E3 Elder scrolls 5 gameplay

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Tybalt:

Förresten... hoppas inte drakarna blir nya cliffracers.

vad menar du med cliffracers?

Om du spelar Morrowind förstår du.

Min rädsla är att Drakarna kan ha en algoritm som säger "oj! länge sedan du stred mot en drake, här kommer en ny drake" Det kan, om det nu finns oändligt med drakar, bli jobbigt.
"Suck! Annu en drake!"

Notera att det bara är en farhåga, ingenting annat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kaem79:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Harakiri:

Onekligen snyggt , jämfört med Witcher2 har det klar och fin grafik men kan inte påstå det är snyggare , witcher2 är dock plottrigare då man kutar runt i skogsmiljö.

Ser fram emot detta , hösten/vintern 2011/12 ser onekligen bättre och bättre ut!

du kan inte göra den bedömningen ännu, plottrigare då. sen tror jag inte på att skyrim skulle vara snyggare på nåt sätt. inte heller bättre animerat. med det sagt säger jag inte att skyrim kommer o vara dåligt. men bättre än witcher 2 kommer det nog inte vara. nära lika bra, kanske lika bra, men inte bättre.

Jag kan bedöma och gjorde det innan jag skrev inlägget och grundade det på gameplay filmerna och på mitt eget spelande av WItcher2.
Men för att klå Witcher 2 i grafik måste de jobba på pc portningen vilket jag ställer mig tvekande till.

ingen kan bedöma det du säger ha bedömt. skyrim kommer inte på flera månader ännu. du kan inte lura mig, men tänk på att det finns folk som går o tror på ditt bs.

Om han lurat dig måste du ju trott på allt han sagt? Han kan visst göra en bedömning, det gör folk helatiden och det har stora kritker gjort nu under hela E3. Skyrim som det ser ut där kommer troligen inte blir så överdrivet mycket annorlunda för det har dom inte tid med.

uhu! skrev just att han inte lurar mig. om du definierar bedömning som nåt svammel, ja! då går det att göra bedömningar till höger o vänster. o vad har de "stora" kritikerna bedömt egentligen? har de dömt skyrim till intet kanske?

Om du är sugen på att veta vad folk sagt om spelet så håll dig uppdaterad om "spelnyhetsvärlden" E3 är att bra ställe att starta på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Tybalt:

Förresten... hoppas inte drakarna blir nya cliffracers.

vad menar du med cliffracers?

Om du spelar Morrowind förstår du.

Min rädsla är att Drakarna kan ha en algoritm som säger "oj! länge sedan du stred mot en drake, här kommer en ny drake" Det kan, om det nu finns oändligt med drakar, bli jobbigt.
"Suck! Annu en drake!"

Notera att det bara är en farhåga, ingenting annat.

okej!

Inaktiv
Skrivet av sanctier:

Ser läckert ut, striderna verkar kunna bli intressanta och mer dynamiska än tidigare, i Oblivion räckte det ju med att klicka på musknappen utan någon vidare eftertanke. Jag gillar även att det verkat finslipat 3de persons vyn, även om de kommer spelas i första person först och främst så är det kul att faktiskt se karaktären man lagt ner så mycket tid på ibland

jag kommer o lira i 3e person. det gör jag alltid.

Medlem

Ser ut att bli det bästa fantasy spelet genom tiderna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Tybalt:

Förresten... hoppas inte drakarna blir nya cliffracers.

vad menar du med cliffracers?

En stor fågel från Morrowind, Den mest irriterande varelse ever existed!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Tybalt:

Förresten... hoppas inte drakarna blir nya cliffracers.

vad menar du med cliffracers?

Om du spelar Morrowind förstår du.

Min rädsla är att Drakarna kan ha en algoritm som säger "oj! länge sedan du stred mot en drake, här kommer en ny drake" Det kan, om det nu finns oändligt med drakar, bli jobbigt.
"Suck! Annu en drake!"

Fast samtidigt hade det kännst lite jobbigt att få veta "Nu har du dödat den siste draken i spelet" Men sant som du

Notera att det bara är en farhåga, ingenting annat.

Om Drakstriderna blir så stora som de säger så hade jag tyckt det varit ledsamt om det kom fram en ruta som sade "Now your killed the last dragon in the game"

Men sant som du säger, man vill ju inte ha cliffracer wanna-be tillbaka


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Haha gillar fysiken på trollet när draken släpper honom;)

Förresten har dem sagt nått om The Dark Brotherhood och daedra shrines än?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Tybalt:

Förresten... hoppas inte drakarna blir nya cliffracers.

vad menar du med cliffracers?

En stor fågel från Morrowind, Den mest irriterande varelse ever existed!

aha, okej! nu vet jag vilken ni menar. jag har ju spelat morrowind i kanske en 100 tim.

Medlem
Skrivet av Mac DeDu:

Haha gillar fysiken på trollet när draken släpper honom;)

Förresten har dem sagt nått om The Dark Brotherhood och daedra shrines än?

Tror jag läste nånstans att Dark Brotherhood återkommer.

Är inte Daedra Shrines med så är Bethseda skurkar


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jaha, då får man börja spara till en ny PC. Det här spelet vill man ju inte missa!

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Tybalt:

Förresten... hoppas inte drakarna blir nya cliffracers.

vad menar du med cliffracers?

Om du spelar Morrowind förstår du.

Min rädsla är att Drakarna kan ha en algoritm som säger "oj! länge sedan du stred mot en drake, här kommer en ny drake" Det kan, om det nu finns oändligt med drakar, bli jobbigt.
"Suck! Annu en drake!"

Fast samtidigt hade det kännst lite jobbigt att få veta "Nu har du dödat den siste draken i spelet" Men sant som du

Notera att det bara är en farhåga, ingenting annat.

Om Drakstriderna blir så stora som de säger så hade jag tyckt det varit ledsamt om det kom fram en ruta som sade "Now your killed the last dragon in the game"

Men sant som du säger, man vill ju inte ha cliffracer wanna-be tillbaka

Haha! En sådan ruta skulle vara lustig... men som sagt... jag skulle jublat över att se en sådan ruta för cliffracers i Morrowind.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Mac DeDu:

Haha gillar fysiken på trollet när draken släpper honom;)

Förresten har dem sagt nått om The Dark Brotherhood och daedra shrines än?

Tror jag läste nånstans att Dark Brotherhood återkommer.

Är inte Daedra Shrines med så är Bethseda skurkar

Jag är glad att de har med Draugrs igen. Skulle gärna vilja se bonewolves också! Ja... jag älskade Bloodmoon...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bwah! Tills spelet har släppts och jag sett recensioner från som jag tycker är pålitliga källor så kommer jag intala mig att detta är ännu ett konsollskadat skräpspel som kunde blivit så mycket bättre.
Face it, hårdvaran i en puny little 360/ps3 är inte på långa vägar tillräckligt för att kunna nå upp till den hype som nu råder om spelet.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Bwah! Tills spelet har släppts och jag sett recensioner från som jag tycker är pålitliga källor så kommer jag intala mig att detta är ännu ett konsollskadat skräpspel som kunde blivit så mycket bättre.
Face it, hårdvaran i en puny little 360/ps3 är inte på långa vägar tillräckligt för att kunna nå upp till den hype som nu råder om spelet.

Absolut! Oblivion var gravt konsolskadat men med moddar kan man förändra det mesta. Installerade Oblivion på nytt för någon vecka sedan och blev shockad över hur dåliga texturerna är utan moddar.
Hoppas att de inte hårdkodat allt för mycket. Speciellt menyer och sådant som är störande om de är konsolanpassade.

Jag är av åsikten att Oblivion skulle ha kunnat bli ett fantastiskt spel om de utvecklat det primärt för PC. Jag är också av åsikten att Oblivion MED moddar är ett toppspel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Bwah! Tills spelet har släppts och jag sett recensioner från som jag tycker är pålitliga källor så kommer jag intala mig att detta är ännu ett konsollskadat skräpspel som kunde blivit så mycket bättre.
Face it, hårdvaran i en puny little 360/ps3 är inte på långa vägar tillräckligt för att kunna nå upp till den hype som nu råder om spelet.

Sådana här inlägg börjar bli tröttsamma


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av StarscreamSWE:

Jaha, då får man börja spara till en ny PC. Det här spelet vill man ju inte missa!

Klarar din dator inte av DX9? Wow, ja då behöver du en ny dator. Spelet är en konsollport.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Sådana här inlägg börjar bli tröttsamma

Sådana här också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Apministern:

Sådana här inlägg börjar bli tröttsamma

Sådana här också.

Tycker jag inte


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Apministern:

Sådana här inlägg börjar bli tröttsamma

Sådana här också.

Tycker jag inte

Haha!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nån som vet om Fast Travel kommer finnas i detta också?

Var själv aldrig förtjust i det då man blev så lat med att utforska.

Tycker de ska komma med ett system som gör att du bara kan Fast travla en viss bit per "Fast Travel" och att längden av din "Fast Travel" ska vara beroende på terrängen


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Varför har inte jag sett detta förut? I'm in shock.

Då ska vi se, Battlefield 3, gears of war 3, Skyrim, Assassin creed revelation, Cod. Oh gode gud. Jag kommer bli fattig under hösten.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Fap fap fap, givet köp!

Medlem
Skrivet av Apministern:

Nån som vet om Fast Travel kommer finnas i detta också?

Var själv aldrig förtjust i det då man blev så lat med att utforska.

Tycker de ska komma med ett system som gör att du bara kan Fast travla en viss bit per "Fast Travel" och att längden av din "Fast Travel" ska vara beroende på terrängen

Jag har aldrig sett problemet med just fast travel. Det krävs en aktiv handling för att man skall använda sig av den funktionen. Om man inte har disciplinen till det så tycker jag man har förverkat sin rätt att klaga.

Jag menar, spelet har en editor där man kan göra vad man vill. Skall man klaga över att spelet är enkelt att modda? "man blir så lat eftersom det är så enkelt att göra sig till Gud i spelet".

Går att aktivera godmode med ett (1) kommando i konsolen... så... om det förstör din spelupplevelse. Använd inte funktionen. Om du använder funktionen i alla fall... klaga inte.

Edit: Själv använder jag ytterst sällan fast travel i Oblivion. Tyckte Morrowind hade ett trevligt system.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Anledningen till lathet kan ju också varit att det inte direkt fanns något intressant i Oblivion, alla borgar var likadana, samma med grottor och Ayleid ruins. I Morrowind fanns det ju både DAedric ruins, DwemerRuins, förlista båtar, grottor och liknande.

När man ändå är inne på det så tyckte jag inte om den där "Quest Helper" pilen heller, då blev det en sann gå till plats A och kom tillbaka till plats B. I Morrowind var man allifall tvungen att tänka lite för att ta sig till platsen man skulle till

(Im such a whiner! )


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Anledningen till lathet kan ju också varit att det inte direkt fanns något intressant i Oblivion, alla borgar var likadana, samma med grottor och Ayleid ruins. I Morrowind fanns det ju både DAedric ruins, DwemerRuins, förlista båtar, grottor och liknande.

När man ändå är inne på det så tyckte jag inte om den där "Quest Helper" pilen heller, då blev det en sann gå till plats A och kom tillbaka till plats B. I Morrowind var man allifall tvungen att tänka lite för att ta sig till platsen man skulle till

(Im such a whiner! )

Tycker man spelet är tråkigt är det problemet... inte ett fast travel system.

Jag håller med om att kompassen som pekade på nästa steg i en quest var lite over the top casual. Som du säger... utforskandet blev inte lika kul. Det blev lätt att man rusade blint till nästa röda punkt. Å andra sidan, om man som jag inte använder fast travel så blev det en hel del äventyrande på vägen i alla fall.

Jag hoppas att det går att välja bort kompassen om man inte vill ha den i Skyrim. Låt oss vara ärliga, det kommer säkert att vara ännu enklare (tråkigare) med fler hjälpmedel än i Oblivion.

En önskan jag har är att de kasserar det fruktansvärda menysystemet från Oblivion och ger oss PC-spelare ett Morrowind liknanade system. Tyvärr, av det jag sett så är det ännu mer nerdummat än Oblivion.

Sådär, nu fick jag gnälla också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Apministern:

Anledningen till lathet kan ju också varit att det inte direkt fanns något intressant i Oblivion, alla borgar var likadana, samma med grottor och Ayleid ruins. I Morrowind fanns det ju både DAedric ruins, DwemerRuins, förlista båtar, grottor och liknande.

När man ändå är inne på det så tyckte jag inte om den där "Quest Helper" pilen heller, då blev det en sann gå till plats A och kom tillbaka till plats B. I Morrowind var man allifall tvungen att tänka lite för att ta sig till platsen man skulle till

(Im such a whiner! )

Tycker man spelet är tråkigt är det problemet... inte ett fast travel system.

Jag håller med om att kompassen som pekade på nästa steg i en quest var lite over the top casual. Som du säger... utforskandet blev inte lika kul. Det blev lätt att man rusade blint till nästa röda punkt. Å andra sidan, om man som jag inte använder fast travel så blev det en hel del äventyrande på vägen i alla fall.

Jag hoppas att det går att välja bort kompassen om man inte vill ha den i Skyrim. Låt oss vara ärliga, det kommer säkert att vara ännu enklare (tråkigare) med fler hjälpmedel än i Oblivion.

En önskan jag har är att de kasserar det fruktansvärda menysystemet från Oblivion och ger oss PC-spelare ett Morrowind liknanade system. Tyvärr, av det jag sett så är det ännu mer nerdummat än Oblivion.

Sådär, nu fick jag gnälla också.

VI får hoppas på att man kan stänga ner många hjälpmedel. Då borde vi "whiners" bli glada.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

*offrar en diskett till de gamla MOD-gudarna*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Japp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar