Dragon Age: Origins

Medlem

Bloody gore! This is a must buy!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Usch vilken överasskning detta var. Spelat i 5 timmar typ och är lätt det RPGt jag sjunkit in i mest. Tycker annars att biowares storys till spel brukar va lite väl centrerade runt billiga intriger och kännas ganska trista men detta spel har verkligen greppat tag. Sen är det grymt kul att spela också med väldigt utmanande strider redan på normal. Kan rekommendera till alla som gillar RPGs alls

Medlem

Är grafiken bättre än The Witsher?

Medlem
Skrivet av landahl:

Är grafiken bättre än The Witcher?

Avgör själv:
[http://dragonage.bioware.com]

Medlem

Det kom med posten idag till mig, :heart: game.se


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Fick paketet från spelbutiken.se idag, installerar spelet just nu.
Känner att det är en överhängande risk att man blir sen på jobbet imorgon efter att ha spelat hela natten

Medlem

Jag har läst att väldigt många tycker att grafiken är extremt dålig. Gamespot gav spelet 9,5 och IGN gav spelet 8,7. jag har dock beställt spelet så hoppas det kommer snart. Det ska bli intressat att se hur spelet ser ut i 2560/1600 o aa och 16 aniso , allt på högsta...

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Jag har läst att väldigt många tycker att grafiken är extremt dålig. Gamespot gav spelet 9,5 och IGN gav spelet 8,7. jag har dock beställt spelet så hoppas det kommer snart. Det ska bli intressat att se hur spelet ser ut i 2560/1600 o aa och 16 aniso , allt på högsta...

8x är max på antialiasing

Medlem

Grafiken är knappast "extremt dålig". Den är helt okej, men kanske inte bland de snyggaste spelen på marknaden just nu. Och vad har GameSpots och IGNs betyg för betydelse i en diskussion angående grafiken? Syftar du på att det är dåliga betyg? Om så nu är fallet så vet jag inte vad du tänker med...


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Om man gämför grafiken i Dragon Age med den i The Witcher hur står den sig då?

Medlem

Tänker inte ens på grafiken när jag spelar det. Den är snygg nog för att leverera en skön stämning i spelet, vilket är nog för mig. Spelet bärs för min del först och främst fram av storyn och det underbara stridssystemet.

Medlem

Lätt bästa rollspelet av sin sort på... jag vet inte när. Sedan KotOR?

Helt enkelt en blanding av allt som är bra med Baldur's Gate, Neverwinter Nights och Knights of the Old Republic.

Fantastiska karaktärer, underbar dialog, bra story, mycket grejer på sidan och "fluff" för att skapa en så djup värld som möjligt, bästa strids- och färdighetssystemet jag sett hittils i Biowares RPGs.

För alla som gillar de ovan nämnda spelen är det ett MÅSTE.

Och grafikmässigt.. Tja, inte det mest detaljerade och verklighetstrogna jag sett hittils. Men spelet flyter perfekt på min två år gamla dator på 'High' i 1280x1024 (har inte provat högre, så kanske flyter bra på max också), och allting som man normalt ser på med standardperspektiven (alltså snett ovanfrån) ser bra ut. Saker på långt håll är det tragiskt lite polygoner på dock.

Grafiken används dock väl, så även om det inte är Crysis eller ArmA2 så passar den perfekt och sätter helt otroligt bra stämning.

För de som är vana vid att "Normal" är för lätt förresten... Börja på Normal i alla fall. Jag spelar de flesta spel på Hard eller högre, men i Dragon Age får jag min rumpa sparkad titt som tätt innan jag kommer på hur jag ska handskas med en viss fight.

Perfekt svårighetsgrad på spelet.

Medlem
Skrivet av landahl:

Om man gämför grafiken i Dragon Age med den i The Witcher hur står den sig då?

Nu var det ett tag sen jag lirade The Witcher, men skulle nog säga att den är rätt likvärdig.

Edit: Inomhusmiljöerna är dock betydligt mycket bättre än i The Witcher. Utomhus är det som sagt rätt likvärdigt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Grafiken i detta spelet är mer förfinad, jämfört med the Witcher. Witcher var ganska stelt medan detta ritar allt perfekt. Annars är det inte mycket som skiljer spelen åt.

Medlem

och nu har steam flyttat fram releasetiden med 15 timmar också. hurra!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

grafiken på xboxen får mig att gråta blod...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

jag fick hem mitt ex i går men kan tuvär inte spela det pga detta problem http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... är den nån som skulle kuna hjälpa mig med det vill spela :'(


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Har kört ca 6 timmar nu och fy faaaan va detta spelet är välgjort! Jag älskar varenda sekund.

Det ser helt ok ut i 1680x1050 och i rollspel är det inte grafiken som räknas.

En hel orörd helg med massa timmars spelande framför mig, jag tror nästan jag börjar gråta av lycka. Lessen brudar ni får klara er utan Mikey ett tag.

Tveka inte, köp!

Medlem

Hämtade ut spelet till Xbox igår men har tyvärr bara hunnit titta på karaktärseditorn. Har dock redan ett problem, laddade ner och aktiverade Stone Prisoner med koden som kom med spelet men förutom denna finns enbart Warden's Keep med i listan av DLC i spelet. Hur laddar jag ner och aktiverar Blood Armour?


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Byggnadstexturerna ser 4-5 år gammalt ut, men vad gör det! Fantastiskt spel. Om nu bara Wardens Keep ville lyckas installera sig skulle all lycka vara gjord..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Skit i att köpa det här spelet omgående. Det är så jävla mycket strul med spelet just nu att jag för tillfället inte kan spela spelet (spelskivorna slutade fungera efter några timmar!).

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

Byggnadstexturerna ser 4-5 år gammalt ut, men vad gör det! Fantastiskt spel. Om nu bara Wardens Keep ville lyckas installera sig skulle all lycka vara gjord..

Vilket inte var så svårt så fort jag frigjort utrymme på c: disken


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

Byggnadstexturerna ser 4-5 år gammalt ut, men vad gör det! Fantastiskt spel. Om nu bara Wardens Keep ville lyckas installera sig skulle all lycka vara gjord..

Menar du pc versionen eller?

Medlem

Nyss hemkommen och har hunnit spela en timme, och måste säga att spelet var över förväntningar! Amazing! Och som vissa av er säger, så kan jag inget annat än hålla med om att grafiken är underbar och passar så väl in i spelet.

Har inte råkat ut för några problem med installationen eller något än. Så för mig funkar det prima.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem
Skrivet av landahl:
Skrivet av SlokMustasch:

Byggnadstexturerna ser 4-5 år gammalt ut, men vad gör det! Fantastiskt spel. Om nu bara Wardens Keep ville lyckas installera sig skulle all lycka vara gjord..

Menar du pc versionen eller?

japp. speciellt när man ser ett extremt fint ansikte inzoomat med någon byggnad i bakgrunden..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Efter mycket velande gällande vilken klass jag skulle välja har jag spenderat 6-7 h framför tvn med detta underbara rpg. Bristfällig men fullt fungerande kontroll på konsol vägs upp av att spela på 42" tv.


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Skrivet av Richard:

Hämtade ut spelet till Xbox igår men har tyvärr bara hunnit titta på karaktärseditorn. Har dock redan ett problem, laddade ner och aktiverade Stone Prisoner med koden som kom med spelet men förutom denna finns enbart Warden's Keep med i listan av DLC i spelet. Hur laddar jag ner och aktiverar Blood Armour?

Du anger koden, som finnes på baksidan av samma papper som Stone Prisoner, under "Redeem code"?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har precis spelat igenom spelet som noble dwarven warrior... jag är som förstummad, och jag fällde nästan en tår i slutet.

För er som inte är rädda för spoilers kan jag berätta att offrade mig själv genom att tvinga Alistar att backa undan från nådastöten mot ärkedemonen, för att sedan själv ge sista slaget. Jag dog, och efteråt fick jag se min egen begravning - och även läsa om hur mitt agerande genom spelets gång påverkar eftervärlden. Jag blev utnämd till Paragon och begraven vid min faders sida, med min heder åter intakt...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Richard:

Hämtade ut spelet till Xbox igår men har tyvärr bara hunnit titta på karaktärseditorn. Har dock redan ett problem, laddade ner och aktiverade Stone Prisoner med koden som kom med spelet men förutom denna finns enbart Warden's Keep med i listan av DLC i spelet. Hur laddar jag ner och aktiverar Blood Armour?

Du anger koden, som finnes på baksidan av samma papper som Stone Prisoner, under "Redeem code"?

Jag listade ut det. Blev lite förvirrad att den var dold.


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Har precis spelat igenom spelet som noble dwarven warrior... jag är som förstummad, och jag fällde nästan en tår i slutet.

För er som inte är rädda för spoilers...

Vad sägs om att använda spoiler tag? :\


signatur

12:50. Press Return

123
Skriv svar