dow-DC problem hjälp snälla!

Medlem
dow-DC problem hjälp snälla!

tjena! har ett problem med dow-DC. hade tänkt installera patchen 1.11 från 1.10. men när jag valt språk och den ska börja ladda(installera) så händer det inget. installationen hänger sej i de läget, den bara står på 0%:(. någon som vet vad det kan va eller haft/har samma problem?
provade och installera om spelet men de hjälpte inte.

mkt tacksam för svar!:)
MVH John


signatur

NinjaPojken

Medlem

Varifrån laddade du ner patchen?
Laddade du ner den från nätet är risken att du laddat ner fel landsversion av patchen, för det finns många olika versioner av varje patch.

Kör då hellre per automatik inifrån spelets egna patchnedladdning, genom att klicka på "Online" och skapa ett konto, så får du rätt version direkt.

Att den står på 0% ett tag och tuggar beror på att den kompilerar om programmet först, för att lägga till de ändringar som gjorts.
Beroende på hur snabb dator du har, så kommer du förr eller senare förbi 0%.

En annan anledning kan vara att du inte lagt patchen på samma hårddisk som installationen av DoW, och i rätt patchnedladdningsmapp. En del installationer är känsliga för detta, andra inte. Återigen, om du tankat inifrån spelet istället, så läggs patchen automatiskt i rätt mapp.

En tredje anledning kan vara att du har för lite ledigt utrymme på hårddisken för att installera patchen. Du behöver en 5GB för att vara på säkra sidan (eftersom patchen packar upp större delar av spelet och kompilerar om det, så behöver den utrymme att spela på).

Skulle inget av ovanstående tips hjälpa, så rekommenderar jag att du skriver ett inlägg om ditt problem på Relicsnews supportforum;
http://forums.relicnews.com/forumdisplay.php?f=125
Beskriver du problemet tydligt och vilken dator du har, så får du bra hjälp av communityn.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

tack för mkt bra beskrivning!=D
tror därimot att det inte e något av dom felen. provade installera samma patch på en annan dator där jag installerat spelet likadant o de funkad bra. jag har en amd 3800+ X2,2gb ram och ett 7900gt så tror inte de e datan som e slö.:)
håddisk utrymme har jag också tillräkligt. Kan inte heller skapa ett online konto eftersom spelet är nerladdat. men kan kanske beskriva till dom du skickade länk till.=) tacktack


signatur

NinjaPojken

Medlem

gjorde en bra/dålig upptäckt nu,, sa ju innan att de funkade på på en annan dator. o de gjorde det me men nu när jag skulle installera 1.2 på den blev de likadant som när jag skulle installera 1.11 på min. så jag skulle precis installera om hela datorn men häjdade mej när jag märkte detta..men dock tråkigt fort. har ingen aning om vad de kan va.. kan de va för att spelet e nerladdat?


signatur

NinjaPojken

Medlem

Tror förklaringen, som du skrev, helt enkelt ligger i att det är en olaglig version av spelet du använder


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

haha,jo tror med det kan ligga något i de..8)
tack för hjälpen iaf:up:


signatur

NinjaPojken

1
Skriv svar