FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Earthscum
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 602

Enkel fråga. Vilket av följande spel skulle ni vilja att Bethesda utvecklade härnäst?

Personligen vill jag se Fallout 4 före. 3:an är ett av mina favorit spel och jag spelar det fortfarande. Tyckte världen, atmosfären, känslan och storyn var bättre än i Skyrim. Fallout 3 har jag nog spelat 3-4 gånger igenom med alla expantioner sammanlagt c:a 300 timmar. Skyrim har jag bara spelat igenom en gång. Och när jag försöker spela det igen tröttar jag efter en halvtimme.

Så vad skulle ni vilja se Fallout 4? ES6? Och i så fall varför?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-21
Inlägg 0

Fallout alla dagar i veckan. Tycker tyvärr att Bethesda slaktade Fallout IP:n så jag har inga höga förhoppningar på att ett Fallout 4 skulle vara särskilt bra heller.

Wasteland 2 däremot, det har jag extremt höga förhoppningar om.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 422

Earthscum skrev:
Enkel fråga. Vilket av följande spel skulle ni vilja att Bethesda utvecklade härnäst?

Personligen vill jag se Fallout 4 före. 3:an är ett av mina favorit spel och jag spelar det fortfarande. Tyckte världen, atmosfären, känslan och storyn var bättre än i Skyrim. Fallout 3 har jag nog spelat 3-4 gånger igenom med alla expantioner sammanlagt c:a 300 timmar. Skyrim har jag bara spelat igenom en gång. Och när jag försöker spela det igen tröttar jag efter en halvtimme.

Så vad skulle ni vilja se Fallout 4? ES6? Och i så fall varför?

Gärna ett F4.

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 469

Ett nytt The Elder Scrolls för min del. Fallout har aldrig tilltalat mig så mycket, varken 1an, 2an eller 3an. Dock så tvivlar jag på att vi lär se ett nytt TES inom dom kommande åren. Det måste ju finnas plats för en massa DLC å annat skit innan ett nytt spel släpps :P Jag tror inte vi lär se ett nytt Fallout från Bethesda heller, utan jag tror deras nästa titel kommer vara ett helt nytt IP, möjligtvis att dom gräver upp en gammal klassiker som dom gjorde med Fallout, men då är ju den stora frågan, vad? :)

StrongBad
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 161

Ett nytt Fallout. Men man kan ju undra i vilken del av USA den skulle utspela sig? New York?

ChosenByGod
Titel Hemmavan
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 217

European Commonwealth!!

Hjelmern
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-08
Inlägg 194

Ett fallout som utspelade sig under själva kriget skulle inte sitta helt fel. Med en stor karta över exempelvis Alaska, där man kan välja sida i konflikten och så vidare.

Earthscum
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 602

Jag skulle gärna återbesöka platserna från Fallout 1 och 2. Skulle vara kul att återse Vault 13 t.ex. Kanske de kan göra ett spel som utspelar sig emellan 1:an och 2:an?

Oddjob
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-05
Inlägg 253

Nytt Elder Scrolls, spelade igenom hela Fallout 3 och kanske halva New Vegas men jag tycker Morrowind/Oblivion/Skyrim är mycket roligare och trevligare och intressantare värld att vandra runt i.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 558

Jag gillar elder scrolls mer än Fall out. Gillar främst när man kan spela som magiker. Det är dock att välja mellan två goda saker.

IceMan
Titel Kändis
Registrerad 2001-11-29
Inlägg 6 408

F4 säger jag just nu.
Men så är jag helt inne i F3 just nu å har smått tröttnat på Skyrim :P

Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 145

Båda. Den här frågan går inte att svara på, då det är som att välja mellan vilken av ens barn som får leva. Ge mig båda, jag har simultanförmåga så det räcker och blir över.

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 233

fallout 3 kändes som ett nytt spel, men new vegas blev tråkigt fort.

Mackzzor
Titel Frågvis
Registrerad 2009-05-15
Inlägg 18

Skulle ge vad som helst för att se ett F4 med Skyrims lite mer dynamiska quest system och grafik. Är ett riktigt stort fan av båda serierna, men älskar verkligen spel med typ post apokalyptiska teman.

Apangrodanboll
Titel Noob
Registrerad 2011-12-23
Inlägg 21

Ett nytt Elder Scrolls (vanligt offlinespel, räknar inte mmo fiaskot). Det som krävs då är att det görs speciellt. Morrowind var speciellt på grund av att det utspelade sig i en unik del av Tamriel. Oblivion och Skyrim var bara medeltida fantasy spel med skelett, drakar och det vanliga tramset.

Ett nytt Elder Scrolls hade behövt utspela sig i Argorians hemland och ha riktigt fantasifulla skapelser för att bli bra. Unik arkitektur, unika djur, unika fiender och utrustning.

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

Fallout.. handsdown ;)

phi
phi
Titel Veteran
Registrerad 2012-06-14
Inlägg 601

Bethesda borde sälja Fallout IP:n till Obsidian så vi får se ett riktigt Fallout framöver utan Creation Engine.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 377 medlemmar online. 7 foruminlägg har postats idag.

FZ