Empire: Total War

Medlem
Skrivet av brundo:

Blev jävligt förvånad över att dom pratar svenska:D
Ers majestääät

lägg gärna upp lite screens är sjukt sugen på o se.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Thumba:

killar, killar ta bort ClientRegistry.blob så ska ni att de funkar nog för de flesta. de har de gjort för de flesta som har testat det.

och ni behöver inte ta en backupp, steam skapar en ny när ni startar det ingen.

Vart ligger den filen?

den ska nog ligga i C:\Program Files\Steam, ganska enkel fil att hitta.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Funkar fortfarande inte för mig..
Fungerar det för er andra?

Medlem

nehepp... inte fått det än,. hoppas det kommer imorn då
längtar!


signatur

R.I.P The_maxx

Fasen vad jobbigt det var att installera på steam. Jag har skivorna men måste ändå ladda ner sedan när det installerat ligger det i en steam mapp istället för Sega som man tycker det borde vara.

Fan jag hatar steam :(.

Kan dock säga att det är jäkla segt att lira fast man har 3 kärnig processor samt 3 gig ram i XP. Har förvisso ett 8500GT graffekort som egentligen inte duger för mycket, men tycker dock att det skulle flyta på rätt hyfsat ändå.


signatur
Medlem

Grabbar, för fan, vad gör jag för fel?

Har köpt spelet i butik (webhallen), knappat in förbokningskoden, den godkändes men servrarna är upptagna just nu.. visst, whatever, men spelet dyker inte ens upp i listan, trots att det säger att det ska göra det. :/

Jag kan tillägga att jag köpt spel genom steam och lagt till spel till steam förut så jag är ju ingen nybörjare, men just nu vägrar det fungera.

Why?


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Inaktiv
Skrivet av brundo:

Blev jävligt förvånad över att dom pratar svenska:D
Ers majestääät

Haha, det är kul!
Vad engagerade de låter också:D

HÅLL MARK!
JA!
BEFÄLHAVARE!
ÅTLYDER ORDER!

Medlem

Infanteriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

typ, bra skoj.

Lite förvirrande fortfarande dock:P Går ju skitsegt att forska tycker jag.

Medlem

Du måste ju uppgradera dina skolor proppen, då går de mycket fortare. man kan även sätta gentlemän i sina skolor för att skynda på forskningen. Ministrar har även dom en effekt på forskningen så de är ett ganska komplicerat nät som man måste hålla reda på.

och glöm inte att ju fler, ju bättre och att man även kan stjäla teknologier:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Tycker ni inte att svenskarna låter lite väl eeeeeh... homo?
Infanteriiiiii!

Skrivet av Pliskin:

Tycker ni inte att svenskarna låter lite väl eeeeeh... homo?
Infanteriiiiii!

Inte speciellt låter som de ska låta. Är ju lite svårt att hitta en svensk med gammelsvenska som brytning att göra rösterna. Iofs hade en svensk/tysk dialekt varit rätt så autentisk eftersom tyskan användes mycket i svenska armén under denna tiden. En skåning kunde många gånger tyska likaväl som officerare från "hufvudstaden" men om en skåning eller en östgöte skulle samtala med varandra på sina "svenska" dialekter var det ibland svårt att förstå.

Andra anledningar att tyskan var viktig var för att det var ett diplomat språk på denna tiden och samt att många frivilliga soldater och legoknektar hade flyttat till Sverige åren innan Karl XII föddes. Troligtvis några som följde med svenska hären hem till Sverige efter Gustav Adolfs död.

PS! Om något är homo så är det väl din avatar Conan O´Brian? ;)8)


signatur
Medlem

baah, inte fått mitt än.
Borde vara lagligt att tanka ner saker man har betalat för imo!
varför kan man inte bygga ihopp steam med irl, så nu när jag har köpt spelet helt lagligt, så kan jag även tanka ner det via Steam, det vore fett bra.
slipper man vänta i två hundra år innan man får sett spel irl.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

nu kommer jag säkert ställa en dum fråga, och jag är för lat för leta upp svaret själv..

men vadå om man köper Empires från butik, kräver det Steam endå?

och måste man spela via steam?

i så fall så ere sjukt dåligt

Skrivet av ghoül:

nu kommer jag säkert ställa en dum fråga, och jag är för lat för leta upp svaret själv..

men vadå om man köper Empires från butik, kräver det Steam endå?

och måste man spela via steam?

i så fall så ere sjukt dåligt

Visst är det. Tycker det är sinnesjukt. Stor mening att man förköpte:down:


signatur
Inaktiv

tjena spelat lite som sverige och har en fråga, dom där skeppen som heter nåt som liknar indeship. hörde nåt kort om att dom skulle kunna ge mycket pengar men hur ska ja använda dom?

Inaktiv
Skrivet av xihur:

tjena spelat lite som sverige och har en fråga, dom där skeppen som heter nåt som liknar indeship. hörde nåt kort om att dom skulle kunna ge mycket pengar men hur ska ja använda dom?

Som jag har förstått det så ska du placera dom långt borta i kolonier t.ex. Brasilien, Elfenbenskusten etc och på så sätt ska de generera inkomster. Vet inte hundra hur det där fungerar men ska testa mig fram!

Medlem

de är som spuutniik säger: de finns platser där med ett ankare i, där ska placera dina handelsskepp. men de finns bara ett begränsat antal så efter ett tag kan de riktiga fighter om platserna.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Seriöst, laddningstiderna är bara fånigt långa... hinner både somna och vakna upp


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av IceMan:

Seriöst, laddningstiderna är bara fånigt långa... hinner både somna och vakna upp

Haha håller med. Hinner ta en halv grogg mellan laddningarna.

Pröva inaktivera Kantutjämning/antaliasing i grafikkortets kontrollpanel så går spelet lite snabbare.


signatur
Inaktiv

Just nu har jag som Sverige kontrollen av , Norge,Danmark,Finland,Karelen,Hannover,Estland+lettland,Moskva/novgorod regionen och Georgia men det är fasen 10.000 indianer där...
Fast etniska-ut-rensningar är ju alltid lika roliga

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Just nu har jag som Sverige kontrollen av , Norge,Danmark,Finland,Karelen,Hannover,Estland+lettland,Moskva/novgorod regionen och Georgia men det är fasen 10.000 indianer där...
Fast etniska-ut-rensningar är ju alltid lika roliga

fy vad indianerna är jobbiga i de här spelet:#

men då har ni inte stött på Galleys än, fyfan vad dom är overpowered.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Satan vad skoj det är !!
Orkar inte slösa tid här vid forumet föresten jag måste ju korssa ryssland.


signatur

Sånt e livet

Medlem

Har det gjorts några förbättringar sedan demon? Tyckte att det kändes lite halvfärdigt när det gäller ljud och laddningstider, samt den tråkiga "close victory-"skylten som dyker upp. :/

Och btw, tyckte personligen att Medieval II sög medan Rome var kungligt. Någon som håller med?

Usch hade jag haft de grafik inställningarna så hade det tagit en timme att få mina trupper att börja marschera.


signatur
Inaktiv

Jag kör själv markant lägre inställningar. Postade dem mest som exempel på hur det ser ut på max.

Innan jag köpte spelet tänkte jag spela Sverige bara för att de nu är med som spelbar nation. Men ändrade mig sen och började med Preussen istället.

Medlem

Lika jäkla buggigt som Total War 2 va när det kom..
White screen efter 45 minuters spelande.. Aaaarrrghhh..!!
AI n tok-korkad ibland så jag tror jag svimmar..
Har ni tänkt på hur "Kalle-Anka" svenskan låter ?
X antal generationer sedan så va det ju VIKINGAR och nu låter dom som dansbandet vikingarna..?
PATCH PATCH PATCH.. ingen mer med mig ? PATCH PATCH PATCH PATCH PATCH PATCH PATCH PATCH PATCH PATCH PATCH PATCH...
STEAM... behöver jag säga något mer..?

Tur att det är Söndag och det finns tid att starta om..:O


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Tror att det va STEAM som "vurpade" spelet.. nå'n j-la pop-up med nyheter från STEAM ligger minimerad när man kommer ur vitskärmen..!!


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Alla vet att Steam suger.


signatur
Medlem

Spelet behöver lite pachar
får grafik fel efter varje strid jag spelar "aktivt" i :/


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar