Fallout 4 eller Elders Scrolls 6?

Medlem
Fallout 4 eller Elders Scrolls 6?

Enkel fråga. Vilket av följande spel skulle ni vilja att Bethesda utvecklade härnäst?

Personligen vill jag se Fallout 4 före. 3:an är ett av mina favorit spel och jag spelar det fortfarande. Tyckte världen, atmosfären, känslan och storyn var bättre än i Skyrim. Fallout 3 har jag nog spelat 3-4 gånger igenom med alla expantioner sammanlagt c:a 300 timmar. Skyrim har jag bara spelat igenom en gång. Och när jag försöker spela det igen tröttar jag efter en halvtimme.

Så vad skulle ni vilja se Fallout 4? ES6? Och i så fall varför?


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Fallout alla dagar i veckan. Tycker tyvärr att Bethesda slaktade Fallout IP:n så jag har inga höga förhoppningar på att ett Fallout 4 skulle vara särskilt bra heller.

Wasteland 2 däremot, det har jag extremt höga förhoppningar om.

Skrivet av Earthscum:

Enkel fråga. Vilket av följande spel skulle ni vilja att Bethesda utvecklade härnäst?

Personligen vill jag se Fallout 4 före. 3:an är ett av mina favorit spel och jag spelar det fortfarande. Tyckte världen, atmosfären, känslan och storyn var bättre än i Skyrim. Fallout 3 har jag nog spelat 3-4 gånger igenom med alla expantioner sammanlagt c:a 300 timmar. Skyrim har jag bara spelat igenom en gång. Och när jag försöker spela det igen tröttar jag efter en halvtimme.

Så vad skulle ni vilja se Fallout 4? ES6? Och i så fall varför?

Gärna ett F4.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett nytt The Elder Scrolls för min del. Fallout har aldrig tilltalat mig så mycket, varken 1an, 2an eller 3an. Dock så tvivlar jag på att vi lär se ett nytt TES inom dom kommande åren. Det måste ju finnas plats för en massa DLC å annat skit innan ett nytt spel släpps Jag tror inte vi lär se ett nytt Fallout från Bethesda heller, utan jag tror deras nästa titel kommer vara ett helt nytt IP, möjligtvis att dom gräver upp en gammal klassiker som dom gjorde med Fallout, men då är ju den stora frågan, vad?

Medlem

Ett nytt Fallout. Men man kan ju undra i vilken del av USA den skulle utspela sig? New York?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

European Commonwealth!!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Ett fallout som utspelade sig under själva kriget skulle inte sitta helt fel. Med en stor karta över exempelvis Alaska, där man kan välja sida i konflikten och så vidare.

Medlem

Jag skulle gärna återbesöka platserna från Fallout 1 och 2. Skulle vara kul att återse Vault 13 t.ex. Kanske de kan göra ett spel som utspelar sig emellan 1:an och 2:an?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Nytt Elder Scrolls, spelade igenom hela Fallout 3 och kanske halva New Vegas men jag tycker Morrowind/Oblivion/Skyrim är mycket roligare och trevligare och intressantare värld att vandra runt i.

Medlem

Jag gillar elder scrolls mer än Fall out. Gillar främst när man kan spela som magiker. Det är dock att välja mellan två goda saker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

F4 säger jag just nu.
Men så är jag helt inne i F3 just nu å har smått tröttnat på Skyrim


signatur

R.I.P The_maxx

Båda. Den här frågan går inte att svara på, då det är som att välja mellan vilken av ens barn som får leva. Ge mig båda, jag har simultanförmåga så det räcker och blir över.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

fallout 3 kändes som ett nytt spel, men new vegas blev tråkigt fort.

Medlem

Skulle ge vad som helst för att se ett F4 med Skyrims lite mer dynamiska quest system och grafik. Är ett riktigt stort fan av båda serierna, men älskar verkligen spel med typ post apokalyptiska teman.

Ett nytt Elder Scrolls (vanligt offlinespel, räknar inte mmo fiaskot). Det som krävs då är att det görs speciellt. Morrowind var speciellt på grund av att det utspelade sig i en unik del av Tamriel. Oblivion och Skyrim var bara medeltida fantasy spel med skelett, drakar och det vanliga tramset.

Ett nytt Elder Scrolls hade behövt utspela sig i Argorians hemland och ha riktigt fantasifulla skapelser för att bli bra. Unik arkitektur, unika djur, unika fiender och utrustning.

Medlem

Fallout.. handsdown


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

phi
Medlem

Bethesda borde sälja Fallout IP:n till Obsidian så vi får se ett riktigt Fallout framöver utan Creation Engine.

1
Skriv svar