Favorit Rollspel?

Gen
Medlem

Titan Quest + Immortal Throne <3
Oblivion
FF7
NoX :>

Testpilot

Pfft ingen gammal räv som vågar ta upp klassikern LANDS OF LORE , det sög in mig och spottade ut mig efteråt som en fanatisk rollspelare.
Spel av nyare rang som är värda att nämnas är Baldurs gate , Fallout och faktiskt Knights of the old republic som jag gillade starkt.

Bäst på senaste tiden är The Witcher , blev lite besviken på NWN2 - Mask of the betrayer som jag aldrig orkade lira speciellt.

Inaktiv

Själv fastnade jag vid det mesta. Började med FFX varvid jag körde neråt i serien FFIX, FFVIII,FFVII. Dom kommer alltid ha en plts på min hylla, sen tyckte jag om Fable till Xbox. Och för alla som älskade FF spelen och tyckte om fable samt såg på disney som små måste jag rekommendera Kingdom hearts både 1 och 2 va extremt bra. Igne dissar puh, puh dissar ingen. Sen satt jag som fastklistrad vid Baldurs Gate 2 och Dark Alliance det första i detta fall. Har aldrig lyckat avinstallera diablo 2 av på grund av det sentimentala värde spelet byggt upp.

Dreamfall är nog de bästa jag spelat om det nu kan räknas in bland rpg spel inte vet jag, men den känsla jag fick av att gå igenom den storyn på en dag va paralserande. <3 på guildwars älskade fractions och det första men klarar inte öken klimatet på nighfall.

vilk minnen man får

Medlem

Elder Scrolls 3: Morrowind samt Star Wars KOTOR helt klart. Sjukt bra. Tror det är atmosfären som gör spelen ^^

Medlem

Oblivion eller Fallout serien.

Medlem

Guild Wars.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Oblivion och Mass Effect

Medlem

Oblivion
Fallout 2
Wizardry 7: Crusaders of the dark savant

Alla dessa tre spel kan jag spela om och om och om och om och om igen

Sen finns det väl fler också som man skulle kunna lägga till på listan, men är väl mina favvosar.

Medlem

Fallout serien utan tvekan.
Visst har andra spel varit bra/roliga/beroende framkallande men inte som Fallout spelen.

Medlem

Baldurs gate tror jag var det första som öppnade mina ögon för rollspel på PC. Sen föll självklart Fallout in. Jag tyckte det var tråkigt att Baldurs gate 2 inte hade samma frihet på världskartan som BG1 där man faktiskt kunde knalla runt från zone till zone. Fallout 2 kändes större och bättre på många sätt. Även om storryin i första var bättre. Arcanum är också en favorit även om jag hade svårt för deras realtids system som snabbspolade det mesta ;P

Jag satt länge och bara väntade på något Fallout med Co-op multiplayer och blev mer och mer besviken när betäkningen "co-op" helt plötsligt betydde Team deathmatch.

Inaktiv

Finns en del bra spel, så som Neverwinter Nights, Baldurs Gate, Icewind Dale och Diablo.
Favoriterna är utan tvekan Fallout 2 och Deus Ex!:)

Medlem

Läste igenom tråden lite snabbt. Till min förvåning så ser jag inte någon som nämner KOTOR! Nu är jag ingen riktig rollspelshaj, så det är många spel jag har missat.
Men är det inte svårt att överträffa perfektion?

Medlem
Medlem
Skrivet av wiki:

Men är det inte svårt att överträffa perfektion?

Du har inte spelat Mass Effect, va?

Medlem

1: fallout 2
2: KotOR 2
3: Freelancer

Inaktiv
Inaktiv

Kotor? tyckte kotor blev för tjatigt. Ville typ strypa varje "alien" som inte snackade engelska. Varje gång jag hörde en "Twi'lek" tror ja dom heter, snacka så vilja jag bara gå på Sith RAGE och döda allt omkring mig.. haha varför fick ja inte de? *snyft*

svårt att välja en favorit. Gillar så många, kan inte säga att en är bättre än en annan. Men ska man enbart gå efter speltid och vilja att återspela något. Så vinner nog Final Fantasy serien. även om det tekniskt sätt är ett JRPG. Ligger på minst 300+ timmar per spel och kan börja lira vilken del som helst, början till slut o älska varje sekund..

Medlem
Skrivet av natogundalf:
Skrivet av wiki:

Men är det inte svårt att överträffa perfektion?

Du har inte spelat Mass Effect, va?

Jo, det har jag faktiskt. Älskade varenda liten bit av det också. Men jag tycker att KOTOR hade en mycket djupare och intressantare story.
Eller så är det bara min ljussabelfetish som pratar.

Inaktiv

guild wars serien är bra men world of warcraft är lite bätre synd att jag inte har det=(

p.s synd att world of warcraft kostar i månaden

Medlem

Oblivion
Dark messiah M&M (besviken på att det var så kort )
Baldur's gate

För övrigt låter Mass effect hur coolt som helst

Medlem

Fable - The Lost Chapters
Phantasy Star Universe - Ambition of Illuminus

Medlem

1 - Kingdom Hearts
2 - Diablo II Expansion.
3 - Baldurs gate II
4 - FF X


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av super play:

p.s synd att world of warcraft kostar i månaden

Ja, det är ju en hel förmögenhet också. Det är svårt prioritera bort 2 öl på krogen alternativt en familjepizza i månaden.

Medlem

Har aldrig riktigt varit mycket för dom där djupa rollspelen. Men visst finns det pärlor bland dom med.

Men dom absoluta favoriterna, dom som har gett det bästa intrycket och dom jag verkligen myser av att bara ha i åtanke är ofta spel från förr. <3

Drakan Order of the Flame (Om det kan räknas som rollspel vet jag inte, men det var en gåva från himlen. <3)

Silver (Fantastiskt spel, storyn, grafiken och spel glädje som jag inte hittar så ofta längre.)

Might and Magic (Ja visst, det var en riktig skit-serie, men på nått sett blev jag endå fast.)

Diablo 1 och 2 (Helt underbart!)

Final Fantasy (Helt otroligt, gillar mestadels dom lite äldre till SNES och FF8. Tyckte inte om FF7 så mycket faktiskt.)

Oblivion (Helt fantastiskt, brukar få lite begär att installera det ett par gånger per år fortfarande.)

Neverwinter Nights (Otroliga lan minnen från det spelet.)

Det var bättre förr.

Inaktiv

Fable tycker jag är bäst!

Innan tvåan kommer ut ska jag lira igenom 1:an en sista gång. Sen ska det kännas så skönt att spela 2:an

Medlem

Fallout 2
Planescape torment
Arcanum

Är väl mina top3, finns så många fler bra men om jag ska välja 3 så

Medlem

Diablo 2
Diablo 1


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

QRT
Medlem
Skrivet av Cane:

Fallout 2
Planescape torment
Arcanum

Är väl mina top3, finns så många fler bra men om jag ska välja 3 så

<3

Medlem

Mass effect <333

Medlem

oblivion


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar