Medlem
Face of Mankind

Är det någon annan än jag här på FZ som har spelat FoM? Jag spelade betan innan det blev P2P. Idag läste jag på hemsidan att det ska bli gratis att spela och att man kan betala för extra saker. Jag kommer börja spela det igen så fort det kommer tillbaka

Medlem

jag var gm ett tag men fick lägga ner pga studier.
även om spelet var(är?) välkodat och utvecklarna helsköna så saknades det för mycket innehåll samtidigt som det inte kändes lika "skitigt" som neocron.

Något jag påpekade väldigt tidigt för marko var att det inte kommer hålla i längden utan auto-genererade uppdrag. Eldsjälar håller bara så länge.. vilket senare visade sig vara en av de stora orsakerna att det föll.

Jag kanske kommer testa det igen, men det är tveksamt.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

skit ftw

Håller med, AO och FOMK var för "rent" och känns inte post-apoc alls, utan såg mer ut att vara ett välstädat Entropia. Atmosfär spelar också roll.

Men de ska göra FOMK gratis, det om något kan bygga upp en visst antal spelare som kanske är intresserade att betala - nån gång i framtiden.

*Stänger ner FZ, Alt-Tabbar, flyger tillbaka till Cycrow och skjuter grimma-percys*

Medlem

första gången jag ens hör om detta och det verkar ganska trevligt, men informationen från hemsidan ger inte så mycket, är spelet fortfarande i beta eller? för jag hittar ingen client att ladda ner

Medlem
Skrivet av ghoül:

första gången jag ens hör om detta och det verkar ganska trevligt, men informationen från hemsidan ger inte så mycket, är spelet fortfarande i beta eller? för jag hittar ingen client att ladda ner

Det var betal-retail men fick läggas ner pga för lite spelare.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag har också spelat FoM. Spelade också under betan innan det blev P2P. Körde FDC ( tror jag de hette, militären) och det var jävligt kul spel faktist trots de uppenbara bristerna.

Ska bli kul att få spela det igen, även om jag inte körde det allt för länge hann man ändå få några väldigt roliga minnen

Medlem

SCI-Fi mmo spel är bättre än fantasy i min mening även om utbudet är begränsat på sci-fi mmo spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

SCI-Fi mmo spel är bättre än fantasy i min mening även om utbudet är begränsat på sci-fi mmo spel.

Samtidigt passar förstaperson bättre i sci-fi medans tredeperson funkar helt ok i fantasy.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Citat:

Dear Player,

We have finally re-opened our doors, and released Closed Beta 4 for all to play. This time round, we have included every single Face of Mankind portal account that has registered for Closed Beta admission to join us in our final round of Closed Beta testing. And as you can see from this email, your account has been elevated to Closed Beta tester status, which allows you to join us with immediate effect!

It will be an exciting time for all, and there are many players who are waiting for new blood to join them in their quest to find the Face of Mankind.

Please, come join us and enjoy the expansive universe in Face of Mankind. Live your own fiction; you might just be the next General of the Freedom Defence Corps, or perhaps a wildly popular politician, or even just simple mercenary who lives by his gun. Whatever it is you aspire to, join us, and change the history of Mankind with us.

Medlem

Öppen beta just nu.

Skrivet av http://forum.fomportal.com/showthread.php?t=21648:

We have planned for Open Beta to last about 2 weeks. After these 2 weeks there will be 2 types of accounts available: Free accounts and premium accounts. You will hear about the details of those in due time. We will tell you what advantages a premium account give you, or what limitations free accounts have, however you want to see it.

Medlem

Testade det för några år sedan då det precis kom beta, skapade karaktär, teleporterade in till nått ställe, vart instagankad då jag kom ur teleportern, skulle få vänta ~12 TIMMAR på respawn (ja dom hade nått cepesystem)...
Stängde ner spelet, avinstallerade skiten och har aldrig sett tillbaks.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Testade det för några år sedan då det precis kom beta, skapade karaktär, teleporterade in till nått ställe, vart instagankad då jag kom ur teleportern, skulle få vänta ~12 TIMMAR på respawn (ja dom hade nått cepesystem)...
Stängde ner spelet, avinstallerade skiten och har aldrig sett tillbaks.

12 timmar? När jag spelade tog det bara någon minut(som det fortfarande gör nu), jag spelade 2006.

Medlem

Jag lirade nog i stängda betan 2004 eller då den gick öppen i början av 2005.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Xphome:

Öppen beta just nu.

Skrivet av http://forum.fomportal.com/showthread.php?t=21648:

We have planned for Open Beta to last about 2 weeks. After these 2 weeks there will be 2 types of accounts available: Free accounts and premium accounts. You will hear about the details of those in due time. We will tell you what advantages a premium account give you, or what limitations free accounts have, however you want to see it.

Tack! Måste testa spelet!


signatur

I got a Goldenshower.

1
Skriv svar