För er som gillar Morrowind mest av alla TES spel.

Inaktiv
För er som gillar Morrowind mest av alla TES spel.

Om du gillar Morrowind mer än alla andra Elder Scrolls spel, och tycker att för mkt fokus ligger på Oblivion just nu så vill jag tipsa dig om http://www.morrowind.forumportal.se som inriktar sig helt och hållet på Morrowind, och vi har dagliga diskussioner och du behöver inte vänta länge på att få svar i din tråd.

Jag hoppas vi ses där!

Medlem

Jag tycker morrowind är ganska sunkigt för att Grafiken är Den sämsta jag sett. Inga efekter eller något . Jo visst världen är större men hellre Oblivion Världen lite mer realistisk liksom! Morrowind är Gammalt Tänk nu Istället varför spela Morrowind när Det finns oblivion och expansion Knights of the nine!? Det kommer säkert ett nytt morrowind med Bättre grafik och så det blir bättre gjort !"

Håller inte med, det finns moddar som drar upp grafiken rejält även om det inte kan mäta sig med Oblivion, bara animationerna i Oblivion spöar ju Morrowind. Men Morrowind är sjukt mycket djupare och större än Oblivion fast jag uppskattar båda spelen lika mycket.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Med tanke på när Morrowind släpptes och vilka enorma areor spelet skapade så är det inte så konstigt att grafiken inte är fanatiskt häftig. Fast grafiken på Morrowind var mycket bra då det släpptes.

Sen kom det som sagt senare moddar som drog upp grafiken rejält. Sen att du säger att Oblivion automatiskt bättre pga att grafiken är bättre, jag har personligen aldrig ansett att grafiken styr så stora delar av ett spels känsla. Story och inlevelse HAR ju faktiskt alltid varit den viktigaste delen i ett RPG.

Sedan så håller jag med NordicStormtrooper om att morrowind var ett djupare spel, jag har spenderat helt vansinnigt mycket fler timmar på Morrowind än jag har på Oblivion, och inte bara pga att spelet varit ute längre. Även om Oblivion täcker en större yta med både mer folk och städer/byar känns det som om det finns mer att göra i Morrowind.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Håller helt med dig Hukkie. Kom in på http://www.morrowind.forumportal.se så kan vi snacka mer om det vet ja!

Medlem

Hmmm jag känner av ett försök att locka mig till den andra sidan staketet, där gräset är grönare enligt vissa O_o

Ska kolla in det iaf


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

alltså tog man bort quest markern i oblivion så skulle det bli roligare (jag vet att det finns mods för det)oblivion är för nybörjar vänligt......visst tycker jag att oblivion är hel häftigt....men morrowind är bättre ändå

"trots allt....grafiken är inte allt"

som i morrowind: Morag Tong uppdragen=den du ska mörda är ca 10 m sydöst om den staden(notera att det var ca)
i oblivion=Dark Brotherhood, han är där...följ quest markern

Medlem

Mjo ibland satt personerna mitt ute i ingenstans och man fick en area att leta igenom som var lika stor som en mindre stad. Vart lite mer utmaning då =/

Mods för att skippa questmarkers och ta bort fastravel var riktigt bra, synd bara att oblivion inte har ett system med båtar/striders att använda dock, för att även DÅ slapp man springa överallt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Att ta bort questmarkers fungererar väl inte någe bra i Oblivion, eftersom det nästan aldrig finns någon beskrivning för vart man ska.

Medlem

Morrowind är såå Mycket bättre än Oblivion, där kan man se iaf att grafiken har ingen betydelse för att ett spel ska kunna fungera även nu. Och man kan göra så sjuka saker i det med :>

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Att ta bort questmarkers fungererar väl inte någe bra i Oblivion, eftersom det nästan aldrig finns någon beskrivning för vart man ska.

Morrowindstyle! Visst, i morrowind fanns det lite beskrivningar, men oftast inte mer än ungefär "Söderut finns en grotta i en skog, den heter såhär). Kunde ta en timme att hitta eländet om man inte kunde området, men ingen klagade


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Det är en väldig skillnad på stundtals lite dåliga beskrivningar mot inga alls. Just utforskandet var en stor del av behållningen i Morrowind.

Medlem

Jag tyckte att möjligheten att hitta artefakter i form av vapen, rustningar o annat skojs var det som gav mest till Morrowinds livslängd.

Det var ju riktikt bra annars också men om jag jämnför med oblivion så känns det som att man inte är lika beredd att resa land o rike runt när man kan gå in i vilken grotta som helst och ändå hitta det bästa/sämsta grejerna.

edit:

Personligen så hade jag väldigt sällan problem med att hitta i morrowind. Men det hjälpte ju något enorm när man hade kartan till.

En kompis hade spelet när det släpptes, då fick man ingen karta till... så det var ju aningens lite mer jobbigt att leta runt efter saker.

Medlem

morrowind var skitkul när det kom men jag måste med handen på hjärtat säga att oblivion är bättre, det tar aldrig slut. blir aldrig tråkigt. enligt mig iaf.

jag tror det faktum att npc:arna i oblivion har fått gåvan att kunna tala med en och inte bara spotta ur sig en bunt med text som man måste läsa för att ha en aning om vad som komma skall etc.

att dom talar med en i oblivion gör att det känns mer levande också. men ajaa, each to his own jag gillar båda..

Medlem

Jag pallar inte Morrowind längre fast oblivion har jag tröttnat på. Men om jag var tvungen att spela nåt av dom skulle jag ta Oblivion. Men Morrowind var såå mycket roligare att utforska och alla Överraskningar som gubben som föll ner från skyn var klockrena. Men det har helt enkelt gått en för lång tid för att man ska orka med dom tråkiga svärdsrörelserna eller pilarnas "mystista" försvninnande. Men ifall man skulle släppa en Oblivion expansion med Morrowind landet och questen skulle man ju självklart spendera alla sina pengar för att få spela det. * IN MY OPINION *


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Håller inte med, det finns moddar som drar upp grafiken rejält även om det inte kan mäta sig med Oblivion, bara animationerna i Oblivion spöar ju Morrowind. Men Morrowind är sjukt mycket djupare och större än Oblivion fast jag uppskattar båda spelen lika mycket.

Har letat efter textures som gör grafiken bättre i morrowind men har inte hittat något (förutom på planetelderscrolls men där måste man ha subscribe )
Någon som vet var jag kan hitta något sånt?;)

Man behöver bara regga sig på planetelderscrolls så har man tillgång till moddarna.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Själv gillar man ju daggerfall bäst av alla, måste få ork att pilla in det i datorn snart igen. Har faktiskt aldrig lyckats varva det trots att jag nog spelat säkert 1000h totalt. Får nog bli ett julprojekt

Inaktiv
Skrivet av waagaard:

Jag tycker morrowind är ganska sunkigt för att Grafiken är Den sämsta jag sett. Inga efekter eller något . Jo visst världen är större men hellre Oblivion Världen lite mer realistisk liksom! Morrowind är Gammalt Tänk nu Istället varför spela Morrowind när Det finns oblivion och expansion Knights of the nine!? Det kommer säkert ett nytt morrowind med Bättre grafik och så det blir bättre gjort !"

'

Oh the stupid bastard is in the house. För det är vad Oblivion är skapat föär - dummare spelare. Den som inte ser det idag, 1 1/2 år efter släppet behöver nog en koll på intelligensen.
Oblivion är fördummat på alla plan, och Bethesda har tagit bort det som gjorde Morrowind så underbart - utforskningen.

Nytt Morrowind kommer det förövrigt inte. Själv vill jag helst att Bethesda (med sitt fascist forum som inte lät mig säga mina åsikter om varför Oblivion inte är ett RPG) återgår till Daggerfall rötterna. Det vart inte mycket rollspel kvar i Morrowind, och ännu katastrofalt mindre i Oblivion.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Vonyx:

alltså tog man bort quest markern i oblivion så skulle det bli roligare (jag vet att det finns mods för det)

'

Saken är ju den att det inte räcker pågrund av hur alla spelets quests är skrivna. Man får inga färd-beskrivningar, likt andra rpg (och då
morrowind i TES serien).

Detta var inte meningen att bli en dubbelpost!


signatur
Medlem
Skrivet av Ascendant:
Skrivet av Vonyx:

alltså tog man bort quest markern i oblivion så skulle det bli roligare (jag vet att det finns mods för det)

'

Saken är ju den att det inte räcker pågrund av hur alla spelets quests är skrivna. Man får inga färd-beskrivningar, likt andra rpg (och då
morrowind i TES serien).

Detta var inte meningen att bli en dubbelpost!

det är ett senare problem:up:

Medlem

Morrowind är sjukt mkt bättre än oblivion. I oblivion finns det bara 5 guildar och en utav dem är typ ingen guild (Arena). I morrowind fanns det iaf över 10 stycken. Sen är det ju också det att allt lvlar med dig i oblivion. När man är på lvl 25 så har liksom varje NPC man möter dedric (den bäste) armorn! I morrowind blev man ju helt överlycklig när man hittade en bit av det setet! Jag har säkert lirat morrowind över 500 timmar och jag har säkert minst 5 guildar jag inte klarat. Det kallar jag grymt! Men dom borde göra en remake på morrowind där dom tar det bästa från oblivion och det bästa från morrowind och bakar ihop det till ett spel!

Inaktiv

Morrowind ligger på mina top 5 spel; Oblivion ligger på runt 50-60 (vilket inte är så lågt ändå).

Fattar inte hur man kan välja Ob framför Mo.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Fattar inte hur man kan välja Ob framför Mo.

Inte jag heller, men vissa verkar ju tänka med sina grafikkort.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Kresko:

Morrowind är sjukt mkt bättre än oblivion. I oblivion finns det bara 5 guildar och en utav dem är typ ingen guild (Arena). I morrowind fanns det iaf över 10 stycken. Sen är det ju också det att allt lvlar med dig i oblivion. När man är på lvl 25 så har liksom varje NPC man möter dedric (den bäste) armorn! I morrowind blev man ju helt överlycklig när man hittade en bit av det setet! Jag har säkert lirat morrowind över 500 timmar och jag har säkert minst 5 guildar jag inte klarat. Det kallar jag grymt! Men dom borde göra en remake på morrowind där dom tar det bästa från oblivion och det bästa från morrowind och bakar ihop det till ett spel!

Jo , Morrowind är det ultimata spelet, men att göra en remake på det vore onödigt. Istället borde man göra ett nytt TES-spel i en annan provins , med lika mycket innehåll som Morrowind. Finns ju en hel del provinser i Tamriel kvar att utforska på.

Det är ju lite det som är charmen med TES-serien, att med varje nytt spel utspelar det sig i en ny provins med nya kulturer och konflikter

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av Kresko:

Morrowind är sjukt mkt bättre än oblivion. I oblivion finns det bara 5 guildar och en utav dem är typ ingen guild (Arena). I morrowind fanns det iaf över 10 stycken. Sen är det ju också det att allt lvlar med dig i oblivion. När man är på lvl 25 så har liksom varje NPC man möter dedric (den bäste) armorn! I morrowind blev man ju helt överlycklig när man hittade en bit av det setet! Jag har säkert lirat morrowind över 500 timmar och jag har säkert minst 5 guildar jag inte klarat. Det kallar jag grymt! Men dom borde göra en remake på morrowind där dom tar det bästa från oblivion och det bästa från morrowind och bakar ihop det till ett spel!

Jo , Morrowind är det ultimata spelet, men att göra en remake på det vore onödigt. Istället borde man göra ett nytt TES-spel i en annan provins , med lika mycket innehåll som Morrowind. Finns ju en hel del provinser i Tamriel kvar att utforska på.

Det är ju lite det som är charmen med TES-serien, att med varje nytt spel utspelar det sig i en ny provins med nya kulturer och konflikter

Det är ju det de har gjort med Oblivion... suck.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Lite synd att Oblivion nästan motsäger sig hela TES iden och i princip är det enda spelet där du kommer till invasionen, och inte tvärtom.
Alltså, blir rent sagt förbannad när de högst styrande (de bryr sig föga dock, vilket är mer än vad man kan säga om alla andra som skiter helt i det) påstår att det pågår en demon-invasion, men att man ändå måste in i de förbannade identiska portalerna minst 68 gånger där demonerna tydligen har valt att campa sig igenom hela sin invasion (minus Kvatch & Ald-Ruhn dock)...


signatur
1
Skriv svar