Medlem
E-sim

Hejsan

Jag spelar nämligen ett spel som heter esim där Sverige just nu blir mosat av Ryssland och Litauen. Vi behöver därför få in så mycket svennar vi bara kan i spelet, så vi kan bevara vår frihet.

http://img829.imageshack.us/img829/8149/sverigedag169.jpg
Som du ser ser det eländigt ut atm..

Vill du vara med och stödja Sverige och vill komma igång snabbt så registrera dig via min länk så hjälper jag dig med jag dig med råd och jobb osv så du kan hjälpa till och rädda landet.

Registrera dig här: http://e-sim.org/lan.44541/

Esim är en världssimulator där kartan är den riktiga värdskartan. Alla spelar på samma server, men är uppdelade i olika länder. Varje land för sin egen politik och har sina egna partier och militärförband. Man kan flytta runt mellan länderna och även söka medborgarskap i andra länder om så önskas.

Alla spelare har en "citizen", en medborgare i erepublik-världen. Detta är ens karaktär som man kan införskaffa mat och vapen till. Varje citizen har en egen liten uppsättning byggnader som kan vara allt ifrån fabriker och träningsanläggningar till plantager och järngruvor. Allt som återfinnes på marknaden är producerat av andra spelare i deras egna fabriker.

Vissa spelare krigar mycket och struntar i att bygga upp ett ekonomiskt imperium medan andra bygger upp en många fabriker och struntar i att kriga. Båda är dock lika viktiga för att ett land skall överleva i eSim. Utan soldater kan man inte kriga men utan pengar har soldaterna ingen utrustning. Andra startar tidningar och skriver om politik, krig, rådande ekonomin i landet/världen eller helt enkelt vad de än känner för, medan andra drar runt i grupper som legosoldater och krigar där regeringar ger dem betalt för det. Vad du väljer att göra är helt och hållet upp till dig.

Politik är också en viktig del av spelet Varje månad hålls tre olika val som spelarna kan rösta i; presidentvalet, kongressvalet samt partiledarvalet. Då vi är en liten comunity har vi ett gemensamt parti för oss alla. Men alla som vill kan ta sig fram till höga poster! Och allas röster räknas lika. Den som har sista ordet om var krig skall utkämpas och hur pengarna skall fördelas är landets president.

Hur du än väljer att spela så önskar jag dig lycka till i eSim

Inaktiv

Det går lika bra att bara skriva http://www.e-sim.org antar jag?

Medlem

Jo men om du reggar dig via min länk får du extra 2 guld vid level 7

Medlem

lätt intressant, så jag reggade ett konto i din referal länk, men undrar bara vad du får som referal bonus? (bara nyfiken)


signatur

Rwa?

Medlem

Jag får 10% utav allt guld du tjänar på medaljer och när du levlar upp. värt att nämna är att spelat ger mig dom gulden, inte du, så du förlorar ingenting av att regga via min länk, win-win situation!

Medlem

Kom igen nu! sverige behöver mer invånare om vi någonsin ska befria oss från litauerna!

Medlem

Babyboom för sverige nu!

Medlem

Ja Sverige har växt den sista tiden, och det har behövts. Vi är invaderade av Litauen, har bara en region. Ekonomin är inget vidare. Så alla behövs, även DU.

Medlem

Litauen attackerar norrland nu! förlorar vi denna region så blir vi wipade så in o slåss nu!

ndr
Medlem

Får ta å prova detta!

Medlem

Gör det! Dock är sverige totalt ockuperat av litauen just nu så flytta till polen och jobba direkt ni börjar!

Medlem

Verkar rätt kul
Ska registrera nu!

Medlem

Fint de! släng bara iväg ett pm eller fråga här om det är något ni undrar över

Medlem

Sverige har växt enormt dom senaste veckorna, in och regga så kan vi nog snart återta vårat land!

Medlem

Baby boom numero 2! Vårt land är återigen ockuperat och vi behöver mer spelare för att stå emot litauen!

Medlem

Se till att flytta till Polen när ni ska jobba så tjänar ni mer. Snart ska Sverige kunna stå upp mot Litauen, hjälp till!

Medlem

Vi är tredje största landet nu!

Medlem

Vi har nu visserligen sjunkit, men ligger ändå stabilt och ska snart kunna konkurrera med fienden

Medlem

Vår bb börjar avta så vi försöker en gång till!
In och regga: http://e-sim.org/lan.44541/

Medlem

Ja vi är snart starka nog att ta os loss själva. Via har haft bra hjälp från flera allys med. Får hoppas att det fortsätter!

Medlem

Sverige börjar halka efter i befolkning! in och kämpa för friheten!

Medlem

Nu har Litauen precis attackerat Sverige igen. Hoppas på att vi inte blir ockuperade igen. Något vi ska vara glada över är att Sverige dagliga damage har ökat grymt mycket senaste tiden.

Medlem

Yep Sverige har ökat rejält sista tiden. Vi är nu fria från ockupation(om vi nu inte blir wipade igen men det är tveksamt) och kan snart se ut över vad vi vill ha från andra länder biggrin.gif
Om någon månad är vi troligen en av de stora maktfaktorerna, skulle jag tro.

Medlem

Litauen har gått till attack ännu en gång ! Regga och stöd Sverige!

Medlem

Vad är det som avgör vilka länder som finns med i spelet?

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Vad är det som avgör vilka länder som finns med i spelet?

Jag tror det är efterfrågan på det landet. Admin kollar igenom spelarnas efterfrågningar och ser om det är tillräckligt många för att det ska vara värt att skapa landet.
Nu har precis Norge tillkommit och vi har sett till att få kontakt med dom så att vi kan hålla ihop, dör det är ju det man gör med sina grannländer?

Om ni som mig känner er sådär med att använda reff så uppmanar jag er till att använda Sweden orgs refflänk. Visst det är fortfarande en reff men skillnaden är att allt extra guld går till sveriges stadskassa. Finns bara fördelar med att använda refflänk. NI får mer hjälp, ni får extra bonusar, spelaren(sverige) får också några extra guld och får dessutom 10% av allt guld ni tjänar via olika medaljer ni kan få i spelet.

Här har ni sveriges org: http://e-sim.org/lan.14003/

Om någon har reggat sig och har frågor så tveka inte att skriv, det kanske svårt och kan kännas tråkigt att spela ibörjan men tro mig, det blir roligare. Om ni har frågar så skriv här eller skicka ett PM till mig ingame (jockmokk) och så är det bara fråga på!

Mvh
Jockmokk

Medlem

Sveriges antal invånare sjunker!

Medlem

Börja spela esim idag och kämpa för ditt fosterland så vi kan driva ut Litauen ur Sverige!! http://e-sim.org/lan.128312/


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Tråkigt att alla i spelet verkar vara så nationalistiska.

Medlem

Bra generaliserat!

12
Skriv svar