Favorit Rollspel?

Medlem

1: Fallout 2
2: Mario RPG (Ja, ni läste rätt)
3: Morrowind
4: Kotor

Medlem

Valkyria Chronicles till PS3.

Rekommenderas varmt ifall man som jag inte kan köra shooters på konsoll... men ändå vill skjuta på konsoll. ;-D


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gothic 2 !


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem
Medlem

Ja, jag har kört fallout 2, å ja, det var galet kul, MEN, det är långt ifrån min favorit (framför allt gillar jag inte strids systemet, för mycket baserat på röta imo).

Min favorit är antagligen seiken densetsu 3, delvis för musiken, och det är kanske därför FFX också ligger där uppe i toppen för mig.

Men ska man gå på spenderade timmar så vinner antagligen Oblivion, men är inte säker på om jag lirat FFX mer.

Om dom bara kunde göra en lite mognare tappning av Dark Chronicle, eller till o med pokémon om det nu räknas som ett rpg, hade jag nog varit helt såld.

Medlem

Jag måste säga att Final Fantasy VII och Neverwinter Nights är de bästa!

NWN står dock något högre på listan!

Inaktiv

Final Fantasy VII är det bästa spel jag någonsin spelat. Klart. Kort och koncist: bäst! (enligt mig)

Sedan kommer nog Morrowind.

Medlem

Fable: The Lost Chapters, KotOR 2 och Mass Effect hör till favoriterna. :heart:

Medlem

1. Fallout 2
2. Chrono Trigger
3. Mass Effect

Medlem

1.Mass Effect
2.Fable II


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

1. The Elder Scrolls Oblivion
2. Mass Effect
3. Fallout 3
4. Fable 2


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Ingen speciell ordning.

Fallout 1,2
Vampire the Masquerade: Bloodlines
The Elder Scrolls 3: Morrowind
Mass Effect
Kotor 1,2
Planescape Torment
Diablo 1
Fable 1
Gothic 2
The Witcher
Neverwinter Nights 2 + Storm of Zehir
Oblivion

Medlem

Final Fantasy 7
Mass Effect
Baldurs Gate
Kotor


signatur

Bara gör det.

Medlem

Final Fantasy 9 (Första Final Fantasy spelet jag spelade)
Final Fantasy 7
Mass Effect
Diablo 2
Fable 2
The Witcher

Ingen speciell ordning.

Medlem

Final Fantasy IX !! Sedan kommer nog Chrono Trigger O.o


signatur

Kupo!

Medlem

Är det nån mer än jag som inte begriper vad det är som är så bra med Fable 2? Jag har verkligen försökt att gilla det men det bara går inte hehe. Vetefan vad det beror på - jag kommer liksom inte in i det.


signatur
Medlem

Diablo II, självfallet. I alla fall tills trean släpps, men med Blizzards tempo lär det ta ett par år.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

1) Gothic 1
2) Baldurs gate 2
3)Gothic 2
4) Fallout 2

Medlem

fallout 3 ( har dock inte spelat fallout 2, något jag missat? )

Medlem

(I ingen speciell ordning)

WRPG:
Fallout 3: Ett av mina favoritspel just nu. Så otroligt kul att bara gå runt och utforska den post-apokalyptiska världen med ett gevär och en hund(som jag inte hittat än:p)

Two Worlds: Detta lir har ju blivit sågat på flera håll men jag älskar det!:D Finns så många olika föremål och random platser(snackar "bandit camps" och liknande) att besöka. Många quests också(av vilka endast ett fåtal är intressanta. Tyvärr:(). Lite grann som rollspelens Saint's Row 2(älskar det spelet också). Något kass grafik och väldigt opolerat, men istället kul och innehållsrikt som tusan!

The Elder Scrolls 3: Morrowind: Need I say more?:)

JRPG:
Golden Sun: Enda JRPG't som jag någonsin fastnat för. Vet inte riktigt ens varför:p

Rollspel jag ser fram emot:

Dragon Age: Origins

Age Of Decadence

Gothic 4


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Baldurs Gate 2 givetvis.

Tycker för övrigt att det är skrämmande att folk nämner tex WoW och Guild Wars i sådana här sammanhang.

Medlem
Skrivet av Brax:

Kanske inte de "bästa" rollspelen, men definitivt de som fått mig att häpnas och "svepas med" allra mest.

1. Ultima Underworld 1

Mitt första rollspel. Fram till idag så har fortfarande inget spel hänfört mig så mycket som detta. Helt otrolig inlevelsefaktor.

2. Daggerfall

Jag vågar inte ens tänka på hur många timmar jag la ner på detta spel, det är någon helt sanslös mängd. Hade oerhört utmanande "dungeons" som man faktiskt lätt gick vilse i. Såvida man inte hade en speciell magi som man kunde teleportera sig ut med. Det är så här jag vill ha mina dungeons.

3. Ultima 8, Pagan

Säkert ett oväntat val för många. Så som jag förstått det så ses 8:an som en ganska svag del i serien. Men jag satt oerhört många timmar med detta spel. Det var så oerhört utmanande för en ung grabb som jag var på den tiden, som dessutom inte var nå vidare vass på engelska. Skeletten och trollen i detta spel är nog än idag mina absolut mest hatade och fruktade nemesisar.

4. Fallout 2

Att utforska New Reno och Sierra Army Depot för första gången är sann spelglädje i dess allra högsta form.

5. Baldur's Gate 2

Det är uppenbart hur mycket tid och kärlek utvecklarna har öst in i det här spelet. Oerhört intressanta sidospår som man kan ge sig in på om man inte vill koncentrera sig på huvudstoryn direkt.

6. Arcanum.

Hyperintressant spelvärld, suverän atmosfär och välskrivna dialoger samt ruskigt bra sidospår. Hopplöst idiotiskt agerande av ens följeslagare i striderna drar ner en aning.

7. Dungeon Master 2.

Ytterligare en högoddsare. Men atmosfären i detta spel var också suverän.

8. Elder Scrolls 1: Arena.

Detta spel krävde ännu mer EMS-dribblande än Ultima Underworld. Jag kunde inte spela alltför länge innan det krashade, vilket tyvärr ledde till att jag la ner nötandet alldeles för tidigt i ren frustration.

9. Arx Fatalis.

Ännu ett oväntat val kan jag tänka mig. Men det var uppenbart att utvecklarna kände lika starkt för Ultima Underworld som jag gör när de skapade detta spel. Så det var svårt att inte gilla en spirituell uppföljare till mitt absoluta favoritspel.

10. Final Fantasy VII.

Sephiroth. Nästan så att man inte behöver säga så mycket mer. Men första gången man såg Supernova Omnislash och Bahamut Zero var också speciella ögonblick.

*sucka djupt*

Det var bättre förr..

byt plats på ettan och 10 så förstår jag dig


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

morrowind
fallout 2
chrono trigger
lunar knights
fallout 3

Inaktiv

Zelda 64
Oblivion.

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Zelda 64
Oblivion.

Zelda är väl knappast ett rollspel?

Nåja, mina favoriter är:

1. Baldur's Gate II: Shadows of Amn
2. Fallout
3. Planescape: Torment

Andra spel som jag gillar utan någon speciell ordning:

Star Wars: Knights of the Old Republic
Mass Effect
The Witcher
Neverwinter Nights

MFZ
Medlem

fallout 1&2, KOTOR, mass effect.
på rak aarm, finns säkert några guldbitar som ligger på ungf samma nivå som ja inte kommer o tänka på just nu.

ah, sen finns ju dom där dungeon master, eye of the beholder, lands of lore-spelen oxo, dom e najs.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skrivet av ThinBoi:

Age Of Decadence

fuckin' A

Medlem
Skrivet av Jozo:

1: Fallout 2
2: Mario RPG (Ja, ni läste rätt)
3: Morrowind
4: Kotor

"Mario RPG" haha, vafan är det för nåt?

1.Morrowind
2.Oblivion


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

har redan skrivit men ändrar mig lite och skriver en top 5 lista

1. Fallout 2
2. Fallout
3. Fallout 3
4. Baldurs Gate 2
5. Neverwinter Nights

Som ni ser är jag sjukt fanatiker av allt Fallout

Medlem
Skrivet av Vozk:

"Mario RPG" haha, vafan är det för nåt?

[http://www.mobygames.com/game/super-mario-rpg-legend-of-the-s...]

Skriv svar