Empire: Total War

Inaktiv
Skrivet av eva-m:
Skrivet av Lusen:

Har laddat ner en ny miniod och ett kartpaket till etw. Ska nog testa dem på onsdag.
Kartpaketet:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=254182
Fanns en karta som lockade särskilt mycket. Det var en strand karta där anfallarna började på stranden och försvarna skulle försöka hålla tillbaka de anfallande. Snacka om försvars och attacks möjligheter!
Den andra låser upp så man kan spela dem flesta nationerna i mp och custom batt.
Äntligen kan jag spöa skiten ur dansken! ( Norge finns med också )

Edit: Länken till filen där man kan spela nästan alla länder.[color=red]http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234011

Jag fattar noll!!
Jag tryckte på länken men var e filen som man kan spela alla länder? antingen e min engelska fruktansvärt dålig eller så e jag blind:)

Måste man bli medlem för att kunna ladda ner filen? ser framemot att få invadera sverige me norrmännen....
Nån som har hittat nåt bra pengafusk?????

Ladda ner den här filen: [color=red]http://files.filefront.com/patchrar/;13454578;/fileinfo.html

Lägg den i någon mapp ( inte i etw mappen ), unzippa den med winrar, och ersätt den moddade filen med patch.pack filen. patch.pack filen ligger inne i:program/steam/steamapps/common/empire total war/data.

OBS! Flyytta den "riktiga" filen till en annan mapp, och förstör den inte. Om det blir några problem så har du kvar den riktiga filen.

Ps. Du kan inte invadera sverige som norrmän, detär custom battles/mp ONLY.:P

Inaktiv

MEN PATCHEN HAR KOMMIT


signatur

Trä flis smakar trä!

Medlem

hmm, den här senaste patchen fuckade riktigt med ekonomin, från att tjäna 30,000 med UP till att gå minus 11,000 är ganska mycket tycker jagO.O

sen att dom inte fixat krashen när man klickar på sin flotta under senare delen av kampanjen gör mig riktigt besviken.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Kan någon hjälpa mig, den nya patchen "stök" över den modden jag laddade ner, eftersom mod-filen ska bytas ut mot patch filen, vad ska jag göra?

Medlem

nej nu lägger jag ner de här spelet till en patch gör det spelbart igen. Fick en CTD under en riktigt mysig strid mellan England (mig) och Preussen. ooooooh, vad frustrerad man kan bli.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av Thumba:

nej nu lägger jag ner de här spelet till en patch gör det spelbart igen. Fick en CTD under en riktigt mysig strid mellan England (mig) och Preussen. ooooooh, vad frustrerad man kan bli.

Jag håller med. Jag har lagt spelet på hyllan för den senaste patchen verkade ju va helkonstigt, ekonomin kraschade och stod helt plötsligt på minus när jag hade en bra inkomst så nåt e galet och jag har faktiskt tröttnat på alla fel.

Inaktiv

Jag har inte kört spelet på länge´, jsg vill ha ww1 total war!

Inaktiv

Om ni vill se många filmer om empire total war. kolla in min sida på youtube

http://www.youtube.com/user/melin1971

Inaktiv

Någon som vet om man kan skaffa Special Forces (, Elite Units) separat? Har ju redan betalat original.


signatur

PSN - Addeproffs

Inaktiv

Jag har blåst hopp i spelet lite, jag laddade ner modden imperiol splendour ( kallas IS ) plus dem realistiska submoddarna regelia.
Nya flaggor ( tex. när man är sverige och kämpar i strid ser man kungens märke istället för den svenska flaggan), nya uniformer, lite nya units mm.

Medlem

Så, hur tycker ni att spelet känns nu efter patchen? ska jag vara ärlig så tycker jag att de känns mycket bättre nu än innan, för att inte säga stabilare!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jag spelade ett par timmar i går efter att patchen var installerad och det kändes riktigt bra. Jag hade ett tiotal omgångar kvar på min kamanj som Sverige. Innan patchen kunde jag inte ens markera min flotta utan att spelet kraschade (efter att först ha tänkt i någon minut). Efter patchen var det problemet borta. Det mesta verkar gå mycket snabbare.

En sak som jag märkte var att fienden angrep mina handelsskepp direkt. Är det en förändring som är gjord i patchen eller var det en tillfällighet? Någon som vet?

Medlem
Skrivet av Bluetooth:

En sak som jag märkte var att fienden angrep mina handelsskepp direkt. Är det en förändring som är gjord i patchen eller var det en tillfällighet? Någon som vet?

Det var samma för mig. Västafrika var dock fritt från både pirater och fiender för mig, så jag smet in och tog en plats till. Har hållit i ~15 ronder nu.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem
Skrivet av Bluetooth:

En sak som jag märkte var att fienden angrep mina handelsskepp direkt. Är det en förändring som är gjord i patchen eller var det en tillfällighet? Någon som vet?

Det är en förändring i patchen ja. Så nu funkar inte min gamla taktik längre:(


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

så de är bara jag som har otroliga svårigheter att få spelfan att uppdatera i steam?


signatur

I have spoken..

Inaktiv

Efter ett långt uppehåll från detta spel så har jag börjat spela igen och uppdaterat spelet. Jag fastnade ju givetvis direkt men har de inte sänkt kostnaderna på byggnader och enheter? för jag tyckte att de va lättare att hålla koll på ekonomin och inte gå i konkurs lika fort som innan??

Medlem
Skrivet av Thumba:

Det är en förändring i patchen ja. Så nu funkar inte min gamla taktik längre:(

Då är frågan om man måste ha eskortfartyg till handelsflottan. Då blir det ju väldigt dyrt och svårt att få igång handeln i böran av spelet.

Medlem
Skrivet av Moxon:

så de är bara jag som har otroliga svårigheter att få spelfan att uppdatera i steam?

Menar du patchen så hade jag inga problem med den.

Däremot slutförde jag min första långa kampanj på hard men det fick jag ingen credit för på Steam och det var ju rejält surt. Däremot uppdaterades jag för Master of Europe under samma kampanj så det fungerade.

Medlem
Skrivet av eva-m:

Efter ett långt uppehåll från detta spel så har jag börjat spela igen och uppdaterat spelet. Jag fastnade ju givetvis direkt men har de inte sänkt kostnaderna på byggnader och enheter? för jag tyckte att de va lättare att hålla koll på ekonomin och inte gå i konkurs lika fort som innan??

Jag brukar för det mesta inte ha några problem med ekonomin men jag har också en känsla av att det är lite lättare att få ekonomin att gå ihop. CA fick ju en del kritik efter förra patchen, många tyckte att det blev onödigt svårt med ekonomin så det är ju möjligt att de har gjort en förändring.

Medlem
Skrivet av Bluetooth:
Skrivet av Thumba:

Det är en förändring i patchen ja. Så nu funkar inte min gamla taktik längre:(

Då är frågan om man måste ha eskortfartyg till handelsflottan. Då blir det ju väldigt dyrt och svårt att få igång handeln i böran av spelet.

Inte egentligen, för på grund av den här lilla "missen" som de egentligen är, så är alla handelsställen helt folktomma efter ungefär 30 rundor. Eller ja, folktomma på sånär någon liten piratflotta.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Ja, jag har märkt det. Nu finns det goda chanser att skaffa sig monopol på handeln inom en Theatre. Det är ju också det som ska vara mest lönsamt.

Medlem

En del saker jag stör mig på:

- Fastän man är ÖVERLÄGSEN supermakt på jordklotet så vill ingen gå i allians med mig, länderna vill inte ens tradea med mig!

- Datorn landstiger aldrig!

- Jävla rebeller. Jag har förlorat och tagit tillbaka staden Oslo fem JÄVLA gånger nu. Fastän jag har stor styrka där och sänkt skatterna till det lägsta.

- Varje gång man sätter en styrka i land från båtarna så kan dom inte gå ett steg ens, enormt irriterande. Jag menar - dom har suttit på skepp i flera veckor, sen kan dom ta ett steg. Dom borde vara rastlösa som in i helvete.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

En del saker jag stör mig på:

- Fastän man är ÖVERLÄGSEN supermakt på jordklotet så vill ingen gå i allians med mig, länderna vill inte ens tradea med mig!

- Datorn landstiger aldrig!

- Jävla rebeller. Jag har förlorat och tagit tillbaka staden Oslo fem JÄVLA gånger nu. Fastän jag har stor styrka där och sänkt skatterna till det lägsta.

- Varje gång man sätter en styrka i land från båtarna så kan dom inte gå ett steg ens, enormt irriterande. Jag menar - dom har suttit på skepp i flera veckor, sen kan dom ta ett steg. Dom borde vara rastlösa som in i helvete.

1. Att dom inte vill ingå allians beror på att dom vill se dig störtad, du har helt enkel blivit FÖR kraftfull för att tillåtas leva. Att dom inte vill handla beror på att du kommer att tjäna mer på det än dom pga din storlek. Försök att erbjuda dom lite pengar.

2. De här finns de ingen bot på än, CA håller på att fixa de här.

3. Jag ser inget fel med de här. De SKA vara svårt att ta mark med militär makt och sedan hålla kvar det.

4. de där ska simulera de verkliga helvetet med en landstigning, testa att åka in i en ookuperad fientlig hamn och last ur dina trupper där:up:

lite hjälp där8)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

du behöver inte sänka skatterna utan det kan räcka me att du låter just Oslo få "skattebefrielse" ett tag, då brukar de lugna ner sig och försök bygg upp sådant som de tycker om.

Skrivet av Lolflakes:

En del saker jag stör mig på:

- Fastän man är ÖVERLÄGSEN supermakt på jordklotet så vill ingen gå i allians med mig, länderna vill inte ens tradea med mig!

- Datorn landstiger aldrig!

- Jävla rebeller. Jag har förlorat och tagit tillbaka staden Oslo fem JÄVLA gånger nu. Fastän jag har stor styrka där och sänkt skatterna till det lägsta.

- Varje gång man sätter en styrka i land från båtarna så kan dom inte gå ett steg ens, enormt irriterande. Jag menar - dom har suttit på skepp i flera veckor, sen kan dom ta ett steg. Dom borde vara rastlösa som in i helvete.

Inaktiv

Nästa spel i serien är

Napoleon: Total War

Lite info som sluppit ut om det:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=287778

Citat:

It's not an Addon like Kingdoms, it's a Stand Alone game:
- the focus will be on different heroes of the history
- 3 campaigns: Napoleon in Italy, Egypt and Russia
- Trafalgar and Waterloo are included
- better diplomacy
- better multiplayer with online achievements
- possible voice control feature
- uniform editor

Här finns det scans från den franska tidning som läckte informationen:
http://www.totalwar-zone.de/forum/index.php?page=Thread&threa...

Medlem

vad förvånad man blir... eller nej de blev man ju inte.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Hm..undrar om man ska köpa det här, jag blev besviken på etw

Inaktiv

Napoleon TW kommer inte förrän 2010, och jobbar fortfarande med att patcha ETW. Så man får väl se, om inte ETW är på en bra nivå när NTW närmar sig är det tveksamt om de lyckas bättre med NTW.

Jag är också delvis besviken på ETW, det kunde varit så mycket bättre. Framförallt AI och diplomati.

Inaktiv

Empire Total War v1.4 i slutet av Septemper.

http://shoguntotalwar.yuku.com/sreply/803175/t/The-Update.htm...

Citat:

First off, some new items that will be going into 1.4:

- 2 new historical battles: Battle of Rossbach and Battle of Fontenoy. Both available in single player and multi player.
- Missile cavalry can now fire and reload whilst on the move.

And previously announced, the update will contain the following fixes and balance changes.

Balance changes:
- Overhaul of naval balancing as talked about in 9th July Update.
- There is now a cap on how many of some units you can take in MP. Examples of such units are Ferguson Rifles, many of the Elite Units of the West, and other unique units such as Royal Ecossais etc.
- Dragoons are available from higher building levels and now have fire by rank to allow them to better fulfil the role of mobile infantry.
- Light Dragoons have gained longer range guns to allow them to skirmish better.
- Reworked cavalry costs to better reflect their value on the battlefield.
- Increase in cost to Windbusche Jaegers and Ferguson Rifles.
- Some improvements to projectile balancing.
- Balance improvements made to Road to Independence Episode 3.

Fixes and improvements:
- Significantly increase the rate of naval invasions. Including those across theatres.
- Increase AI aggression and improve use of armies.
- Increase the creation and retention of strong mixed higher level unit armies by the CAI.
- Fix for texture allocation in sprite cache that was causing a memory crash.
- "Backstabber" and "Dishonouring Treaties" diplomatic factors change so don't apply when joining an ally in war.
- Fix for some towns in regions still giving bonuses to income when damaged for raiding.
- Improvements to siege AI in how it approaches and assaults walls.
- Units with fire by rank now fire correctly when behind walls.
- Bug with fort cannon targeting fixed, making them much more accurate.
- Many fixes to sound bugs improving overall sound across the game.
- Fixed issue with default battle preference not being saved.
- Fix to include protectorate owned regions in explicitly-specified victory condition regions.
- Various crash fixes.
- Fixes to various group formations to improve formations used by player/AI.
- Fix for routing unit cards losing faction colour.
- Fix for auto unlimbering causing the attack order to terminate prematurely resulting in an inability to stop the unit from firing.
- Fix for troops on fort walls not using fort gun range when judging when to fire on enemy troops.
- Fix for fort guns using wrong targeting formula.
- Fixes to fort pathfinding and use of ropes.
- Multiplayer soft lock fixes.
- Fix crash in quotes table.
- Cumulative updates to improve AI invasion behaviour.
- Bug fixes and improvements to AI counter offers.
- Improvements to AI diplomatic valuation of military access and alliances.
- Fix for wind sounds not working in naval battles
- Fixed ship wakes not always working.
- Fixed potential crash disembarking agents from navies.
- Fixed armies not being booted out of regions when losing military access gained by joining an ally in war.
- Improved AI diplomacy valuation of technologies.
- Fixed reinforcements from unreachable positions.
- Balance of power fix for attack of opportunity.
- Fixed bug that was causing issues with embarking an army containing multiple characters.
- Minor tweak to stop some ship sails endlessly play furling sound.
- Fixed path blocked bug (pathing into ZoC).
- Diplomacy counter-offer improvements.
- Fix for fast forward not working as intended on some PCs. Will always speed up if camera is still, if camera moves fast forward will be as fast as possible on each PC.
- Fixed issue where artillery would be told to stop firing but continue.
- Fixed issue with the virtual file system whereby on certain hard drives / raid configurations / partitions which were experiencing a crash with sound enabled.
- Fixed a boundary pathfinding crash.

Inaktiv

Oj! Nu blir Missile cavalary riktigt användbara.

Skriv svar