Far cry 3 map editor tråden för pc, lägg upp era kartnamn, visa bilder här och diskutera.

Medlem
Far cry 3 map editor tråden för pc, lägg upp era kartnamn, visa bilder här och diskutera.

Far cry 3 map editor tråden för pc, lägg upp era kartor här och diskutera.
-----------------------------------------------------
Hej.
Somsagt diskutera allt om Editorn endast och era egna kartor, diskutera tex om vi alla ska bestämma vissa dagar då vi går ihop och spelar en match "endast egna kartor då."
Diskutera om att ge råd om kartbygge, länka gärna bilder här m.m.....!
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Här nedan är två länkar på mitt kartbygge av samma bana, finns att ladda ner i spelet, sök i filtret i Fc3 med namnet: Paradise War 1
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Lämna gärna kommentarer här efter ni kollat banan eller andras banor, håll tråden uppdaterad hela tiden om det går.mvh

BILD 1 KARTNAMN: Paradise war 1
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=33481&size=full

BILD 2 KARTNAMN: Paradise war 1
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=33483&size=full

Medlem

Har i nuläget två i princip färdig banor och en påbörjad som jag tagit en paus ifrån.
Din bana ser f.ö lite smått intressant ut, kanske blir att man testar den någon gång.

Det enda som jag i sig stör mig med editorn atm är att man inte kan ha djur på banorna, inga zip-lines och de små repen som exv hänger i radiotornen inte verkar finnas någonstans som man kan sätta ut själv. Eller ja, det är iaf de saker som jag stör mig mest på.

Värt att påpeka angående mina banor f.ö är att även om de är någorlunda öppna så vet jag att man på ön iaf kan klara sig lika bra med vanligt vapen. Den med vattenfallen har jag inte kört själv så väldans mycket av så har inte full koll hur man klarar sig där.

Hunt or be Hunted
http://i.imgur.com/WuQiG.jpg
The Bridge
http://i.imgur.com/CQXf2.jpg
The Pit
http://i.imgur.com/WvRTw.jpg

Medlem

Tack för att du lägger upp, lägg gärna mer om du bygger nått mer.
Jag ska testa dina banor, men inte ikväll, imorn kanske, jag återkommer när dom testats.
Det som gjorde mig irriterad var ang fordon, vilket var en stor nackdel tyvärr.

Medlem

Kollade igenom din bana The bridge lite snabbt, det verkade vara en rätt kul bana om man gillar sniper bruckar du hitta spelare till dina kartor ofta ? verkar lite svårt, nått tips ?

Någon annan med fler kartor ? länka hit isåfall med bilder...tack.

Medlem

Personligen har jag väldans mycket problem å hitta spelare, vad jag vet har bara jag o mina kompisar kört på dem ^^

Medlem

Okej, lite tråkigt.....inte speciellt kul och spela ensam, man bygger ju för gemenskap.
Dom kunde haft en ordentlig server browser tycker jag till at börja, och gjort om hela sök systemet.
Tex man skulle kunna samla poäng utifrån vad folk gav för betyg, tillräckligt med poäng inom 1 månad så skulle man kunna låsa upp fler saker till sitt kartbygge och mer rankning system, bara en tanke jag fick.

Medlem

Sen framförallt att kunna down-votea maps. Visst för att folk skulle kunna missbruka det men fortfarande... Finns VÄLDIGT många tomma banor, banor med spawns bredvid varandra etc som bara är ren skit och förstör när man kör bronze playlist.

Medlem

Kan tänka mig, men allt borde registreras i din profil down votea man maps eller gör något annat, så skulle det vara synligt i en historik, så ser spelare ganska snabbt om du är seriös eller ej, eller spelare som typ downvotea 300maps i veckan så ser man det, och då funderar man
Hade jag varit utvecklare av det spelet, så skulle jag gjort om så det blivit mer likt battlelog och mer intressant och mycket mer rankning somsagt missar betyg där. Men lira min map med dina polare nån dag, du kan även skriva ett inlägg så kan jag kanske vara med och spela.

Medlem
Skrivet av Posuic:

Det enda som jag i sig stör mig med editorn atm är att man inte kan ha djur på banorna

Djur hittar du under Gameplay > Wildlife, dock vet jag inte om de funkar i mp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Posuic:

Det enda som jag i sig stör mig med editorn atm är att man inte kan ha djur på banorna

Djur hittar du under Gameplay > Wildlife, dock vet jag inte om de funkar i mp.

Det är just det som är problemet, de fungerar inte i mp Vart vääldigt besviken när jag hade placerat ut ca 20-30 djur, testade det i mp. Inga djur...

Medlem

Samma här placerade också ut massa djur och bilar och byggde staket helt i onödan. Helt korkat av utvecklarna.
Sen kan jag fortfarande inte smälta det med att en server browser saknas, det är ju helt omöjligt att få folk till sina egen skapade banor.
Spelarna kan ju ej hitta dom utan en server browser om jag förstått det rätt ??
Utan man ser bara historik och hur många gånger dom spelats på och hur populära dom är.
En server browser skulle underlättat väldigt mycket. Spela på toma mappar är ej kul, känns som editorn kvittar då eller ?

Medlem

En liten tdm karta som jag slängde nyss ihop

[ia=715788]


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En till bild, samma bana som i första inlägg.
Fler banor, någon annan tack.......

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=34000&size=full

Medlem

O.B.S PS3 KARTA

Hittade ingen tråd i Sony rummet så jag chansade och smet in med min karta här, fastän den är till PS3an.

Kartan har jag döpt till FORT - MAYHEM och är en stor karta som täcker nästan hela kartområdet.
Det har tagit ca 40 - 50 timmar att bygga den och jag byggde den främst för team deathmatch men alla spelformer går att spela på den.
Där är både tunnlar och underjordiska rum på kartan så man kan kriga ute i det fria eller i bunkrarna.
Kartan är min första som jag gör till Far Cry 3 och det vore roligt ifall någon ville testa den. Ska ni söka efter den på PS3 så heter kartan som sagt FORT - MAYHEM men sök endast på MAYHEM och rulla ner i listan tills den dyker upp.

Hälsningar Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar