det avsevärt mycket bättre ljudet. Och på tala om ljud så får jag ofta ljudglitchen. Trodde det skulle hjälpa med att byta sound API (enligt en sida jag läst) men det var bara en ren tillfällighet att det fungerade just då. Det är lite 50-50 så efter ett par omstarter brukar ljudet fungera. Kör med Logitech G35 och spelet har problem med surroundsound har det sagts.

Medlem

rör inte skiten förräns utvecklarna patchat det ett antal gånger till

Medlem

Sjukt roligt lir!(: gameplay glädje !

Medlem

Roligt lir men jag tycker det tappade kvalité när man steg in i slummen (Act 2) konstant grind och farmande efter cash. Repairs kostar allt för mycket och måste nerfas.

Medlem

håller med bästa spel på länge

Medlem

Stämmer in med majoriteten om att spelet är gyllene. Det jag inte gillar är movement-känslan. Man studsar och har svårt att hoppa upp på saker, känns som gubben glider runt. Man är trots allt bortskämd med den känslan man har upplevt i alla Valve-spel dock. En annan sak jag stör mig kraftigt på är quest trackern som bara kan tracka 1 quest i taget, plus att den i flera fall inte funkar som den ska. Tycker att dom på kartan skulle kunnat utveckla flera sorters ikoner/legends för destinationer. I staden så är alla ikoner för gångar till sewers, polishuset, abandoned house med mera identiska. Man måste dvs musa över alla för att se vad som är vad. Känns som en rätt lätt grej att fixa egentligen.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av Lightweight:

Stämmer in med majoriteten om att spelet är gyllene. Det jag inte gillar är movement-känslan. Man studsar och har svårt att hoppa upp på saker, känns som gubben glider runt. Man är trots allt bortskämd med den känslan man har upplevt i alla Valve-spel dock. En annan sak jag stör mig kraftigt på är quest trackern som bara kan tracka 1 quest i taget, plus att den i flera fall inte funkar som den ska. Tycker att dom på kartan skulle kunnat utveckla flera sorters ikoner/legends för destinationer. I staden så är alla ikoner för gångar till sewers, polishuset, abandoned house med mera identiska. Man måste dvs musa över alla för att se vad som är vad. Känns som en rätt lätt grej att fixa egentligen.

Jag hade helt missat att man kan hoppa+trycka åt något håll, tex vänster för att dodga åt det hållet. Gör det mycket lättare att slå ett par slag på en thug zombie för att sedan hoppa undan hans slag.

Kanske hjälper?

Medlem

Riktigt kul spel. Spelat singleplayer till Act 2 på playthrough 2. Xian level 39!

Människor är helt okej, lite dumma bara, och det finns bara på några ställen. Jag använder knappt skjutvapen, endast mot humans och pistoler för suiciders

Hur som helst, bästa är att få slå ihjäl zombies, det är något jag gillar!! chop chop. Stressigt kan det också bli, och de ska ju vara så på zombie survival. Man behöver inte grinda allt för mycket, tror de bästa vapen kommer från questar ändå.

Först tänkte jag på Borderlands när jag lirade det här. Open world, stora mängder med anfallande mobs, stora kartor, massa vapen att välja på och uppgraderingar....

Finns dock en grej jag ogillar...
Har bara provat lite coop och störde mig att man var tvungen att använda steam voice(?). Det går inte aktivera push to talk heller. Jag vet att min 3.5mm mic suger och man hör alla tangent tryck jag gör (mic boost osv.). Men det kanske löser sig med senare uppdateringar. Dom verkar ta det seriöst... inte helt buggfritt spel och de vet om det.

Gjorde också en liten youtube clip på ett mod jag hittade/gjorde igår. inte riktigt förstått 'poängen' med det där.
http://www.youtube.com/watch?v=5i4BeNNNiXw
Märkte även att jag måste öka framerate på senare clips

Ska göra lite mer gameplay vids senare. Jag streamar rätt ofta gameplay på own3d också (hade folk som tittade på mitt spelande typ hela playthrough 1...)

Och förresten, jag har läst många klagar på kassa framerates osv. Ingenting jag märker med min setup (i7 2600k, xfire hd6950 osv..), 100+ fps hela tiden (och många som klagar på choppyness, beror på cracked release som är inte ens uppdaterat till de senaste ver. + att de har konstiga inställningar på coop mode internet/lan..).

Medlem

Mitt flyter också på grymt bra. Vet inte hur mycket fps men jag har boostat grafikinställningarna ännu mer än vad man kan göra i ingame menyerna och det ser faktiskt grymt snyggt ut!

Medlem

Här har jag en jag gjorde, tyvär orkar jag inte fixa och lägga in Oleg's låt men det får gå ändå

http://www.youtube.com/watch?v=RdZCsXaP3Eg

TGC
Medlem
Skrivet av Natrium:

Här har jag en jag gjorde, tyvär orkar jag inte fixa och lägga in Oleg's låt men det får gå ändå

http://www.youtube.com/watch?v=RdZCsXaP3Eg

Hehe den var osså najs.

Medlem
Ish
Medlem

Dåligt replay value, men jag väntar med spänning på moddar.. Har kikat lite på spelkoden och den verkar helt klart modbar.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

TGC
Medlem
Skrivet av Ish:

Dåligt replay value, men jag väntar med spänning på moddar.. Har kikat lite på spelkoden och den verkar helt klart modbar.

Jo, det hade varit helt klart super nice med lite moddar till det!

Medlem

spelet har lite moddar, deepsilver har gjort spelt modbar. relativt enkelt att modda har jag hört

samling av olika saker
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=210645...

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Älskar spelet än så länge, men alla buggar som finns kvar och några spelmekaniska saker stör jag mig på när dem behövs. T.ex. handbroms i bil. Det står i kontrollerna att det ska vara på space men inget händer.

Att det inte går att stänga av voip som spelet använder är nog det mest irriterande då jag föredrar att köra med skype för det avsevärt mycket bättre ljudet. Och på tala om ljud så får jag ofta ljudglitchen. Trodde det skulle hjälpa med att byta sound API (enligt en sida jag läst) men det var bara en ren tillfällighet att det fungerade just då. Det är lite 50-50 så efter ett par omstarter brukar ljudet fungera. Kör med Logitech G35 och spelet har problem med surroundsound har det sagts.

Hejsan, om du fortfarande har problem med voip:en har jag en simpel lösning som funkade för mig o 3 polare.
allt du behöver göra är att stoppa in en kontakt i "line-in" blått uttag.
Sedan gå in på kontrollpanelen - ljud - recording. sedan enable:la Line-in.
Funkade för alla oss utom en. enda han behövde göra var att Disable:la sin vanliga mic, sedan enable:a den igen. och vips ingen jobbig värdelös voip.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Hejsan, om du fortfarande har problem med voip:en har jag en simpel lösning som funkade för mig o 3 polare.
allt du behöver göra är att stoppa in en kontakt i "line-in" blått uttag.
Sedan gå in på kontrollpanelen - ljud - recording. sedan enable:la Line-in.
Funkade för alla oss utom en. enda han behövde göra var att Disable:la sin vanliga mic, sedan enable:a den igen. och vips ingen jobbig värdelös voip.

Nä hittade en annan lösning som funkade perfekt. Men det är nog i princip liknande din lösning bara att jag inte behöver skaffa en extra analog enhet.

Eftersom jag kör med ett usb headset (har inga andra saker som går via analogt) så tog jag ner programmet Virtual Audio Cable, som skapar virtuella Line-in portar.
Sedan väljer man en av de nyskapade virutella line-in portarna till att vara Default line-in och default communications port och ändrar till den porten i Steam's Voice settings.
Efter det var det bara att babbla på
Får hoppas att Techland arbetar på en patch som även tillåter en att stänga av spelets VOIP bl.a.

Funkade även för skype och där behövde jag inte ändra några inställningar:
http://www.youtube.com/watch?v=ksiOHEOG6is

1
Skriv svar