Empire Total War: Multiplayer

Medlem
Empire Total War: Multiplayer

Jag har tittat lite smått på det här spelet, funderar på eventuellt ladda ner det/köpa det inom sin tid. Dock tänkte jag att ni som har fullständiga versioner av spelet kan tala om vad som finns tillgängligt i multiplayer?

Jag har letat lite information, men det är svårt att hitta något såhär tidigt efter release. Det verkar inte vara många som har provat/recenserat multiplayer i ETW hittils.

Hur blev det med coop-kampanjen egentligen? Skulle den komma senare eller implementerade dom den under den extra månaden mellan Februari och Mars? Vore ypperligt om något kunde ta sig lite tid och eventuellt testa igenom multiplayer och/eller coop-kampanj(om den är tillgänglig dvs.)

Jag ber också om ursäkt om detta har skrivits många gånger innan men jag hittade inget när jag sökte. Tack på förhand.

Medlem
Inaktiv

Finns inget datum på multiplayer kampanjen. Det är inte coop, utan full multiplayer med kampanjkarta och allt. Tidigare har det ju varit "Battles" bara, precis som det är nu med Empire innan patch.

Det finns Land, Sea och Siege battles. Sen finns även Scenarios med förbestämda slag. Multiplayer sker via Steam, finns en browser inne i spelet.

Personligen hoppas jag de gör det möjligt att stänga av Battles och endast köra statistiska strider för multiplayerkampanj. Det skulle göra det mycket snabbare att köra eftersom Battles tar sån tid. Skulle t.o.m. gå att köra flera spelare då.

1
Skriv svar