E.Y.E: Divine Cybermancy, vad är det för spel ?

Medlem
E.Y.E: Divine Cybermancy, vad är det för spel ?

Fick upp ett steam erbjudande idag om E.Y.E: Divine Cybermancy, som nu är 50% 0ff.
Tänkte höra vad det är för spel egentligen, och om det är värt att plocka upp

Medlem

Det är även free weekend så du kan ju prova spelet själv.

Medlem

Det är ett FPS med rollspelsmekanik för att utveckla din karaktär. Man kan skaffa sig psykiska förmågor, cyberimplantat och så vidare. Jag finner det underhållande men å andra sidan så struntar jag i allt mumbo-jumbo i storyn. Jag har spelet som en slags sandlådepangare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det är ett ful-snyggt spel, känns lite som ett halvdant source mod, men inte helt värdelös som många påstår. Däremot har jag inte kommit någonstans, aldrig mer än typ 2h in, sen kör jag alltid fast. Har inte pallat kolla igenom walkthroughs så har det blivit att det hamnat på hyllan..

Medlem

Körde det vid release så mycket kan ju ha ändrats men vad jag upplevde så var det riktigt underhållande, iaf en period. Bra stämning, intressant mekanik. En stor nackdel som jag minns det var spawnmekaniken på mobs inne i städerna och till viss del AI'n. Du kunde rensa ett helt stadsområde på mobs och sen strosa dit i lugn och ro 10 minuter senare då är det översållat av mobs igen, det var lite av en gamebraker för mig.

Men med lite patchar och contentpacks så skulle jag absolut kunna tänka mig att lira det igen.

Medlem

Nej det är inte en AAA titel.

Mobsen fungerar som i Killing floor eller Left4Dead. De spawnar i all oändlighet bakom något hörn. I options kan man ställa in hur många fiender man vill ha. Färre = enklare men mindre XP.

Jag tror att spelet blev dissat för att folk inte förstod att det var ett rätt enkelt spel egentligen. Pang pang!
Sedan har spelet faktiskt flera rollspelssystem för att levla upp och skaffa sig nya färdigheter.

Angående tutorials så var mitt första intryck "oj så komplicerat". Men efter en stund så inser man att det är få knappar att hålla reda på. Man kommer väldigt lång med enbart avtryckarfingret så att säga.

Tips: Ta på tung rustning, lägg poäng på styrka och skaffa en minigun. Håll ned avtryckaren. Haha, fienderna faller i drivor! Eller sätt upp "sentry turrets" som håller gatan fri från fiender. Eller hacka fientliga "turrets" eller fiender så att de slåss för dig. Kräver dock att man investerar i färdigheten "hacking".

Det jag gillar är att varje gång man går in på en bana (inte storymode) så får man dynamiskt nya mål och fienderna varieras också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Förresten, det finns en liten mod som plockar bort "fish eye" effekten från kikarsikten. Den rekommenderas.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

ah tack för info,n Ska kollas upp

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar