Diablo 3 Spelbutiken

Skribent
Diablo 3 Spelbutiken

Läste precis på mitt spelbutiken konto att de har skickat min Diablo 3 CE utgåva igår, kan det verkligen stämma?
Verkar vara ganska långt före att skicka ut kopiorna 6 dagar före release?
Om det nu skulle stämma och spelet ramlar ner i brevlådan imorgon eller på måndag kommer jag kunna börja spela innan tisdag med tanke på att man måste vara online mot deras servrar osv?

Medlem

Det kan mycket väl ha skickats ut, men du kommer inte kunna spela det fören servrarna går live på tisdag.


signatur

Videomupp

Medlem

I och med att det är ett spel som kräver online-konto, så kommer du troligen kunna installera spelet och eventuellt patcha det, precis som dom som förbokat digitalversionen, men börja spela går inte förrän då spelet går live.

// edit

Vilden hann visst före.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

ok, tack för svar.

Blev lite förvånad att de skickat ut det så tidigt bara, har förbokat spel förut och aldrig har det skickats ut 6 dagar före releasedatum brukar snarare vara 1-2 dagar.

Medlem

Nja, alltså, det är ju i princip 1-2 dagar då man normalt sett bara räknar arbetsdagar. Säg att du får den imorgon, då är det 2 (arbets)dagar innan release.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelbutikens lager låg i danmark sist jag beställde därifrån, så då tar frakten 2 dagar.
De kanske vill vara lite på säkra sidan och se till att du verkligen har det vid release-datumet.

Jag har beställt vanliga versionen därifrån och de har inte skickat.

EDIT: Det hade de visst. YAY!


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Kanske de skickar CE en dag före pga att det är ett paket och inte ett brev och kanske därmed tar längre tid att komma fram?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mitt var också skickat 9 maj, vanliga versionen. Då har man sitt på det torra, senast måndag bör man ju fått nyckeln.

Min DVD fungerar inte (gammal PATA/IDE som inte ens finns på mitt Sabertooth X79) så jag hoppas att det kommer innan tisdag i alla fall.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Min DVD fungerar inte (gammal PATA/IDE som inte ens finns på mitt Sabertooth X79) så jag hoppas att det kommer innan tisdag i alla fall.

Du behöver ingen DVD-spelare etc.

http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Där tar du ner klienten, du kan installera spelet 14 maj kl 17. Bara lägga in cd-keyn i ditt konto på battle.net sen är det klart.

Skrivet av Hannu:
Skrivet av TheShadyShader:

Min DVD fungerar inte (gammal PATA/IDE som inte ens finns på mitt Sabertooth X79) så jag hoppas att det kommer innan tisdag i alla fall.

Du behöver ingen DVD-spelare etc.

http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Där tar du ner klienten, du kan installera spelet 14 maj kl 17. Bara lägga in cd-keyn i ditt konto på battle.net sen är det klart.

Oooh, danke! Trodde man var tvungen att aktivera spelet först innan man kunde ta ner det.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Det finns information på andra sajter om att Spelsajten inte skickat spelet, trots att de skrivit att spelet är skickat. Se exempelvis: http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1097278-kopa-...

Förmodligen kommer CE att skickas imorgon och den vanliga på måndag.

Medlem
Skrivet av coopdeo:

Det finns information på andra sajter om att Spelsajten inte skickat spelet, trots att de skrivit att spelet är skickat. Se exempelvis: http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1097278-kopa-...

Förmodligen kommer CE att skickas imorgon och den vanliga på måndag.

En person som skrivit det, mkt till källa. Litar mer på att dom skickat det redan nu av egen erfarenhet. Jag fick skyrim två dagar före release datumet när jag beställde från spebutiken.

Time will tell...

Medlem
Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av coopdeo:

Det finns information på andra sajter om att Spelsajten inte skickat spelet, trots att de skrivit att spelet är skickat. Se exempelvis: http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1097278-kopa-...

Förmodligen kommer CE att skickas imorgon och den vanliga på måndag.

En person som skrivit det, mkt till källa. Litar mer på att dom skickat det redan nu av egen erfarenhet. Jag fick skyrim två dagar före release datumet när jag beställde från spebutiken.

Time will tell...

Fler hade fått liknande svar, vilket framgår tidigare i tråden. Jag hoppas att det bara beror på att Spelbutiken inte vill säga till Blizzard att de redan skeppat. Hoppas att informationen på Spelbutiken stämmer, då jag själv beställt därifrån.

Medlem
Skrivet av coopdeo:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av coopdeo:

Det finns information på andra sajter om att Spelsajten inte skickat spelet, trots att de skrivit att spelet är skickat. Se exempelvis: http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1097278-kopa-...

Förmodligen kommer CE att skickas imorgon och den vanliga på måndag.

En person som skrivit det, mkt till källa. Litar mer på att dom skickat det redan nu av egen erfarenhet. Jag fick skyrim två dagar före release datumet när jag beställde från spebutiken.

Time will tell...

Fler hade fått liknande svar, vilket framgår tidigare i tråden. Jag hoppas att det bara beror på att Spelbutiken inte vill säga till Blizzard att de redan skeppat. Hoppas att informationen på Spelbutiken stämmer, då jag själv beställt därifrån.

Gör inget, så länge de skickar så det kommer ungefär(1-2 dagar innan) vid release så är det ingen fara.

Medlem
Skrivet av Revolt0:
Skrivet av coopdeo:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av coopdeo:

Det finns information på andra sajter om att Spelsajten inte skickat spelet, trots att de skrivit att spelet är skickat. Se exempelvis: http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1097278-kopa-...

Förmodligen kommer CE att skickas imorgon och den vanliga på måndag.

En person som skrivit det, mkt till källa. Litar mer på att dom skickat det redan nu av egen erfarenhet. Jag fick skyrim två dagar före release datumet när jag beställde från spebutiken.

Time will tell...

Fler hade fått liknande svar, vilket framgår tidigare i tråden. Jag hoppas att det bara beror på att Spelbutiken inte vill säga till Blizzard att de redan skeppat. Hoppas att informationen på Spelbutiken stämmer, då jag själv beställt därifrån.

Gör inget, så länge de skickar så det kommer ungefär(1-2 dagar innan) vid release så är det ingen fara.

Om de skickar CE imorgon och normalversionen på måndag så blir det tight.

Medlem

Jag kontaktade spelbutiken själv:

11:49:35 Michael: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:49:12 XX: Hej. Jag undrar om det går att spåra försändelser från er samt om det skickas ut SMS-avisering vid leverans.
11:50:24 Michael: Denna kommer nog skickas som vanligt brev, så den skickas direkt till brevlådan
11:49:56 XX: Har den skickats?
11:51:11 Michael: Skickas på måndag
11:50:46 XX: Hur lång tid tar leveransen?
11:52:09 Michael: Det skall bara ta en dag
11:51:50 XX: Varför står det på orderinformationen att paketet har skickats?
11:53:57 Michael: Anledningen till att det står att den är skickad beror på att det datumet är när vi börjar behandla leveransen. I detta fall när det rör sig om så extremt många spel, så börjar vi tidigare än det skickas
11:53:26 XX: Okej. Tack för svaret.

Medlem

Det stämmer nog, hade dom skickat det i onsdags bör den ha kommit fram idag, och det gjorde den inte.

Nåväl, bara bra för mig del. Då slipper jag vaka måndag/tisdag natt och är pigg på jobbet

Medlem

Nog samma med Webh. Mitt fick status "Förhandsinformation mottagen" hos Posten kl 8:30 igår, men inte mottagen på Posten än. Så dom har nog bara börjat packa sakerna och skickat info, sedan lämnas antagligen inte paketen över till Posten förrän ikväll, så att man tidigast får dom på måndag.

Lite surt, man ville gärna ha sakerna innan helgen, men å andra sidan förstår man dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon som fått sitt exemplar idag från spelbutiken?

Förhoppningsvis kommer det imon om dom nu skickar det idag.

Medlem

Enligt bloggen på webhallen så skickas allt idag, så det kommer tidigast imorgon. Spelar tydligen ingen roll att det är ett spel som kräver kod och onlinekonto för att spelas, det kommer ej innan releasedagen i alla fall. Skit att dom (Blizzard) skall vara så petiga, nu kan man ju inte spela när det aktiveras.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag lider med er som inte får spelet i tid. Själv plockade jag upp digitala varianten för att slippa sådant här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Någon som fått sitt exemplar idag från spelbutiken?

Förhoppningsvis kommer det imon om dom nu skickar det idag.

Jag har inte fått mitt =(

Medlem

Glad för din skull. En annan bokade via ginza.......... Hej,
 
"Ni har sedan en tid tillbaka en order liggande på ”Diablo III Collector's Edition” (88178) liggandes hos oss. Vi har just fått det extremt tråkiga beskedet från vår leverantör att dessa ej kommer att kunna levereras. Vi beklagar detta å det djupaste, men det ligger utanför vår kontroll, det har brustit ordentligt i leverantörsledet av denna produkt. Som kompensation ger vi dig ett tillgodo på 200kr som kan användas till vad som helst hos oss här på Ginza, hoppas ni hittar något annat passande och vi beklagar det inträffade ännu en gång."

Så sjukt besviken väntat år på det här och blir blåst. Kollade till och med upp senast i helgen då var allt chill. Men men trodde man kunde lita på ginza

Medlem
Skrivet av daemonhorde:

Glad för din skull. En annan bokade via ginza.......... Hej,
 
"Ni har sedan en tid tillbaka en order liggande på ”Diablo III Collector's Edition” (88178) liggandes hos oss. Vi har just fått det extremt tråkiga beskedet från vår leverantör att dessa ej kommer att kunna levereras. Vi beklagar detta å det djupaste, men det ligger utanför vår kontroll, det har brustit ordentligt i leverantörsledet av denna produkt. Som kompensation ger vi dig ett tillgodo på 200kr som kan användas till vad som helst hos oss här på Ginza, hoppas ni hittar något annat passande och vi beklagar det inträffade ännu en gång."

Så sjukt besviken väntat år på det här och blir blåst. Kollade till och med upp senast i helgen då var allt chill. Men men trodde man kunde lita på ginza

Riktigt drygt, bara köpa det digitalt för din del då, sen uppgradera med CE nyckeln när du väl får boxen.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av daemonhorde:

Glad för din skull. En annan bokade via ginza.......... Hej,
 
"Ni har sedan en tid tillbaka en order liggande på ”Diablo III Collector's Edition” (88178) liggandes hos oss. Vi har just fått det extremt tråkiga beskedet från vår leverantör att dessa ej kommer att kunna levereras. Vi beklagar detta å det djupaste, men det ligger utanför vår kontroll, det har brustit ordentligt i leverantörsledet av denna produkt. Som kompensation ger vi dig ett tillgodo på 200kr som kan användas till vad som helst hos oss här på Ginza, hoppas ni hittar något annat passande och vi beklagar det inträffade ännu en gång."

Så sjukt besviken väntat år på det här och blir blåst. Kollade till och med upp senast i helgen då var allt chill. Men men trodde man kunde lita på ginza

Riktigt drygt, bara köpa det digitalt för din del då, sen uppgradera med CE nyckeln när du väl får boxen.

Tror inte du förstår riktigt? Jag kommer aldrig få CE... De får ju inga av leverantören never will. Det jävligaste är ju att allt känns så bittert just nu. Tänkte gå på webhallens releasefest och vara glad. Nu lär jag mest grubbla över varför jag inte valde spelbutiken eller webhallen som preorder. Tänkte större chans med ginza (mindre som bokar). Men där fick jag..... Så jäkla ledsen.

Fortfarande "2012-05-10 08:30 Webhallen Sverige AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits" på min CE. Bådar ju riktigt gott inför morgondagen (Borat "NOOT"). Står det kvar under kvällningen lär man väl breaka ihop, skita i sin CE å köpa tråkvarianten över BNet.
Blir inte riktigt samma sak om man inte kan sitta å lukta på en fetinglåda dock.

*EDIT* By the way, spontanfråga, är det någon som vet om man kan uppgradera sin digitala utgåva till CE utgåvan i efterhand om man nu ändå är villig att spendera alldeles för mycket pengar på kalaset ? Eller fastnar man helt och måste börja om?


signatur

"Oh you. Laddergoat, you're so random."

Medlem

Det som är problemet med många spel är att det är release på en tisdag och affärer etc får väl inte skicka ut det 4 dagar i förväg så därför måste dom skicka det på måndagen vilket gör att man får spelet på releasedagen. Men i detta fallet som Diablo 3 som startar redan 00:01 på tisdagen så blir folk sura över det.

Själv bryr jag mig inte så mycket längre, spelar ingen större roll om jag får vänta 12 timmar extra innan jag kan börja spela spelet.

12
Skriv svar