En allmän newbiefråga

Medlem
En allmän newbiefråga

Jag har skaffat en 14dagars trial nu och skapat en gubbe som jag har genomlidit tidernas längsta tutorial med. Men nu så börjar det krångliga, det är ett jävla hattande mellan warpningar och grejor, man liksom vet inte var man befinner sig riktigt. Men iaf så köpte jag mig ett extra vapen till mitt skepp (som jag såklart inte kunde fästa på skeppet märkte jag efter en stund... :evil: ), sedan fick jag för mig att jag skulle sälja lite "ore" (?) som jag skrapat ihop under tutorialen. Så jag kollade vad jag skulle få för det och fick reda på att jag skulle tjäna mest i "bla bla"-galaxen eller vad fasen man nu åker till hehe. Så jag begav mig dit genom att högerklicka och välja "set course" tror jag det hette och lämnade stationen som jag var på och slängde igång autopiloten. Nu kommer det knepiga, efter att jag warpats trettioelva gånger så kommer jag till ett ställe där autopiloten säger "destination reached", men det finns inte en kotte att docka med. Bara en massa tomma containrar som flyter omkring.
Ponera att ni befinner er på ett ställe, som ni absolut inte har en aning om hur ni bar er åt för att komma dit. Hur skulle ni bära er åt för att komma till rätt station där ni kan sälja det ni har i er last, för så stor summa som möjligt?

Jo, det blev ett rackarns långt inlägg men jag hoppas att någon orkar läsa igenom innan mina 14dagars (nu 12dagars konto) tar slut


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Dax
Medlem

Höger klicka i rymden och välj stations där väljer du den stationen du vill till.

F10 har du kart systemet på där du kan söka efter olika destiantioner etc.

Jag gilalr detta spel men tar för låg tid för mig att inskaffa all ISK jag behöver:P

Mvh Dax

Medlem

Ett annat tips är att istället för att köra på autopilot så använder du "warp to 0" till nästa gate som autopiloen pekar på. Då behöver du inte vänta på att skeppet ska flyga 15 km innan det hoppar utan du kan hoppa direkt. Denna teknik är ett måste i low-sec space 0.4 och under. Dessutom förkortas restiden avsevärt.. Lycka till i Eve. Asjobbigt i början att lära sig.

Qth
Medlem
Skrivet av Cecar:

Ett annat tips är att istället för att köra på autopilot så använder du "warp to 0" till nästa gate som autopiloen pekar på.

Altså, när du har satt en destination så kommer iconen för nästa gate att bli gul, på så vis ser du vilken gate du ska "warp to 0" till.

Medlem

Man tackar för tipsen.
Jag har dock en ny fråga; Jag hittade en "Domination Copper Tag" som jag tydligen ska visa för "de rätta myndigheterna" men hur fasen bär man sig åt?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv
Skrivet av Burglar:

Man tackar för tipsen.
Jag har dock en ny fråga; Jag hittade en "Domination Copper Tag" som jag tydligen ska visa för "de rätta myndigheterna" men hur fasen bär man sig åt?

Man kan byta in sånna mot belöningar hos agenter, spara dom tills du märker att du behöver dom.

Medlem

Tycker inte att det är nödvändigt att skapa en ny tråd så här kommer lite fler frågor

Det snackas en massa om att "tanka" och "ganka" på engelska forum, vad menas med det?

Sedan undrar jag vad "AWU" betyder?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Tycker inte att det är nödvändigt att skapa en ny tråd så här kommer lite fler frågor

Det snackas en massa om att "tanka" och "ganka" på engelska forum, vad menas med det?

Sedan undrar jag vad "AWU" betyder?

Att "tanka" betyder att man försöker överleva all stryk som man får genom en blandning av att man tar mindre stryk (högre resistance) och kan reparera sig själv.

Att ganka är det motsatta. Där försöker man ge ut så mycket skada man kan så snabbt man kan. Då genom att antingen ignorera att reparera sig helt eller bara ha en enkel reperationsmodul, samt att använda moduler som ökar skadan man gör.

Och AWU står för "Advanced Weapon Upgrades", och är en skill som gör att ens vapen behöver mindre powergrid.

Medlem

Schysst, tack för svaret.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

haha känner igen mig som fassen

är på väg att lira en tredje gång nu, har fixat tillbaks mitt lösen nu undrar jag bara om det är värt ca 150sek för att få testa en månad..

det finns ingen gratisåteraktivering för ens konto?

Medlem
Skrivet av Aresz:

haha känner igen mig som fassen

är på väg att lira en tredje gång nu, har fixat tillbaks mitt lösen nu undrar jag bara om det är värt ca 150sek för att få testa en månad..

det finns ingen gratisåteraktivering för ens konto?

150kr ?. WTF. kostar faktiskt ~107kr.

Om du vill prov spela det igen, starta ett nytt trial account.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

107:- ? vart köper du så billigt?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

107:- ? vart köper du så billigt?

köper mina GTC på www.evetimecodes.com . men var beredd, första gången du köper så ringer dom nog hem till dig o ftäller en massa frågor. Men bara första gången.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Ringer dom? Vad ska det vara bra för ? hehe

Tack för tipset Hast


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Ringer dom? Vad ska det vara bra för ? hehe

Tack för tipset Hast

vete fan varför dom ringer, men dom ringde inte mig första gången jag handlade där. så jag vet inte :).

Det är lugnt Burglar. Anytime.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Jag tänker använda den här tråden i stället för att starta en ny. Har spelat några timmar och håller på med (making mountains of molehills) "questkedjan". I den nionde questen så ska man mina på ett astroidbälte mitt ute i tomma intet och när en npcpirat dyker upp skall man bla bla bla... Men när jag kommer till stället är det tomt.
Kan det vara så att någon har hittat det före mig och tömt det?
Om det är så hur ofta spawnar det på nytt så jag kan slutföra questen?

Hoppas man överenseende med lilla jag.. Jag vill så mycket men det är hemskt mycket att ta in.

EDIT: Bara jag som är en klantskalle! glömde att acceptera missionet. men det kommer antagligen fler frågor

1
Skriv svar