Följer något med från Guild Wars 1 kontot till Guild Wars 2 ?

Medlem
Följer något med från Guild Wars 1 kontot till Guild Wars 2 ?

Avslutade precis min SWTOR subscription för att spelet suger. Orka spendera en timme i hissar och döda mellanstationer för att ta sig från punkt A till puinkt B. Att hitta saker i auktionshuset och filtrera skit hos vendors var lika hjärndött det.

Så nu sitter man här och funderar på var man ska lägga sin tid innan Guild Wars 2 släpps. Så min undran är, finns det nån poäng att lira Guild Wars 1 innan 2an? Följer nåt med ens konto, typ titlar, achievments eller nåt annat skräp man kan roa sig med att samla på sig innan GW2?

Medlem
Skrivet av silencer:

Avslutade precis min SWTOR subscription för att spelet suger. Orka spendera en timme i hissar och döda mellanstationer för att ta sig från punkt A till puinkt B. Att hitta saker i auktionshuset och filtrera skit hos vendors var lika hjärndött det.

Så nu sitter man här och funderar på var man ska lägga sin tid innan Guild Wars 2 släpps. Så min undran är, finns det nån poäng att lira Guild Wars 1 innan 2an? Följer nåt med ens konto, typ titlar, achievments eller nåt annat skräp man kan roa sig med att samla på sig innan GW2?

Ja nånting ska följa med, vet inte vad riktigt, men jag vill minnas att det var snack om det iallafall. Googla lite vettja


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ja om man har Eye of the North så finns en anslutning mellan spelen som heter Hall of Monuments, Man tjänar in poäng som går till rustningar, vapen, pets, minipets, titlar etc..

http://www.guildwars2.com/global/includes/images/hero-hom.jpg


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Cool, kanske ska införskaffas i brist på annat att göra då. Nån som har lust att gå ihop några stycken o kötta på kvällarna? Det kostar ju bara en spottstyver. Obs, spelade bara GW1 beta så har typ ingen som helst erfarenhet av det.

Medlem

svenska GW2 forumet har en tråd för något sådant och Fredrik som pressbetadetestade gw2 åt FZ här pratade om att han kanske ville spela igenom gw1 med nån oxå, i sin blogg! (100 spel man vill spela nr 14 eller nåt)


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

ngn Guild wars erfaren som kan förklara lite?
Såg att för att låsa upp GW2 items, så behövde man skaffa armor pieces i GW1 (bla dock, men bara ett exempel)
Är det bara max lvl super raids, som man aldrig kan få lira om man inte har 20 personer man redan känner som lirat i 5år?

Sammanfattning: Funderade själv på att testa GW1 för ett tag sen, iom GW2 unlocksen, hursomhelt, är det realistiskt att säga att en noob har möjlighet att skaffa dessa unlocks?


signatur

Rwa?

Medlem

Ska inte vara supersvårt att fixa om man har tid och har hyfsat lätt för att lära, för att få tag i "rätt" kläder behöver du material, "faction" & pengar, kommer en lång bit påväg bara genom att spela igenom spelet, vet att det finns folk som skrivit "manualer" på ämnet, borde inte vara svårt att hitta.
Men igen, leta runt lite på svenska gw2 forumet, de har diskuterat detta och har några medlemar som håller på med detta fortfarande, antagligen..själv är jag inte aktiv där längre! http://forum.gw2sverige.se/


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Låter mycket bra om det var så att man tjänade på att ha spelat GW 1 innan. Inte för att jag gjort det själv, men gillar när man belönar trogna spelare på det viset.

Medlem

Köpte Trilogy och EOTN via steam igår. Idag blir det till att forska lite vilken profession man ska ta etc.
Var inne snabbis i gw2sverige-chatten igår och tjötade och planen hittills är att börja med factions - spela upp till level 15, dra till NF och hämta heroes.

Medlem

Du får heroes i Eye of the north oxå, och kan börja där från lvl 10 tror jag det var.. Ritualist är en bra factions class, men den kommer dock inte finnas med i gw2, iaf inte från start!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Ritualist är en bra factions class, men den kommer dock inte finnas med i gw2, iaf inte från start!

Fast klassen (och namnet) man väljer påverkar väl inget senare i gw2 eller?

Medlem
Skrivet av silencer:
Skrivet av toast:

Ritualist är en bra factions class, men den kommer dock inte finnas med i gw2, iaf inte från start!

Fast klassen (och namnet) man väljer påverkar väl inget senare i gw2 eller?

nej.. är väl mer om man tänker att gw2 gubben ska gå i samma stil kan det bli svårt.. ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ditt namn reserveras åt dig om du haft en GW1 char med GW:EN (Eye of the North förkortas ofta med GWEN). Så du kan ha samma namn i 2an också, om du vill Har jag fattat det som iaf


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Vissa saker i Hall of Monuments hänger med. Vilket påminner mig om att jag måste skaffa mina 3 sista poäng någon gång, lat som man är!

Samt att man reserverar namn på karaktärer som man kan använda i GW2.

Medlem

OK. Har förstått att man kan ha mellanslag i namnen.. Typ heta "Cool destroyer" etc, blir det inte meckigt att messa andra spelare då?

Medlem

Stämmer, min main heter t ex Palanor Makandrim. Är man i samma gille eller har personen på friendlisten är det absolut inga problem att messa andra, samt att du kan klicka på deras namn i chatten för att skriva till dem.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Måste man ha alla GW1 för att kunna låsa upp allt? tänkte köpa GWEN och Nightfall, då dessa 2 blir billigast, men krävs det att jag har factions och prophecies för att få ut allt?


signatur

Rwa?

Medlem

få ut allt? Om du pratar om rewards till gw2 i form av saker (ej titlar) så borde de räcka med de du nämt!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Måste man ha alla GW1 för att kunna låsa upp allt? tänkte köpa GWEN och Nightfall, då dessa 2 blir billigast, men krävs det att jag har factions och prophecies för att få ut allt?

Inte säker på att endast EoTN och Nightfall räcker.

Medlem

köper väll alla för säkerhetens skull, blir bara 100kr dyrare så det var inte så farligt.


signatur

Rwa?

Medlem
Medlem
Skrivet av silencer:

Ding 2 !!!

Gz gz


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

..

Skrivet av silencer:

...

Spelar ni nå GW1 silencer och Annanaz? har lite minipets jag kan skänka bort om ni jobbar på de där HoM poängen... kanske kan hjälpa till med nåt mission eller nåt nångång oxå.

--
btw testa att trycka B(default) om ni är inne i gw1 och är intreserade av pvp, då kan man kolla in de senaste gvg turneringarna etc, hoppas det blir nån sorts observermode i gw2 oxå.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Annanaz:

..

Skrivet av silencer:

...

Spelar ni nå GW1 silencer och Annanaz? har lite minipets jag kan skänka bort om ni jobbar på de där HoM poängen... kanske kan hjälpa till med nåt mission eller nåt nångång oxå.

--
btw testa att trycka B(default) om ni är inne i gw1 och är intreserade av pvp, då kan man kolla in de senaste gvg turneringarna etc, hoppas det blir nån sorts observermode i gw2 oxå.

Cool.. jo, men det har inte funnit så mycket tid så jag har bara hunnit dinga 5 hehe. Men tänkte nog köra lite i helgen. Ska hålla utkik!

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Annanaz:

..

Skrivet av silencer:

...

Spelar ni nå GW1 silencer och Annanaz? har lite minipets jag kan skänka bort om ni jobbar på de där HoM poängen... kanske kan hjälpa till med nåt mission eller nåt nångång oxå.

--
btw testa att trycka B(default) om ni är inne i gw1 och är intreserade av pvp, då kan man kolla in de senaste gvg turneringarna etc, hoppas det blir nån sorts observermode i gw2 oxå.

Skulle gärna uppskatta lite hjälp, sitter just nu o spelar igenom Factions me min Assassin.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av silencer:
Skrivet av toast:
Skrivet av Annanaz:

..

Skrivet av silencer:

...

Spelar ni nå GW1 silencer och Annanaz? har lite minipets jag kan skänka bort om ni jobbar på de där HoM poängen... kanske kan hjälpa till med nåt mission eller nåt nångång oxå.

--
btw testa att trycka B(default) om ni är inne i gw1 och är intreserade av pvp, då kan man kolla in de senaste gvg turneringarna etc, hoppas det blir nån sorts observermode i gw2 oxå.

Cool.. jo, men det har inte funnit så mycket tid så jag har bara hunnit dinga 5 hehe. Men tänkte nog köra lite i helgen. Ska hålla utkik!

Jävlar vad nörd jag är är redan lvl 20 och sitter o mattar igenom factions


signatur

Rwa?

1
Skriv svar