ergo Gibbus Quake2 server uppe igen efter ett par års downtime

Medlem
ergo Gibbus Quake2 server uppe igen efter ett par års downtime

Har en ny Core i5 2500k som står som "nas" här hemma (Debian). Tänkte att eftersom den spenderar i princip 99.9% av tiden idle kan jag lika gärna slänga upp en Q2-server i lite nostalgisyfte, så kommer servern att stå i 99.8% i idle istället. Till min förvåning ser jag i loggen att där faktiskt varit folk inne och spelat på den Odium b.la.

[ergo Gibbus OpenTDM]: jyx.dyndns.org:27910 -> http://q2servers.com/?mod=*&g=*&m=*&c=se&ac=*&s=&player=

Ps. Vad i hela fridens namn har FZ gjort med forumen. Nu begriper man ju inte var man skall lägga inlägg, men det verkade som att alla mina gamla inlägg hamnat under "PC". Jag börjar nog blir för gammal tror jag

// [eG]Jyx

Medlem

Trevligt Minns att jag brukade spela rätt mycket på eG förr i tiden, alltid trevlig stämning
Får nästan ta och fixa q2 igen för att nostalgitrippa lite

Skägg.
10 Chambers

Vi rensade bort många enskilda spelavdelningar i forumet eftersom många var väldigy inaktiva. Istället kan man "tagga" trådar med ett spel, vilket du gjort här


signatur
Medlem

winning Jyx, sätt upp jumpservern igen så är jag på


signatur

u mad bro?

Medlem

Tjenare Jyx,

Tack för servern och välkommen tillbaks Bor i Holland nu, men med tanke på det så är pingen smidig!

Säger som Gandalf sa någon gång -'Man behöver inte sluta spela för att man blir gammal. Man blir gammal för att man slutar spela!'

Ses på ircen då vi ej har en Q2 sektion här längre!

Medlem

@DD_Raven, vem vet helt plötsligt kanske det finns en jump-server uppe. Frågan är om binärerna funkar eller om det finns source tillgänglig.

@purri, jasså du är Holländare numera. Gandalf är en vis man Irc? Just det, det finns något sånt fortfarande. Jag hängde kvar i #eg i evigheter. Men sen så ballade min psybnc ur och jag tappade "Q" pga det och efter det var det inte lika kul där mer. Det finns lite nya förmågor som an-ammade eg, (evil geniuses)

@Carl JS: Det verkar bara vara mitt inlägg som är taggat. Tittar jag fel eller glömde ni tagga X-antal tusen inlägg innan ni böt system?

ndr
Medlem

Ahhh sweet Q2, detta måste man ju börja spela igen

1
Skriv svar