Final Fantasy XIV - A Realm Reborn - Sverige

Medlem
Final Fantasy XIV - A Realm Reborn - Sverige

Vi är från Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - Sverige och vi har nu vuxit en hel del och har nu över 100 medlemmar som kommer förmodligen spela tillsammans. Vi har en Linkshell vid namn Nordanvind och hoppas ni vill spela med oss.

Är du intresserad av att spela med oss tveka inte att kolla in våran Facebook grupp.
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - Sverige

Eller våran hemsida
Nordanvind

MvH / Best Regards
Joanna

Medlem

Låter bra! Får återkomma

Medlem
Skrivet av Lightvision:

http://iloapp.twistedgaming.eu/data/_gallery/public/16/137199...

Vi är från Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - Sverige och vi har nu vuxit en hel del och har nu över 100 medlemmar som kommer förmodligen spela tillsammans. Vi har en Linkshell vid namn Nordanvind som kommer finnas på Moogle och Rangarok.

Är du intresserad av att spela med oss tveka inte att kolla in våran Facebook grupp.
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - Sverige

MvH / Best Regards
Joanna

Har du spelat spelet och tycker det är bra?

Jag har inte facebook så det går inte att kolla på sidan du länkade till.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelat spelet i 1.0 och nu i 2.0 ARR så är det ett helt nytt spel och jag älskar det. Det kommer säkert en hemsida inom kort men om du vill kan jag skicka dig min Skype om du har det så kan du få reda på mer genom där.

Medlem

Spelet verkar snyggt och om det är som du säger riktigt bra så får man väl testa spelet.

Finns benchmark ute och man är sugen på se hur spelet flyter. SLI verkar inte funka än och är en hel del microstuttering blandat med fps drops.
Förhoppningsvis fixas det mot release.

När Greenmangaming slänger upp sin nästa 20%-30% voucher så köper jag spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skriver in mig lite senare på facebooksidan. Kommer garanterat spela 2.0, mycket "fräschare" är första
Gillar även starkt att de fått spelet att fungera relativt bra på Ps3an.

För de som vill få tillgång till betan så går det alltid att "köpa" spelet på webhallen, välja att betala i butik, få beta-keyn och sedan avbeställa.

Medlem

Har funderat på att testa FFXIV, jag har alltid gillat final fantasy men har ingen aning om hur det blir när det är som MMORPG. Finns det nån bra sida förutom själva huvudsidan där man kan läsa mer om spelet? (klasser,raser och funktioner i spelet m.m)

Jag vet att jag prövade final fantasy XI en gång i tiden och blev riktigt besviken, spelet laggade, var opolerat och väldigt klumpiga kontroller samt något svårt att hänga med i (kan ha varit min dator och internetuppkoppling då som bidrog till lagget, men jag tror inte det då jag spelade wow och eve samtidigt där jag inte hade några som helst problem.)

Pågår det någon öppen beta eller ska det köras något liknande inom en snar framtid så man har en channs att testa på spelet lite innan man börjar fundera på att köpa det?


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Vet inte riktigt vart man kan hitta såna saker. Men öppen beta är ju snart så varför inte ta och testa spelet!

Medlem

Finns 20% voucher på GMG så köpte digital deluxe edition för 290kr.

Så nu blir det att spela när man har tid. Är inte lika aktiv i MMO fronten sedan man börjat jobba men hoppas man är välkommen in i grind-träsket igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Sen kommer vi förmodligen inte spela på Moogle utan vi har bestämt oss att flytta till Odin som det verkar i dagsläget.

Medlem

Nordanvind Bakgrund 6048x1080 Ladda ner

Nordanvind Bakgrund 1920x1080 Ladda ner

Medlem

Lycka till med Nordanvind Joanna.

Måste erkänna att jag tycker ni valt ett riktigt bra namn. Trevligt med fler spel-gemenskaper som har Svenska namn.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Lycka till med Nordanvind Joanna.

Måste erkänna att jag tycker ni valt ett riktigt bra namn. Trevligt med fler spel-gemenskaper som har Svenska namn.

Tack så himla mycket

Medlem

Nordanvind Backgrund 2 (1920x1080) Ladda Ner

Medlem

Spelet är GALET bra. Extremt skön atmosfär, perfekt final fantasykänsla. Se till att ladda ner phase 4 client och spela den öppna betan mellan 17 - 18 augusti.

Medlem

Kan man reggae sitt spel än?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

en fråga: har de ändrat combat mode i A Real Reborn? eller det är fortfarande turn based combat?
tack

Medlem

Global cooldown 2.5 sek. Inte turordningsbaserat.
Du är så välkommen.

Medlem
Medlem

Ok vilken server blir det att spela på? Vi med pre order får ju börja nu om 24e så det blir att spela som satan på vilodagen.

Skrivet av vajn:

Global cooldown 2.5 sek. Inte turordningsbaserat.
Du är så välkommen.

2.5 sekunder är en evighet!!!1111 Tyckte 1.5 sekunder i WoW var en evighet efter ha spelat rogue ett tag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Hej

Ny här idag och har varit med från Beta 3 och är sjukt positiv till spelet, längtar verkligen till i morgon när "Early Acces" kommer igång

Jag har aldrig köpt "collector's edition" till något spel förut, men denna gången kände jag att det är värt det!

Medlem

Så hur är spelet ? Roligt ? / värt o köpa ?
Hur är de performance ? Sitter på en lap-top

Medlem

Spelet är riktigt härligt och som tidigare sagt så är atmosfären i spelet underbar. Dock så lider spelet av server problem just nu så det kan vara värt att vänta lite tills dom fått ordning på saker och ting.

Lite svårt att säga hur det kommer att funka för dig när du bara säger att du har en laptop. Själv sitter jag med en laptop och spelet funkar utmärkt! Men jag har en dyrare gamer laptop.

Medlem

Nu ber jag om ursäkt för att jag kapar tråden lite. Men har dom fixat servrarna än? Är grymt sugen på att börja lira, men har hört från flera att det är värt att vänta tills dom fixat servrarna.

Medlem

Square Enix kör maintenance idag där dom ska öka antalet worlds samt antal logins osv. man kan ju hoppas att det blir bättre idag

Medlem

Nån som vet när man kan köpa det igen?
Finns inte att få tag på i nån butik.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Började spela FFXIV nu i helgen. Köpte collectors till 1.0 men hatade den.
2.0 är såå mycket bättre!

Synd att jag inte såg den här tråden innan jag skapade min gubbe. Spelar på servern Moogle.
Får hoppas på att det blir en gratis transfer sen.
Då det har varit så mycket problem med character creation.

Medlem

enligt linkshell så lirar ni på ragnarok, stämmer detta? isåfall: flytta till odin!

1
Skriv svar