Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
h2o
h2o
Titel Frågvis
Registrerad 2007-12-04
Inlägg 26

Ariath skrev:
Mitt favoritrollspel kommer att förbli Baldur´s Gate med Tales of the Swordcoast. Jag håller även Might & magic VI - The mandate of heaven väldigt högt.

Du menar väl Might & Magic VII? ;) Så sjukt bra lir, det första rollspelet som jag verkligen fastnade för totalt och fortfarande älskar. 8:an var bra den med men hade inte riktigt samma klass som 7:an och riktigt synd att 9:e versionen var så dålig... dags för en comeback kanske?

Hukkie
Titel Proffs
Registrerad 2003-02-07
Inlägg 1 281

Might and Magic VI har alltid varit det bästa i serien, och även om nummer sju var ett riktigt bra spel kommer det aldrig mäta sig med Mandate of Heaven på någon nivå.

Ariath
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 1 949

h2o skrev:
Ariath skrev:
Mitt favoritrollspel kommer att förbli Baldur´s Gate med Tales of the Swordcoast. Jag håller även Might & magic VI - The mandate of heaven väldigt högt.

Du menar väl Might & Magic VII? ;) Så sjukt bra lir, det första rollspelet som jag verkligen fastnade för totalt och fortfarande älskar. 8:an var bra den med men hade inte riktigt samma klass som 7:an och riktigt synd att 9:e versionen var så dålig... dags för en comeback kanske?

Precis som Hukkie sa ovanför. Sjuan är bra men saknade mäktiga dungeons som Castle Darkmoor och Tomb of VARN m.fl. Sexan är även mycket svårare än sjuan vilket är ett plus.

Jezter[SWE]
Titel Frågvis
Registrerad 2006-08-16
Inlägg 22

1# Fallout 2
2# Deux Ex
3# KotOR
4# Baldurs gate 2
5# Fallout 3

Ser att många valt Diablo 2. Ett av dom spel jag spenderat mest tid på under min ungdom, men personligen vill jag inte klassa det som ett rollspel då man... ja.... inte kan rollspela för 5 öre i det spelet ;)

Hukkie
Titel Proffs
Registrerad 2003-02-07
Inlägg 1 281

Castle Darkmoor är en av de mäktigaste spelupplevelserna jag kört, Lich-fighterna var episka.

Ariath
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 1 949

Hukkie skrev:
Castle Darkmoor är en av de mäktigaste spelupplevelserna jag kört, Lich-fighterna var episka.

Verkligen.:) Även att ha ihjäl alla Flying eyes vid kristallerna tog sin tid innan jag testade Dragon Breath hehe.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-07-29
Inlägg 0

Mass Effect.

Hukkie
Titel Proffs
Registrerad 2003-02-07
Inlägg 1 281

Ariath skrev:
Hukkie skrev:

Verkligen.:) Även att ha ihjäl alla Flying eyes vid kristallerna tog sin tid innan jag testade Dragon Breath hehe.

Det var lite lustigt däremot att man kunde råka aggroa monster som stog på andra sidan väggar, eller en våning upp då de på vissa platser kunde se rakt igenom allt ^^

Kleptomaniac
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 635

1.Divine Divinity
2.Diablo 1&2
3.WoW(om det nu räknas)
4. Fable

Ariath
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 1 949

Hukkie skrev:

Det var lite lustigt däremot att man kunde råka aggroa monster som stog på andra sidan väggar, eller en våning upp då de på vissa platser kunde se rakt igenom allt ^^

Licharna och flying eyesen körde dispel hela tiden också från andra sidan väggar mm. Smått irriterande:)

Hukkie
Titel Proffs
Registrerad 2003-02-07
Inlägg 1 281

Mjo det var förbannat svårt att ta sig igenom om man inte var ett par nivåer över fienderna ^^

jekib
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-30
Inlägg 1 012

Fable & Fable II.

Guzgob
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-04-01
Inlägg 136

Neverwinter Nights 1 & 2 Vet inte hur många timmar som har spenderats på Fight Club servern ( GoB FTW )

chiili
Titel Frågvis
Registrerad 2008-10-21
Inlägg 45

Qale skrev:
diablo 2!

D2 är ju en riktig nostalgitripp. Deckard Cains flamsande, döda Diablo 25 gånger i rad för all xp & alla fina prylarna, "kobanan"... hoppas D3 håller samma kvalité!

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-07-29
Inlägg 0

Mass Effect
Oblivion

Charstone
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-07
Inlägg 303

Baldur's Gate spelen
Planescape: Torment
Mass Effect
Knights of the Old Republic

Jag är en BioWare fan. :)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-07-29
Inlägg 0

Gills wow så är det lungt det.....Man är fri i en stor värld där man kan göra vad som helst:D

Ramblemoe
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-07-01
Inlägg 220

FF9 <3
Spelade igenom det senast förra veckan, <3

älska!

Ravenknight
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-08
Inlägg 861

Måste ju också inskjuta att Dungeons and Dragons, bordsrollspelet fortfarande håller måttet. :)

Purris
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-03
Inlägg 178
kallenalle
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-01
Inlägg 133

1.fallout 3
2.oblivion IV
3.world of warcraft
4.mass effect

8):P:P:P

brundo
Titel Stammis
Registrerad 2008-04-13
Inlägg 560

Fallout 2, Neverwinter nights 2, Baldurs gate 2 och Icewind Dale är väl de jag har spelat mest. NWN1 också förstås, fast det spelade jag mest multiplayer.

Coolridge
Titel Frågvis
Registrerad 2008-09-30
Inlägg 38

Hmm ingen som nämnt Titan Quest? Kör det nu och blev otroligt överraskad. Tycker det är riktigt skoj. Jaja det är en diablo-klon jag vet :). Men sjukt skoj med grekisk mytologi, sen så är det riktigt snyggt oxå.

Genemos
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-10-02
Inlägg 267

Kotor, både 1:an och 2:an är dom två spel som jag anser klår alla vad det gäller rollspelsväg, laddade ner Fallout 2 för inte så länge sedan men... suck, jag är bortskämd vad det gäller grafiken.

Mass effect är något som jag även starkt rekommenderar för de av er som inte har spelat det ännu. Är nog det spel som jag spelat längst i sträck strax efter COD 4 ^^

Spelar wow regelbundet, sedan kanske man inte kan se det som ett rollspel såvida man inte kör på en sådan server men det klassas ju ändå som MMORPG

twilightsaga skrev:
Qale skrev:
diablo 2!

D2 är ju en riktig nostalgitripp. Deckard Cains flamsande, döda Diablo 25 gånger i rad för all xp & alla fina prylarna, "kobanan"... hoppas D3 håller samma kvalité!

Ja, fast det lär finnas en hel del som både hyllar och sågar D3, jag hoppas bara att jag kommer ha en hel del multiplayers lir med polare.

Slashneed
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-22
Inlägg 925

Är ju rollspelsnörd så heh, det blir en lång lista om jag ska lista alla favoriter, men absolut bäst har alltid varit Baldur's Gate II: Shadows of Amn, helt omöjligt kul att spela om =) Sidoquests man aldrig tröttnat på att köra och massa olika quest-lines beroende på klass och spelstil, att Throne of Bhaal kom sen och byggde på var ju inte helt fel...

Suck, jag önskar att jag kunde få dem att funka på Vista, har läst igenom massa forum och pratat med support osv, inte hittat nån lösning som funkar för mig =/

SirToxer
Titel Stammis
Registrerad 2008-11-01
Inlägg 503

Tillhör Moonstone (Amiga) ''Rollspels'' gruppen, eller är de helt enkelt ''äventyr''?

1: Kotor
2: Kotor 2
3: Diablo 2 + LOD
4: Fable
5: Fallout 3

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-07-29
Inlägg 0

1. Spel av Black Isle
2. RPGs av BioWare
3. Spel av Troika

Sebastian Lind
Titel Oldtimer
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 643

Svårt. Final Fantasy VI eller Baldur's Gate (ja, ettan!) skulle knipa förstaplatsen.

Reaction
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-11
Inlägg 375

Mount&Blade! Nog bland dom roligaste spelen evah!

Tybalt
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 854

1) Daggerfall
2) Morrowind

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 537 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.

FZ